Gå til innhold

Strøk på eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hjemme eksamen som jeg fikk karakter på i dag. Sensor skrøt av at det var en bra oppgave med bra innhold hvor jeg hadde med sentrale teori og drøftet dette opp mot faglitteratur, men han mente at jeg ikke hadde redegjort godt nok for mine valg av tema. 

Han skriver at jeg i en ny oppgave må skrive en bedre innledning slik at han forstår bedre mine valg. 

Er det ikke ganske tynt å stryke på et slikt grunnlag? Han skriver at karakteren som er gitt ikke er gitt på bakgrunn av at teksten er dårlig. Jeg har naturligvis klaget på karakteren. Jeg var virkelig fornøyd med oppgaven min så jeg ble helt knust når jeg fikk karakteren. Jeg hadde taklet bredere en dårlig karakter. 

Anonymkode: 26bff...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du funnet problemstillingen selv, eller ble den gitt i oppgaven? 

Har du svart på problemstillingen? 

Har du begrensa temaet i innledningen, og fortalt hva du skal skrive om? 

Stoffet kan jo være kjempebra, men at det ikke er relevant for oppgaveteksten? 

Men i utgangspunktet høres stryk strengt ut. 

Anonymkode: baf64...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det virket strengt. En stryk skal jo være pga manglende forståelse for faget, og så lenge du har brukt relevante teorier og drøftet godt, viser jo det at du har fått med deg sentrale deler av pensum. Så med mindre du har misforstått oppgaven totalt og er helt utenfor det som blir spurt om, burde du ikke blitt strøket. 

Fin at du har klaget, hvis det er slik du beskriver får du sikkert gjennomslag på den. Har selv opplevd å gå fra stryk til en god karakter etter en klage, så er nok veldig subjektivt fra sensor til sensor om oppgaven er god og hva de vektlegger. 

Anonymkode: 37b77...2d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et tema vi skulle skrive om ut i fra faget vi holdet på med, men vi kunne velge case og vinkling selv. Vi måtte også benytte oss av relevant faglitteratur på pensum. 

Anonymkode: 26bff...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har høgskoler på seg til å behandle klager og se på karakteren en gang til?

Anonymkode: 26bff...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent og se om klagen går gjennom, det høres jo sannsynlig ut :)

Anonymkode: dffd5...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...