AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Jeg har utviklet en depresjon, har begynt på 5 mg med cipralex. noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før den virker? Anonymkode: 2dc62...15f
Krutegodt Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 (endret) Hør med de som har forskrevet den til deg - tenker det er litt individuelt - den skal stabilisere ting i hjernen, er ikke noe fasit.. Jeg tenker det kan gå alt fra noen dager til uker, og endringen kommer gradvis.. Såvidt jeg husker, skal man aller helst ha oppfølging ved oppstart og evt. avsluttning av medisinering.. årsaken er enkel.. man blir som oftest mer ustabil i startfasen og under nedtrapping. Endret 4. juni 2020 av Krutegodt
Gjest Aniita Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Kan ta opptil 3-4 uker. 5 mg høres lite ut. 10 mg er vanlig dose for depresjon, ofte også opptil 20 mg.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Man skal vel alltid regne med 2 uker før man oppnår full effekt av slike medisiner. Men klart man kan være heldig og merke endring før det. Men vær oppmerksom på at endringen kommer gradvis, og ofte er det folk rundt deg som merker en forandring i oppførselen din før du gjør det selv. De fungerer jo ikke slik at man våkner opp en morgen og er kvitt depresjonen. Sakte men sikkert vil man ha mindre mørke tanker, le litt oftere, orke mer.... men det skjer så gradvis at man ofte ikke ser det selv før noen kommenterer det. Anonymkode: 4669e...a49
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 3-6 uker til full virkning. Bør gå på de i 6-12 mnd minimum. 5 mg er en startside for å trappe rolig opp, minimum dose for å få noe effekt i det hele tatt er 10 mg. Generelt sett, men det er jo også individuelt. Hva sa legen? Regnet med dere snakket litt om dette? Det står også i felleskatalogen ang virketid. mang dosering er det mellom deg og legen hva du trenger Anonymkode: a8bf7...079
LiljaMarie Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Har legetime imorgen og skal følges opp da. Bare lurte på andre sine erfaringer. ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå