Gå til innhold

Ujevn plen - what to do?


Megplussto

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt hus, og har stor hage med plen. Plenen bærer preg av at det ikke har vært så mye vedlikehold tidligere, men det tenker jeg at vi kan ordne med litt kjærlighet og jobb. Robotgressklipper, gjødsel og ugressfjerner er kjøpt inn, og klar til bruk!😅

MEN! Enkelte steder er plenen veldig ujevn. Er en «dump» ned midt i hagen. Hva er greiest å gjøre her? Må jeg fjerne plenen som er der nå, rake/flate ut og så ny plen på de områdene det gjelder, eller er det andre måter å gjøre dette på som er lurere? Tips tas i mot med takk!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der må dere nok grave opp, legge nytt dekke og så nytt gress. Men dere burde prøve å finne samme dekke som allerede er brukt der, ellers vil dere kunne oppleve ujevnheter ved frost/opptining da ulikt dekke oppfører seg ulikt. 

Anonymkode: 074d8...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der må dere nok grave opp, legge nytt dekke og så nytt gress. Men dere burde prøve å finne samme dekke som allerede er brukt der, ellers vil dere kunne oppleve ujevnheter ved frost/opptining da ulikt dekke oppfører seg ulikt. 

Anonymkode: 074d8...cb1

Takk for supert svar! Da vet jeg at det ikke bare er å fylle igjen med jord i hullet, men skal se om jeg får raket over noen av «toppene» og bruke det som fyllmasse i hullet. Så det blir samme dekke😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rettet ut vår ved å bare bruke sekker med hagejord, og sådd med gressfrø over. 

Anonymkode: 97992...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...