Gå til innhold

Hvem behandler jobbsøknaden din på nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke kjent med nav og deres systemer, men har på grunn av corona mistet inntekt og leser at man må registrere seg som jobbsøker før man kan søke om dagpenger. Jeg har fått jobb fra august, men er uten inntekt fram til da, men jeg lurer på hvor jobbsøknaden min går? Jeg er ikke folkeregistrert der jeg bor nå og er redd for at det er "hjemkommunen" min som mottar søknaden. Noen her som vet?

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her...
Jobbsøknaden har du vel sendt dit du skal jobbe? Det er vel de som har mottatt den som har ansatt deg?

Jobbsøknader går ikke gjennom Nav, om det er det du mener

Anonymkode: 3b7ed...06a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her...
Jobbsøknaden har du vel sendt dit du skal jobbe? Det er vel de som har mottatt den som har ansatt deg?

Jobbsøknader går ikke gjennom Nav, om det er det du mener

Anonymkode: 3b7ed...06a

Jeg må registere meg som jobbsøker og da får jeg opp en beskjed om at jeg blir kontaktet av NAV angående jobb, og da lurer jeg på hvor denne beskjed om at jeg registrerer meg som jobbsøker havner? Jeg søker ikke jobb, har allerede fått jobb, men for å få dagpenger i noen måneder må jeg registrere meg som jobbsøker. Skrev feil i sted, mente ikke at jeg skal sende jobbsøknad til nav. 

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den havner på NAV sine sider, din side. Alt går elektronisk idag. Eventuelt går den dit du er folkeregistrert med adresse.

Anonymkode: 6b62c...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg forsto deg rett, men.. Når du registrerer deg som arbeidssøker er det lokalkontoret (der du er folkeregistrert) som skal følge deg opp og vurdere hvor mye bistand du behøver. Det er dit beskjeden om at du har registrert deg havner, og du havner i deres "portefølje". Selve søknaden om dagpenger går til en annen enhet i Nav (ikke lokalkontoret). Hvis du legger inn i aktivitetsplanen din at du begynner i en jobb om kort tid, kommer du neppe til å måtte ha så mye kontakt med lokalkontoret ditt. Det er fortsatt mange som er ledige grunnet covid-19, og man rekker ikke å være i kontakt med alle.

 

Anonymkode: ae814...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknad om dagpenger skjer elektronisk og siden du skal begynne å jobbe fra august antar jeg at din "hjemkommune" der du har folkeregistrert adresse ikke kommer til å be deg om å møte opp pga Corona. Så det skal gå bra. Jeg har heller ikke folkeregistrert adresse der jeg bor og de har ikke bedt meg om å møte opp. 

Anonymkode: cb1f8...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du registrerer deg som jobbsøker, så kommer det ikke noen jobbsøknad. Da svarer du på noen få spørsmål som kommer til lokalkontoret ditt, i datasystemene deres. Det ligger sammen med aktivitetsplanen din. Svarene du gir vil gi veilederen informasjon om hvor mye bistand du trenger for å finne en jobb.

Legg så inn i aktivitetsplanen din at du skal starte i en ny jobb, under "planlegging". Da er det synlig at du snart starter i en ny jobb.

Anonymkode: b1d19...475

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den havner på NAV sine sider, din side. Alt går elektronisk idag. Eventuelt går den dit du er folkeregistrert med adresse.

Anonymkode: 6b62c...21d

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på om jeg forsto deg rett, men.. Når du registrerer deg som arbeidssøker er det lokalkontoret (der du er folkeregistrert) som skal følge deg opp og vurdere hvor mye bistand du behøver. Det er dit beskjeden om at du har registrert deg havner, og du havner i deres "portefølje". Selve søknaden om dagpenger går til en annen enhet i Nav (ikke lokalkontoret). Hvis du legger inn i aktivitetsplanen din at du begynner i en jobb om kort tid, kommer du neppe til å måtte ha så mye kontakt med lokalkontoret ditt. Det er fortsatt mange som er ledige grunnet covid-19, og man rekker ikke å være i kontakt med alle.

 

Anonymkode: ae814...907

Det var egentlig det jeg var redd for. Jeg har aldri søkt om penger fra NAV, men etter coronaen har det vært tøft, og slik situasjonen er nå har jeg ikke jobb før i august, men jeg har ikke lyst til å registerere meg som arbeidssøker siden hjemkommunen min får info om det. Jeg syns det er flaut, jeg vet jeg ikke burde tenke slik, men jeg gjør det. 

