AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Dersom jeg med et uhell trykker på kjøp av en aksje over det beløpet som er innestående på Nordnet-kontoen. Kan de trekke meg/sende fakturaer på dette? Anonymkode: bda3a...464
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Selvfølgelig. Hvordan skal de vite at det var et uhell? Anonymkode: c424b...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Hvordan skal de vite at det var et uhell? Anonymkode: c424b...1cb Herregud. Jeg er helt ny på dette! Kansellerte lederen med en gang, men skulle egentlig taste inn 50kr. Så kom disse beløpene opp. Hva gjør jeg??! trodde man måtte signere noe først! Anonymkode: bda3a...464
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Er det ikke 50 kr du har kjøpt for da? Anonymkode: 3c016...b28
nomore82 Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Tja, står jo mindre enn 50 kroner der? Hvorfor vil du da trekke tilbake? Husk at du også må betale kurtasje for handelen. Hvor stor kurtasjen er kommer ann på hvilken type aksje du har kjøpt og hvilken kurtasjeklasse du er i.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, nomore82 skrev: Tja, står jo mindre enn 50 kroner der? Hvorfor vil du da trekke tilbake? Husk at du også må betale kurtasje for handelen. Hvor stor kurtasjen er kommer ann på hvilken type aksje du har kjøpt og hvilken kurtasjeklasse du er i. Okei. Men nå som jeg har kansellert, må jeg betale kurtasje da også? Har bare 50kr inne på kontoen der, så hva skjer videre? Anonymkode: bda3a...464
nomore82 Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Dette må du nesten ta kontakt med Nordnet om. Det kommer litt ann på hva som er avtalt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Betaler kun kurtasje om ordren går igjennom. Det lønner seg forøvrig ikke å kjøpe aksjer for skarve 50kr Anonymkode: 1c0c0...edc 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Hehe.. Trodde du at du hadde kjøpt for 49 907 kroner? Skjønner du ble stressa da, ja... Anonymkode: 48d12...bb0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe.. Trodde du at du hadde kjøpt for 49 907 kroner? Skjønner du ble stressa da, ja... Anonymkode: 48d12...bb0 Herregud. JA Anonymkode: bda3a...464 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betaler kun kurtasje om ordren går igjennom. Det lønner seg forøvrig ikke å kjøpe aksjer for skarve 50kr Anonymkode: 1c0c0...edc Hehe. Ja, var mest for gøy. Anonymkode: bda3a...464
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. JA Anonymkode: bda3a...464 På norsk er komma skilletegn mellom kroner og øre, mens punktum brukes for tusentall. På engelsk er det motsatt. Det enkleste er å glemme at det er motsatt på engelsk (med mindre man har en jobb der man har bruk for den kunnskapen) og så bare huske på at komma skiller hele tall fra desimaltall. Altså at 49,907 kr er det samme som førtini kr og drøyt ni øre, mens 49.907 er nesten femtitusen kroner. Anonymkode: 8f859...411 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 Dette ville blitt stoppet. Om du legg inn en aktiv ordre i åpent marked hvor du ikke har dekning så går det ikke videre men får melding om at ordren er avvist. Legg du inn bestilling så kan den kanselleres inntil den er effektivisert (eksempelvis fond). Om du ikke har dekning når kjøpet skal gjøres blir også bestilling avvist, men da kan det være der kan være et gebyr om det er spesielle verdipapir du har tenkt å kjøpe som krev manuell håndtering - uten at jeg vet det eksakt (mest trolig ikke). Anonymkode: 4b04c...eef 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 Jeg anbefale deg at du bør sette seg inn i aksjemarkedet fungerer før du gjøre noe som helst. Du hadde vel bare kjøpt for 49 kr, men du trodde du hadde kjøpt for 49 000 kroner. Det sier seg selv, at du helt fersk i gamet. Anonymkode: c89af...7ca 1
Knirke Skrevet 5. juni 2020 #16 Skrevet 5. juni 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg anbefale deg at du bør sette seg inn i aksjemarkedet fungerer før du gjøre noe som helst. Du hadde vel bare kjøpt for 49 kr, men du trodde du hadde kjøpt for 49 000 kroner. Det sier seg selv, at du helt fersk i gamet. Anonymkode: c89af...7ca Alle har da vært nybegynnere en gang... Jeg skjønner godt at TS ble stresset, men det må være lov å prøve og feile litt med skarve 50 kr. Man trenger ikke akkurat mastergrad i finans for å handle med aksjer, det er ikke mer komplisert enn å fylle ut en lottokupong. Som AB sier over her: Hvis ordren er over det du har på konto blir den avvist, og ingenting trekkes.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #17 Skrevet 5. juni 2020 Lær deg littt ing før du roter som du gjør. Du er åpenbart altfor uskikket til å handle frittstående aksjer, du passer til indeksfond som de fleste gjør. Anonymkode: c0a12...6ef
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #18 Skrevet 5. juni 2020 Du får ikke gjennomført ordre du ikke har dekning for Jeg har gjort dette mange ganger (altså trykket feil, lagt på en null etc fordi jeg skal være rask) 😅 Da får du opp melding «mangler dekning» eller noe sånt. Det eneste du må være obs på er kurtasjen. Den trekkes en gang for dagen, så hvis du handler mange ganger slik at saldo går i null og du ikke har dekning for kurtasje - overtrekkes kontoen og du må betale overtrekksgebyr frem til du overfører mer penger slik at det går i null. Ellers kan ikke Nordnet gå inn på din konto å trekke deg for penger nei. Det er du som må overføre dem selv. Anonymkode: bd973...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå