Gå til innhold

hormonspiral bivirkninger??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått satt inn hormonspiral for første gang i dag. Etter to barn er vi nå ferdig med det:P Har hatt en rar følelse i kroppen i dag, og får nå ikke sove. Føler meg "urolig" nederst i magen der spiralen sitter. Føler meg også stresset over småting. Mulig dette er helt tilfeldig. I følge helsesøster skal man ikke reagere noe særlig på denne spiralen. Noen som har reagert på denne? Hvordan? 

Anonymkode: ce677...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk satt inn hormonspiral for 6 uker siden siden. Jeg valgte det fordi hormonmengden er lav, jeg har reagert med hodepine og null sexlyst på hormonprevensjon tidligere. De første ukene hadde jeg en del menssmerter og "kjente noe" i magen. Det har føltes som å være tidlig gravid, i så stor grad at jeg tok en test, selv om graviditet var helt usannsynlig. Dette har gått helt over. Jeg var også litt småstresset og fikk en form for følelsesmessig reaksjon, men jeg tror nok ikke den hadde noe med hormonene i spiralen å gjøre. Det var en kombinasjon av baby, søvnmangel og andre hormoner enn akkurat de som kom fra prevensjonen. Jeg ønsker meg egentlig ett barn til, men mannen gjør ikke det, og akkurat ifbm. innsett av spiralen sørget jeg liksom litt over at tida hvor vi prøvde å få barn var over. Nå har jeg litt småblødninger som er plagsomme. Men hvis de gir seg, har jeg ingen andre bivirkninger, og er fornøyd. 

Anonymkode: 833f0...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo folk kan reagere på den for det er hormoner. Jeg følte meg plutselig deprimert og fikk hjertebank som ikke ville stoppe. Til slutt måtte jeg be legen ta den ut etter en måned. Min lege sa også at "det er ikke pga spiralen " o.l. Men jeg visste at slik reaksjon kom i fra den.

TS om det er bivirkninger du takler kan du ha den i for å se om det blir bedre. Men ellers finnes det andre hormonpreparater som har annet innehold enn spiralen feks pillen cerazette eller p-stav (dette bruker jeg nå). 

Anonymkode: 7e27c...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ubehag som nå tilslutt er store infeksjoner.

Anonymkode: c8ecb...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde null sexlyst i to år og trodde det var konsekvens av graviditet og fødsel og at jeg var «ødelagt». Den kom tilbake dagen etter jeg tok ut spiralen. Jeg gråt av glede og over frustrasjon hos meg og mannen som kunne vært unngått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 15.38, Bokdamen skrev:

Jeg hadde null sexlyst i to år og trodde det var konsekvens av graviditet og fødsel og at jeg var «ødelagt». Den kom tilbake dagen etter jeg tok ut spiralen. Jeg gråt av glede og over frustrasjon hos meg og mannen som kunne vært unngått

Signerer denne. Min røk ut etter et år - fastlegen avviste to ganger at det var mulig at diverse symptomer skyldtes hormonspiralen. Tafatthet, tiltaksløshet, slapphet, null sexlyst, orket ikke tanken på å trene en gang etc. Kjente ikke igjen meg selv i det hele tatt. Legen mente det skyldtes at det bare er så slitsomt å være 2 barns mor, enda barna mine sov helt greit, jeg sov helt ok mtp å ha to små barn osv. 

Tilslutt bestilte jeg bare time for å ta den ut samme hva hun sa, og to uker senere var jeg ute og jogget og vi hadde sex flere ganger og diverse utsatte prosjekter ble igangsatt og ferdigstilt. Neida, hadde ingenting med spiralen å gjøre det...

merkelige er at jeg hadde aldri slik reaksjon på p-pillene før vi fikk barn enda de har mye mer hormoner. 

Lurer nesten på å prøve p-pillene igjen. hadde vært praktisk å slippe mensen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blødninger og store magesmerter de første 7 mnd. Null sexlyst og mye hode vondt og synsforstyrrelser. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg har blitt gravid på hormonspiral...

Anonymkode: edee6...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...