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søknad om dagpenger skjer elektronisk og siden du skal begynne å jobbe fra august antar jeg at din "hjemkommune" der du har folkeregistrert adresse ikke kommer til å be deg om å møte opp pga Corona. Så det skal gå bra. Jeg har heller ikke folkeregistrert adresse der jeg bor og de har ikke bedt meg om å møte opp. 

Anonymkode: cb1f8...576

Jeg lurer egentlig på om det er din "hjemkommune" som får beskjed eller kommunen hvor du har bo-adresse/postadresse? Det er hvert fall fint å lese at man ikke blir kontaktet. :) 

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det var egentlig det jeg var redd for. Jeg har aldri søkt om penger fra NAV, men etter coronaen har det vært tøft, og slik situasjonen er nå har jeg ikke jobb før i august, men jeg har ikke lyst til å registerere meg som arbeidssøker siden hjemkommunen min får info om det. Jeg syns det er flaut, jeg vet jeg ikke burde tenke slik, men jeg gjør det. 

Anonymkode: 05c32...0f7

Hjemkommunen din får da ikke vite noe som helst. Det er veilederen din på ditt lokale NAV kontor som ser dette. Men de har så mange brukere nå at de ikke kan ta seg tid til å se to ganger på svarene dine.

Anonymkode: b1d19...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du registrerer deg som jobbsøker, så kommer det ikke noen jobbsøknad. Da svarer du på noen få spørsmål som kommer til lokalkontoret ditt, i datasystemene deres. Det ligger sammen med aktivitetsplanen din. Svarene du gir vil gi veilederen informasjon om hvor mye bistand du trenger for å finne en jobb.

Legg så inn i aktivitetsplanen din at du skal starte i en ny jobb, under "planlegging". Da er det synlig at du snart starter i en ny jobb.

Anonymkode: b1d19...475

Tusen takk, dette hjalp en del. Jeg var innom siden og sendte ikke inn skjemaet, men hvis jeg kan ordne meg en aktivtetsplan så er jo det veldig greit :)  

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, dette hjalp en del. Jeg var innom siden og sendte ikke inn skjemaet, men hvis jeg kan ordne meg en aktivtetsplan så er jo det veldig greit :)  

Anonymkode: 05c32...0f7

Når du registrerer deg som arbeidssøker så får du automatisk en aktivitetsplan som du og veileder benytter. Da kan du skrive at du har fått jobbtilbud og venter på oppstart.

Anonymkode: b1d19...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemkommunen din får da ikke vite noe som helst. Det er veilederen din på ditt lokale NAV kontor som ser dette. Men de har så mange brukere nå at de ikke kan ta seg tid til å se to ganger på svarene dine.

Anonymkode: b1d19...475

Altså lokalkontoret i hjemkommunen min. 

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du registrerer deg som arbeidssøker så får du automatisk en aktivitetsplan som du og veileder benytter. Da kan du skrive at du har fått jobbtilbud og venter på oppstart.

Anonymkode: b1d19...475

Ah okei, takk for svar :) 

Anonymkode: 05c32...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer egentlig på om det er din "hjemkommune" som får beskjed eller kommunen hvor du har bo-adresse/postadresse? Det er hvert fall fint å lese at man ikke blir kontaktet. :) 

Anonymkode: 05c32...0f7

 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hjemkommunen din får da ikke vite noe som helst. Det er veilederen din på ditt lokale NAV kontor som ser dette. Men de har så mange brukere nå at de ikke kan ta seg tid til å se to ganger på svarene dine.

Anonymkode: b1d19...475

Det er kontoret der du står folkeregistrert som får deg inn i sin "portefølje" over arbeidssøkere. 

Anonymkode: ae814...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en veileder i ditt lokale NAV kontor, som er i din folkeregistrerte adresse. Men de ber deg ikke møte opp nå pga corona. Men all info går via nett, så du får ikke brev sendt til din folkeregistrert adresse.

Anonymkode: cb1f8...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden du har hatt jobb og har ny jobb så kommer du til å høre lite fra NAV. Men får du tilbud om en annen jobb må du takke ja, hvis ikke mister du rett på penger. Annet enn fra sosialen. Men det er det nok den kommunen du oppholder deg i som styrer med. 

Anonymkode: e28c3...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...