Jump to content
AnonymBruker

Når legger din 5- åring seg?

Recommended Posts

AnonymBruker

Min sovner ikke før 20.30, og ofte seinere. Jeg synes det er alt for sent.

Anonymkode: 81d16...1a1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min og. Har dessverre ingen tips.

Anonymkode: 3e168...3c6

AnonymBruker

Min også, synes ikke det er for sent? Han våkner slik at vi rekker barnehagen fint før 9.

Anonymkode: 61635...ca3

AnonymBruker

Ca 19 - 1930. I dag ble det sent, 20. Sover i kjelleren ettersom at det ikke blir mørkt nok oppe. 

Anonymkode: 20155...b6b

AnonymBruker

Stelling rundt 19, sovner ofte mellom 1930-1945. I helgene og feriene er vi ikke så nøye, avhenger av om han er ute i gata med venner eller om det er innetid. Legger seg nærmere 21/22 i helgene og ferier 🙂 

Anonymkode: b9548...c77

Kenelz

Prøver å legge barnet kl 19:00, men føler ofte det er umulig. Av og til er ikke barnet i sengen før 21:00 (om sommeren). 

Annonse

AnonymBruker

Oi. Dette høres sent ut. Treåringen her sover ca. 19:15.+ og åtteåringen legger seg ca. kl. 20. Litt forskjellig når han sovner sa, men trodde dette var greie tider for begge 😮

Anonymkode: 0314c...a49

AnonymBruker

Nå er barnet mitt akkurat fylt 6 men lite har endret seg de siste 2 årene. I seng mellom 19-19.30. Sovner ca 22. Må vekkes HVER ENESTE MORGEN! Vi har på alarm 7 for å vekke men sovner uansett ikke tidligere. Noen bare er sånn. 

Anonymkode: 80f08...452

AnonymBruker
5 minutter siden, Kenelz said:

Prøver å legge barnet kl 19:00, men føler ofte det er umulig. Av og til er ikke barnet i sengen før 21:00 (om sommeren). 

Samme her. Leggetid starter kl 19, men han sover aldri før kl er 21. Han har alltid vært sånn.

Anonymkode: 8b38e...0df

AnonymBruker

Min er 6. Sovner 20.00-20.30

Anonymkode: e09fb...792

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Dette høres sent ut. Treåringen her sover ca. 19:15.+ og åtteåringen legger seg ca. kl. 20. Litt forskjellig når han sovner sa, men trodde dette var greie tider for begge 😮

Anonymkode: 0314c...a49

Det høres absolutt ut som greie leggetider 🙂 Problemet her er at han ikke sovner før tidligst 20.30. Begynner leggingen mye tidligere, men han er bare ikke trøtt nok til å sovne før. 

Ts. 

Anonymkode: 81d16...1a1

Heisenberg

Barn er like forskjellige som voksne. Døgnrytme er langt på vei «medfødt». Jeg har mange barn. Ingen av dem har våknet før 6 om morgenen med mindre det er sykdom. De er som meg og mannen b-mennesker. Og siden vi lever i en verden som er lagt opp etter a-mennesker så er det jo den døgnrytmen vi prøver å tvinge oss inn i. Barna mine vil helst sove lenge om morgenen og legge seg sent, sånn har de alltid vært. 
Men jeg har venner og familie med barn som er ferdige når kl er 18-19 og som synes kl 5 er morgen. 

Minlillelykke

Begge mine er i seng til klokken 19😊 De er 5 og 2.5 år gamle

Annonse

Anonym3267

Jeg har en jente på snart 5 år som går i sengen ca 19:00 og sovner ca 19:45. Vi leser, forteller litt fra dagen og synger før hun sovner. Av og til kan hun bli lagt noe senere, typisk hvis vi har hatt besøk/vært på besøk. Hun er mer enn klar nok til å sove når klokka nærmer seg 19:30 :) Står opp ganske nøyaktig 06:30 hver morgen.

AnonymBruker

Begynner legging 18:30. I seng og klar for å sove mellom 19.00-19.15. Sovner vanligvis i løpet av 10-15 minutter. Våkner og står opp av seg selv 06:30. 

Anonymkode: 64ea8...217

AnonymBruker

19

Anonymkode: 51f55...947

AnonymBruker

Hun leger seg klokke 23 . Men ville aldri sove. Noenganger hun får lov å være oppe. Sover ganske mye etter barnehage. 

Anonymkode: 2a596...b67

AnonymBruker

Mi blir 6 i høst, blir stelt og er i seng til kl. 20:15. Hun sovner nesten aldri før 21:30, uansett hvor mye hun prøver. Ligger i senga og synger eller prater med seg selv og dukkene sine 😅 Hun våkner uthvilt og klar for barnehagen hver morgen, så hun trenger bare ikke så mye søvn :)  Vi har prøvd stort sett alle tips og triks for å få henne til å sovne tidligere, men ingenting fungerer :) 

Anonymkode: fd220...2c7

AnonymBruker

Sovner kl 20.30, våkner kl 7.30. Blir 5 år om 5 dager. Er det for lite søvn, tro? Virker opplagt og sover aldri på dagen.

Anonymkode: 36eb5...fae

AnonymBruker

Legger seg 19, sovner ca 1915. Våkner tidligst kl 07, senest 09.

Anonymkode: 94d1f...45b