Gjest Albbas Skrevet 3. juni 2020 #21 Skrevet 3. juni 2020 Du trenger ikke prøve mp-fri mme i 8 uker, etter 3 uker bør effekt merkes hvis det er snakk om allergi. Det første jeg tenkte på da jeg leste HI var stramt tungebånd, spesielt siden hun svelger så mye luft. Så jeg ville startet der. Men obs, helsestasjonen kan sannsynligvis lite om det. Spør gjerne kiropraktoren om hun vet hvem dere kan kontakte for å vurdere klipp av tb. Hvis tunga er hjerteformet er det et ganske åpenbart tegn på stramt tb, er jo helt tragisk hvis legen avfeier det...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #22 Skrevet 3. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bestilt time til hs, så får vi håpe de henviser oss videre! men baby har lagt på seg rundt 250g i uken, hun krever mat hver 3-4 t (ofte 5 på natt), og avføringen har blitt gulaktig igjen. Hun ble undersøkt av barnelege som ikke mente tungebåndet var stramt, men som sagt så kiropraktor det med en gang. (hun snakket om type 4, hjerteformet tunge). Hun hadde også spesialisert seg på baby, så tror hun her hadde peiling. Spent på om de fortsatt vil klippe da! Vi har prøvd mye frem og tilbake med malt, og hun må ha en halv teskje pr 90ml for å ha avføring 1-2 ganger daglig. hver gang vi justerer opp eller ned blir det mer magetrøbbel/ forstoppelse. Men mulig hun får luft av det, så vanskelig å veie opp hva som er best og verst. Vi forsetter å gir nutramigen, og starter opp med semper dråper! håper vi ser bedring snart.. Anonymkode: 58d5e...3b5 Hjerteformet tunge er jo tydelig stramt tungebånd så der ville eg slått hånden i bordet og krevd henvisning altså! Ville kontaktet kiropraktoren igjen om ikke lege eller helsestasjon tar deg på alvor og spurt om hen vet hvem som kan hjelpe deg med det Masse lykke til videre, håper dere finner ut av det så lille slipper å være så plaget ❤️ Anonymkode: d7c77...f08
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #23 Skrevet 3. juni 2020 Har ikke lest alt du skrev, men vi hadde et barn med kolikk som ofte gråt. Fant ut når han var to år at han hadde veldig kort stemmebånd. Det kan være årsaken til magevondt da han sannsynlig svelget mye luft. Har dere sjekket tungebåndet? Legen kan gi dere henvisning til øre, nese hals lege, evt. kan du høre med helsesøster. Anonymkode: 03ed9...41f
Rosa Sitron Skrevet 4. juni 2020 #24 Skrevet 4. juni 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Har bestilt time til hs, så får vi håpe de henviser oss videre! men baby har lagt på seg rundt 250g i uken, hun krever mat hver 3-4 t (ofte 5 på natt), og avføringen har blitt gulaktig igjen. Hun ble undersøkt av barnelege som ikke mente tungebåndet var stramt, men som sagt så kiropraktor det med en gang. (hun snakket om type 4, hjerteformet tunge). Hun hadde også spesialisert seg på baby, så tror hun her hadde peiling. Spent på om de fortsatt vil klippe da! Vi har prøvd mye frem og tilbake med malt, og hun må ha en halv teskje pr 90ml for å ha avføring 1-2 ganger daglig. hver gang vi justerer opp eller ned blir det mer magetrøbbel/ forstoppelse. Men mulig hun får luft av det, så vanskelig å veie opp hva som er best og verst. Vi forsetter å gir nutramigen, og starter opp med semper dråper! håper vi ser bedring snart.. Anonymkode: 58d5e...3b5 Få kiropraktor til å henvise om ikke HS gjør det. Anbefaler virkelig klipp om det er tungebåndet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #25 Skrevet 4. juni 2020 Høres ut som kolikk. Min eldste hadde kolikk fra uke 3 til uke 12,5. Det var verst i uke 8,5. Vi prøvde litt av hvert, men ingenting fjernet skrikingen. Minifom fungerte ikke, og det har heller ingen påvist effekt (kan være greit å vite før man kjøper det). Det eneste som hjalp var å akseptere situasjonen og lindre så mye som mulig. Babymasasje på magen, sykling med føttene og presse knærne godt opp mot magen/brystet kunne hjelpe for å få ut luft og avføring. Sånn ellers var det bare å bære og bære. Ute bar jeg i bæresele, mens inne ble kun armene akseptert. Opp og ned trappa hjalp mest, dype knebøy, danse til musikk o.l. kolikkgrepet hjalp lity innimellom. Som regel gikk vi rundt mens babyen skrek, men hen skrek enda mer dersom vi satte oss ned. God gynging når vi gikk opp og ned trappa kunne gjøre at babyen bare skrek litt og til slutt sovna(!). Plutselig en dag forsvant skrikingen over natta.❤ Anonymkode: bab86...f7c 1
Minlillelykke Skrevet 4. juni 2020 #26 Skrevet 4. juni 2020 Malt kan gi mer trøbbel enn nytte, begge mine har fått intense magesmerter av det. Utover det ville jeg testet nutramigen eller pepticate. Men den må prøver over tid. Vpr minste hadde mpa, og hun responderte relativt godt på nutramigen. Viste tegn til mindre smerter dagen etter, men roet seg ikke skikkelig før det hadde gått 10-14 dager.
svetkkellle Skrevet 10. februar 2022 #27 Skrevet 10. februar 2022 (endret) Bonnispazr mot kolikk - https://specialmedassortment.com/buy-bonnispaz-no.html Det hjelper visst noe helt sinnssykt! Alle jeg har snakket mde fra statene som har brukt Bonnispaz har blitt kvitt kolikken helt - de har brukt det hver dag da. Endret 11. desember 2022 av svetkkellle
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #28 Skrevet 10. februar 2022 6 hours ago, svetkkellle said: +1 Gripe water. Det hjelper visst noe helt sinnssykt! Alle jeg har snakket mde fra statene som har brukt gripe water har blitt kvitt kolikken helt - de har brukt det hver dag da. Det inneholder fenikel som barn ikke skal ha,.. Anonymkode: 925bd...122 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #29 Skrevet 12. februar 2022 Jeg synes det er sykt å skulle prøve ting i. 2 uker, man merker raskt om det er bedring eller ikke! Jeg ammet og ungen gråt, gråt og gråt. Jeg kuttet alt mulig, etter 3mnd gikk vi endelig over til pepticate og vi merket bedring de første dagene. Ble så klart ikke bra før et par uker etterpå, men en god bedring så vi ganske raskt! V prøvde også en million flasker, den som funket for oss var dr brown. Den ga minst luft, også veldig praktisk med de små flaskene de har da ungen vår var veldig småspist så vi trengte aldri noen større flasker. Anonymkode: 96b1c...473
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå