Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg vært plaget med mye kynnere. Er i uke 29. Dette er mitt andre svangerskap. Kan ikke huske at det kom så hyppig under første svangerskap.

De er ikke vonde og kjennes ut som de alltid har gjort. De varer heller ikke så lenge, men i enkelte perioder i løpet av dagen kan de komme ganske hyppig - kanskje ca hvert 10. minutt. Har vært litt stressende hverdager i det siste, så nå skal jeg ta det mer med ro.

Noen som har erfaringer med dette eller opplevd det selv? Jeg er redd for at fødselen plutselig skal starte og det gjør meg stressa.

Anonymkode: a88a8...ff6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig :) Jeg var også mer plaget av kynnere i andre svangerskap enn i første. De kom også ofte, og kunne etter hvert være ganske vonde. Man kan jo bli ganske forvirret, for googler man, står det gjerne at det ikke skal gjøre vondt og de skal ikke være reglemessige eller kommer mer enn så og så ofte. Mine kynnere brøt alle de "reglene" fra rundt halvveis i svangerskapet, babyen ble født 40+4. Men når det er sagt, er det alltid lurt med en telefon til føden om man blir usikker. Eller til jordmor i kommunen når det ikke er så akutt. 

Anonymkode: 365e5...19c

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste dagene har jeg vært plaget med mye kynnere. Er i uke 29. Dette er mitt andre svangerskap. Kan ikke huske at det kom så hyppig under første svangerskap.

De er ikke vonde og kjennes ut som de alltid har gjort. De varer heller ikke så lenge, men i enkelte perioder i løpet av dagen kan de komme ganske hyppig - kanskje ca hvert 10. minutt. Har vært litt stressende hverdager i det siste, så nå skal jeg ta det mer med ro.

Noen som har erfaringer med dette eller opplevd det selv? Jeg er redd for at fødselen plutselig skal starte og det gjør meg stressa.

Anonymkode: a88a8...ff6

Ja, har hatt det siden uke 21. Har hatt det regelmessig også, fremdeles gravid i uke 33 nå. 

Ro ned, legg deg, ta smertestillende og en dusj. Så skal det roe seg. Med nummer to kan man merke det mer enn med nummer en. 

Anonymkode: 7468c...65f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lite kynnere i første svangerskap. I andre hadde jeg fra ca uke 25. I uke 28 var de så hyppig og intens, og roet seg ikke når jeg prøvde å slappe av heller. Var så ille at jeg ikke klarte å prate når de sto på som værst. Nevnte det på svskkontroll og gynekolog sjekket da livmorhalsen med ultralyd, og den var normal. Fikk beskjed om å bare ta kontakt med fødeavd hvis de var hyppig og regelmessig, og at det var fort gjort å sjekke livmorhalsen med ultralyd. De sa det kan være vanskelig å skille rier og kynnere når de er så sterk og hyppig som det jeg hadde. Det roet seg heldigvis rundt uke 30 her, var mindre intense kynnere som gikk over når jeg satt/la meg, og holdt seg slik frem til termin. 

Anonymkode: 00e2d...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det slik siden uke 17, og nå er jeg i uke 35. Har vært noen turer på føden også, men er bare at kroppen modnes har jeg hørt. Tror ikke du skal uroe deg for mye, men sikkert ikke dumt å stresse ned

Anonymkode: 3ccdf...2d7

AnonymBruker
Skrevet

I første svangerskap hadde jeg ikke kynnere, men det ble prematur fødsel i uke 29. I andre svangerskap var jeg på føden for sjekk to ganger mellom uke 23 og 27 fordi de var så sterke at jeg ble bekymret for livmorhalsen. Den var kort og det var noe nebbing, men jeg fødte likevel i uke 39. 

Anonymkode: 88d85...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...