Gå til innhold

Meldekort NAV, registrere timer rett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er permittert fra jobb, men får noen timer i uken hos en annen bedrift. Det som er dumt er at det er 2 timer her og 4 timer der. Kan disse samles opp og registreres på en og samme dag, lovlig? Slik at jeg slipper å miste en hel dags betaling for 2 timer jobb. 

Anonymkode: c9b74...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er permittert fra jobb, men får noen timer i uken hos en annen bedrift. Det som er dumt er at det er 2 timer her og 4 timer der. Kan disse samles opp og registreres på en og samme dag, lovlig? Slik at jeg slipper å miste en hel dags betaling for 2 timer jobb. 

Anonymkode: c9b74...084

Det gjør du ikke,  det trekkes time for time. Bare pass på at du ikke går over 60% av din vanlige arbeidstid i løpet av en meldekortsperiode.

Anonymkode: 3515e...1e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er permittert fra jobb, men får noen timer i uken hos en annen bedrift. Det som er dumt er at det er 2 timer her og 4 timer der. Kan disse samles opp og registreres på en og samme dag, lovlig? Slik at jeg slipper å miste en hel dags betaling for 2 timer jobb. 

Anonymkode: c9b74...084

Nei det er ikke lov og samle timene. Dette har jeg snakka med nav om i forbindelse med en sak jeg hadde med de. Hvis du gjør det kan du faktisk få problemer og miste stønad. Nav hadde først gitt meg feil opplysninger angående samle timer og de la seg langflat da det siste seg de hadde gitt feil opplysninger. Så du skal trekke time for time. 

Anonymkode: 0064e...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å fylle ut de timene man jobber de ulike dagene? NAV opererer med 37,5timer/uke som normal arbeidstid, og har man en dagpengesats på 1500kr/dag får man bare prosenter av den summen. På slutten av meldekortperioden får man utbetalt 10 dager x 1500 dersom man ikke har jobbet noe. Har man jobbet tre timer hver dag i perioden trekker de  40% av dagpengesatsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er permittert fra jobb, men får noen timer i uken hos en annen bedrift. Det som er dumt er at det er 2 timer her og 4 timer der. Kan disse samles opp og registreres på en og samme dag, lovlig? Slik at jeg slipper å miste en hel dags betaling for 2 timer jobb. 

Anonymkode: c9b74...084

Du mister ikke en hel dags betaling om du jobber 2 timer en dag..

Anonymkode: 24ef9...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er permittert fra jobb, men får noen timer i uken hos en annen bedrift. Det som er dumt er at det er 2 timer her og 4 timer der. Kan disse samles opp og registreres på en og samme dag, lovlig? Slik at jeg slipper å miste en hel dags betaling for 2 timer jobb. 

Anonymkode: c9b74...084

De trekker time for time. Om du jobber 2 timer og registrerer 2 timer så får du fratrekk for 2 timer, ikke en hel dag. 

Anonymkode: 8b68f...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke noe å si. Meldekortene beregnes for to hele uker av gangen. Så det spiller ingen rolle om du registrerer 1 time hver dag i 6 dager eller om du registrerer 6 timer på én dag. Det blir akkurat det samme.

Anonymkode: 2e0e8...654

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...