Gå til innhold

Hjelp til røykekutt

Fremhevede innlegg

Gjest Makkverket
Skrevet

Hrmf.. dumme meg.. klarte å stumpe røyken.. var røykfri i 4 måneder. Trodde jeg kunne ta meg et par på en fest og vips.... så var jeg i gang igjen. Nå har jeg røykt i et halvt år og motivasjonen er borte og jeg er vettaskremt fordi jeg nå vet hvilket helvet som venter. Da jeg sluttet sist var det skikkelig grusomt. Ikke bare i de to første ukene, som mange sier. Men det var skikkelig ille de to første månedene!!!!!! :roll:

Jeg har en del problemer med magen, og røyken lindrer disse plagene. Det blir derfor på en måte en ond sirkel av det, hvor jeg rett og slett får litt angst for smertehelvete når jeg slutter å røyke. Men ønsker sterkt å klare det da. For min egen helses skyld, og også for mine barn. Men hvorfor i granskauen må det være så forbaska vanskelig og finnes det ingen bedre utvei enn to måneders mareritt? :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jo, det finnes et alternativ til to måneders helvete. Alternativet heter "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr.

Jeg røykte i 16 år og sluttet på dagen uten vanskeligheter. Jeg opplevde ikke særlige abstinenser, det var ikke ille i det hele tatt.

Svært mange har fått hjelp gjennom den boken, så jeg vil anbefale den. Jeg har vært røykfri i et halvt år nå, og vet med sikkerhet at jeg aldri kommer til å røyke igjen.

En gang har jeg hatt et snev av røyksug, og det gikk over i løpet av ti minutter. Jeg savner ikke røyk, og har ikke gjort det siden jeg stumpet røyken for aller siste gang.

Livet som ikke-røyker er nydelig! :)

Lykke til!

Skrevet

Skriver under på anbefalingen av boken til Allen Carr. Jeg var veldig skeptisk, og trodde slett ikke jeg ville finne hjelp i en amerikansk selvhjelpsbok. 10 måneder etter at jeg leste boken er jeg fortsatt røykfri og det ganske problemfritt. Jeg får fortsatt røyksug av og til, men det takler jeg fint og det går fort over.

Og selv om du ikke tror den vil hjelpe deg - les den likevel. Det kan jo ikke skade. Slutter du ikke å røyke etter å ha lest den er det jo ikke skjedd noe verre enn at du opprettholder status quo.

Gjest Makkverket
Skrevet

Har lest den. Leste den før jeg sluttet forrige gang :roll:

Skrevet

Det eneste jeg tror hjelper å slutte å røyke er at du må ville det selv. Er man ikke motivert til å slutte så tror jeg så tror jeg det er lite man får gjort med det.

Men mulig jeg tar feil :wink:

Skrevet
Det eneste jeg tror hjelper å slutte å røyke er at du må ville det selv. Er man ikke motivert til å slutte så tror jeg så tror jeg det er lite man får gjort med det.  

Men mulig jeg tar feil  :wink:

Jeg tror du har veldig rett!

Jeg tror også at det er å lure seg selv å tro at man kan bi festrøyker etter bare 4 måneder, du har enda ikke rukket å snu vanen da!

Jeg syns du skal prøve røykesluttkurs hvis det finnes der du bor. Jeg fulgte et av den typen røyketelefonen (tror jeg) legger opp til og for meg virket det. Jeg har vært røykfri i mer enn to år nå. Skal ikke si at det bare var lett og at jeg ikke har lyst på røyk for det ville være løgn, men jeg lever et bedre liv som røykfri enn som røyker!

Ta den en pause, røyk med god samvittighet mens du gjør det, og slutt når motivasjonen er der.

Sånn fysisk vil jeg gi deg et tips om å kjøpe lecitin i helsekosten og ta anbefalt dose, det kan dempe mye av både ubehag og røykesug når man slutter.

Lykke til - du har greid det en gang, så greier du det nok en gang til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...