AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #21 Skrevet 3. juni 2020 Noen reiseforsikringer har forbehold mot svangerskapsrelatert komplikasjoner om disse var kjent før avreise, eller som kan forventes i siste del av svangerskapet. Les i så fall forsikringsavtaler din, også det med små skrift. Anonymkode: 2a28b...52f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #22 Skrevet 3. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kildene her er et blogginnlegg? Anbefaler deg kildekritikk.. Anonymkode: a164c...23d Ja, absolutt. Et blogginnlegg skrevet av en dame med doktorgrad i fysikk, stoler mer på det enn mange andre kilder der ute. Det er en grunn til at du aldri har sett en flyvertinne med kul på magen for å si det sånn😊 Anonymkode: e635a...c44
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #23 Skrevet 3. juni 2020 Ville sjekket hva reiseforsikringen din dekker først. Min dekket ikke reise under siste del av svangerskapet. Anonymkode: cf88d...f62 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #24 Skrevet 3. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, absolutt. Et blogginnlegg skrevet av en dame med doktorgrad i fysikk, stoler mer på det enn mange andre kilder der ute. Det er en grunn til at du aldri har sett en flyvertinne med kul på magen for å si det sånn😊 Anonymkode: e635a...c44 Fortsatt ikke forskning med hold i. Les dette f. Eks: https://forskning.no/kreft-partner-norges-forskningsrad/avkrefter-kosmisk-stralingsfare/1090478 Anonymkode: a164c...23d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #25 Skrevet 3. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt ikke forskning med hold i. Les dette f. Eks: https://forskning.no/kreft-partner-norges-forskningsrad/avkrefter-kosmisk-stralingsfare/1090478 Anonymkode: a164c...23d Men så er det heller ikke kreft jeg er redd for, når det gjelder flytur som gravid.. Anonymkode: e635a...c44
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #26 Skrevet 4. juni 2020 11 timer siden, Ulven skrev: Du må ha privat helseforsikring, og den må være så god at den dekker alle eventualiteter. Jeg hadde ikke sjanset på det, når du i tillegg har flyreisen fram og tilbake. Det TS trenger er reiseforsikring. Så lenge man som gravid reiser før uke 36, så er evt. problemer og fødsel dekket av reiseforsikringen. Det gjelder de fleste forsikringsselskap jeg vet om. Dette forutsetter også at reisen ikke er lengre enn 45/90 dager (avhengig av den aktuelle forsikringens reiselengde). Jeg jobber med reiseforsikring og alle type innleggelser i USA koster flesk, men det er da man er glad for å ha reiseforsikring Anonymkode: c387a...d37 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #27 Skrevet 4. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, absolutt. Et blogginnlegg skrevet av en dame med doktorgrad i fysikk, stoler mer på det enn mange andre kilder der ute. Det er en grunn til at du aldri har sett en flyvertinne med kul på magen for å si det sånn😊 Anonymkode: e635a...c44 https://www.acog.org/clinical/clinical-guidance/committee-opinion/articles/2018/08/air-travel-during-pregnancy Mange kilder. Helt trygt å fly en gang i blant, selv på lange strekinger. Stråling i seg selv er ikke et argument for å fraråde gravide å fly.. Anonymkode: d6aa5...45b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #28 Skrevet 4. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.acog.org/clinical/clinical-guidance/committee-opinion/articles/2018/08/air-travel-during-pregnancy Mange kilder. Helt trygt å fly en gang i blant, selv på lange strekinger. Stråling i seg selv er ikke et argument for å fraråde gravide å fly.. Anonymkode: d6aa5...45b Ja, det går mest sannsynlig bra når man bare flyr en gang innimellom. Det er jo den akkumulerte dosen som vil være avgjørende. Men jeg som er litt i overkant hysterisk ville ikke tatt «sjansen» på såpass lang flytur som gravid, både pga strålingen og den økte sjansen for blodpropp. Anonymkode: e635a...c44
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #29 Skrevet 4. juni 2020 Hvis formen din er fin, forsikringen din er i orden og hvis dagens situasjon, både med tanke på covid-19 og demonstrasjoner mot rasisme, har roet seg ned, er det ikke noe i veien for å dra. Jeg synes dog det er risikabelt å planlegge en USA-tur et helt år frem i tid når du i tillegg også planlegger å bli gravid, siden du ikke aner hvordan formen din vil være. Kanskje er du rett og slett for dårlig til å reise. Sørg i det minste for at du har en god avbestillingsforsikring Anonymkode: 774b7...f41
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #30 Skrevet 4. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det går mest sannsynlig bra når man bare flyr en gang innimellom. Det er jo den akkumulerte dosen som vil være avgjørende. Men jeg som er litt i overkant hysterisk ville ikke tatt «sjansen» på såpass lang flytur som gravid, både pga strålingen og den økte sjansen for blodpropp. Anonymkode: e635a...c44 Altså. Poenget med det blogginnlegget du siterte (og mye av forskningsformidlingen til Sunniva Rose forøvrig) er jo heller at lavdose stråling er litt overalt, og at det IKKE ER FARLIG. Verken for deg eller fosteret. Det er greit å være forsiktig, men da bør man også klare å foreta en enkel risikovurdering. For de interesserte, er dette forresten en god grafisk framstilling av stråledoser fra ulike kilder: https://xkcd.com/radiation/ (Fun fact: bananer er radioaktive pga. kalium, og en flytur over atlanteren tilsvarer en stråledose på ca 400 bananer.) Anonymkode: c9fa3...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #31 Skrevet 4. juni 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Ja, absolutt. Et blogginnlegg skrevet av en dame med doktorgrad i fysikk, stoler mer på det enn mange andre kilder der ute. Det er en grunn til at du aldri har sett en flyvertinne med kul på magen for å si det sånn😊 Anonymkode: e635a...c44 Flyvertinner flyr hver dag i sine turnuser, så ikke veldig relevant info. TS skal vel bare fly i 8 timer. Anonymkode: a23a2...9db
The Kitten Skrevet 4. juni 2020 #32 Skrevet 4. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, absolutt. Et blogginnlegg skrevet av en dame med doktorgrad i fysikk, stoler mer på det enn mange andre kilder der ute. Det er en grunn til at du aldri har sett en flyvertinne med kul på magen for å si det sånn😊 Anonymkode: e635a...c44 Det er ikke kosmisk stråling som er grunnen til det...
Ulven Skrevet 4. juni 2020 #33 Skrevet 4. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Det TS trenger er reiseforsikring. Så lenge man som gravid reiser før uke 36, så er evt. problemer og fødsel dekket av reiseforsikringen. Det gjelder de fleste forsikringsselskap jeg vet om. Dette forutsetter også at reisen ikke er lengre enn 45/90 dager (avhengig av den aktuelle forsikringens reiselengde). Jeg jobber med reiseforsikring og alle type innleggelser i USA koster flesk, men det er da man er glad for å ha reiseforsikring Anonymkode: c387a...d37 Ja er reiseforsikring jeg mener. Vi er alle forskjellige, og jeg er nok av den mindre risikovillige typen som hadde lagt en slik reise til et annet tidspunkt enn en graviditet. 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå