Gå til innhold

Vanskelig putetrekkstørrelse


IkkeAnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte to puter jeg skulle bruke til pynt fra IKEA med størrelse 65x65, og tenkte det ville bli lett å finne fine putetrekk til dem.

Det var det ikke! Jeg har lett overalt, og 65x65 er visst en veldig uvanlig størrelse, for jeg finner bare trekk fra IKEA. Og de syns jeg ikke er noe fine.

De fine jeg finner, derimot, er putetrekk i størrelsene 50x50 og noe sjeldnere 60x60.

SÅ, mitt spørsmål er, vil putene som er 65x65 passe i et 60x60 trekk? Vil det være umulig å få dem inn, eller vil det bare være litt trangt? (Vil ikke bestille noe uten å vite helt sikkert da det ofte er så kronglete å returnere.)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50x50 vil sannsynligvis bli veldig "stappa" selv om du skulle klare å stappe putene inn i trekkene. 60x60 burde imidlertid gå helt fint. Jeg har bl.a. en 50x50 pute i et 40x40 trekk. Det er ikke optimalt, men 45x45 pute hadde nok faktisk vært det fineste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så flott! Tusen takk for svar, da skal jeg prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er finest med putetrekk som er nippet for lite. Hvis ikke blir puten så lebbjen og "løs", ikke lett å pynte med. 

Anonymkode: 0cd0d...5f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn IKEA er. Jeg var så dum å kjøpe meg seng derfra og tenkte ikke over målene. Først når jeg skulle sette laken på den oppdaget jeg at madrass str var helt mongo i forhold til lakenstr. Saumfarte kid, jysk og Princess, men ingen hadde denne str. Så nå må jeg stresse med å reise til dumme IKEA hver hang jeg trenger laken. 

Anonymkode: 93e93...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sånn IKEA er. Jeg var så dum å kjøpe meg seng derfra og tenkte ikke over målene. Først når jeg skulle sette laken på den oppdaget jeg at madrass str var helt mongo i forhold til lakenstr. Saumfarte kid, jysk og Princess, men ingen hadde denne str. Så nå må jeg stresse med å reise til dumme IKEA hver hang jeg trenger laken. 

Anonymkode: 93e93...2a1

Haha! Det hadde jeg ikke tenkt på faktisk, at det kanskje er størrelsene deres generelt som er litt teite, men det skal jeg jammen ha i bakhodet når jeg kjøper noe annet derfra også. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper 60x60 går helt fint, men om putene krøller seg inni kan du kanskje sy en kant rundt puta som du legger inntil slik at puta blir mindre. 

Anonymkode: f2425...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2020 at 1:10 PM, Leo said:

50x50 vil sannsynligvis bli veldig "stappa" selv om du skulle klare å stappe putene inn i trekkene. 60x60 burde imidlertid gå helt fint. Jeg har bl.a. en 50x50 pute i et 40x40 trekk. Det er ikke optimalt, men 45x45 pute hadde nok faktisk vært det fineste. 

 

On 6/3/2020 at 1:48 PM, AnonymBruker said:

Jeg syns det er finest med putetrekk som er nippet for lite. Hvis ikke blir puten så lebbjen og "løs", ikke lett å pynte med. 

Anonymkode: 0cd0d...5f7

 

On 6/3/2020 at 2:02 PM, AnonymBruker said:

Jeg tipper 60x60 går helt fint, men om putene krøller seg inni kan du kanskje sy en kant rundt puta som du legger inntil slik at puta blir mindre. 

Anonymkode: f2425...127

Tusen takk for innspill, jeg kjøpte 60x60 putetrekk og det passet ypperlig – kunne sikkert vært enda mindre, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...