AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #21 Skrevet 7. juni 2020 Skal vel godt gjøres å ikke ha diabetes type 2 med en bmi på 45(!!) Anonymkode: 4ddf8...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #22 Skrevet 7. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal vel godt gjøres å ikke ha diabetes type 2 med en bmi på 45(!!) Anonymkode: 4ddf8...7d3 Eeeh, jeg kjenner mange som som har hatt bmi rundt 40 - 45+ (fra livstilsendringskurs) meg selv inkludert og bare en av dem hadde diabetes og det var medfødt. Mens de jeg kjenner som har utviklet diabetes var normalvektig. Men tilbake til det innlegget faktisk handler om. Om du fikk positiv eggløsningstest, så er det jo mulig at du kan ha blitt gravid. Og om det er en uke siden, så er det ikke umulig at du kan kjenne på symptomer nå, men jeg har ikke opplevd å merke noe så tidlig. Og man kan få samme symtomer av eggløsning og kommende mens. Nå ved min andre graviditet viste jeg at jeg var gravid før positivt test. Jeg fikk veldig mye krampe og vondt i korsrygg og mage noen dager før mens, noe jeg aldri får ellers. Jeg var 110 kg i starten av min forrige graviditet, og hadde et flott svangerskap. Ingen komplikasjoner, normal fødsel og normalvektig barn. Ja det er økte risikoer, men det er veldig mange faktorer som spiller inn. Jeg hadde det som en lege kalte feminin overvekt, altså lite fett på magen og overkroppen generelt. Og da er det ikke like risikabelt. Syns det er verre med dem som bevist venter med å få barn til over 35, mye risiko da også men ingen som henger seg opp i det! Lykke til 💖 Anonymkode: 6e372...2c9 1
tussi84 Skrevet 7. juni 2020 #23 Skrevet 7. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun skriver vel strengt tatt ikke t hun er perfekt, men at det er ikke noen sykdommer eller noe annet som tilsier at hun ikke skulle kunne bli gravid, bortsatt fra høy vekt. Anonymkode: cb6a4...0ca Det er vanskeligere å bli gravid med en så høy bmi, men det er enda større risiko for komplikasjoner, og hvis du har en så høy bmi bør man nesten teste seg for blodtrykk, diabetes og sånne ting før man blir gravid siden begge deler krever mye ekstra oppfølging i svangerskapet. Overvekt i seg selv blir også beregnet som et risiko svangerskap der man trenger ekstra oppfølging. Det betyr ikke at det ikke går bra, men at risikoen er økt. Håper derfor for all del at Ts har sjekket seg allerede hos legen for disse tingene. Mange med høy bmi har diabetes uten å vite det.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #24 Skrevet 7. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeeh, jeg kjenner mange som som har hatt bmi rundt 40 - 45+ (fra livstilsendringskurs) meg selv inkludert og bare en av dem hadde diabetes og det var medfødt. Mens de jeg kjenner som har utviklet diabetes var normalvektig. Men tilbake til det innlegget faktisk handler om. Om du fikk positiv eggløsningstest, så er det jo mulig at du kan ha blitt gravid. Og om det er en uke siden, så er det ikke umulig at du kan kjenne på symptomer nå, men jeg har ikke opplevd å merke noe så tidlig. Og man kan få samme symtomer av eggløsning og kommende mens. Nå ved min andre graviditet viste jeg at jeg var gravid før positivt test. Jeg fikk veldig mye krampe og vondt i korsrygg og mage noen dager før mens, noe jeg aldri får ellers. Jeg var 110 kg i starten av min forrige graviditet, og hadde et flott svangerskap. Ingen komplikasjoner, normal fødsel og normalvektig barn. Ja det er økte risikoer, men det er veldig mange faktorer som spiller inn. Jeg hadde det som en lege kalte feminin overvekt, altså lite fett på magen og overkroppen generelt. Og da er det ikke like risikabelt. Syns det er verre med dem som bevist venter med å få barn til over 35, mye risiko da også men ingen som henger seg opp i det! Lykke til 💖 Anonymkode: 6e372...2c9 Nei, et svangerskap hvor en er over 35 år regnes som et normalt svangerskap. Har man en bmi på 45 har man risikosvangerskap og må ha ekstra oppfølging. Det vil også være en risikofødsel. Så du kan ikke sammenligne de to der. Barn født av svært overvektige har større sjanse for sykdommer og overvekt selv senere i livet. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke tar dette med i beregningen. Litt overvekt er en ting, men bikker bmi 45, da burde man faktisk tenke seg godt om. Anonymkode: a6a0f...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå