AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Har sett på noen tråder her at det i flere tilfeller har vært kommentarer om gamle eller halvgamle griser. Er selv mann på 41år, så lurer på om jeg kommer inn i kategorien selv? Og hvilke kriterier gis dette stempelet ut ifra? Anonymkode: 16dc7...60e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Gammel gris blir man når man "flørter"(altså mer eller mindre rakasserer) en yngre person. Unge opp til 20 åringer ish, kan være opp til 22 hvis personen er "tafatt" eller lett å overtale/er usikker. Litt klønete forklart men er gjerne flere aspekter som gjør en til gammel gris. Feks en på 41 år som prøver å få en 16 åring til sengs bare fordi 16 åringen er jo over seksuell lavalder, selv om de fortsatt praktisk talt er barn Anonymkode: 87a2c...9a1 17
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Det er ikke alderen i seg selv som avgjør. Tenker det er mer en manns alder og modenhet, sammenlignet med kvinnens alder og modenhet (når de er i et forhold, eller han uttrykker ønske om forhold/seksuell interesse). En mann på 40 er normalt sett ikke sammen med noen under 30, bortsett fra hvis han er ungdommelig eller hun tidlig voksen. En mann over 50 som "jakter" på kvinner i 20åra er også ekkelt. Klart en kan synes jentene er attraktive, men virker veldig som han er mest ute etter sex og overfladiske verdier hvis han ikke tiltrekkes av damer på egen alder også. Voksne menn som snakker "offentlig" om dame/kvinne de synes er deilig osv. Ikke så sympatisk med unge griser heller sånn sett, men det virker litt mindre truende? -En gammel gris er en mann som velger å være sammen med ung kvinne, hvor det åpenlyst er skjevfordeling i maktforhold. Penger. Modenhet. Selvstendighet. Språklige utfordringer (typ han tar med seg søt dame fra Thailand som ikke snakker et pøkk norsk og han synes det er helt tilstrekkelig med enkle samtaler på gebrokkent engelsk). Selvsagt er det mange som har helt normale anstendige forhold med yngre kvinner, utenlandske kvinner, you name IT, men når brikkene ikke helt passer sammen sånn sett utenfra, så blir du fort dømt. Skjønner ikke helt hva en 20åring og en 50åring som befinner seg helt forskjellige steder her i livet og har ulike interesser skal snakke sammen om i et parforhold. Sikter ikke til at jenter er mindre intelligente eller oppegående, på ingen måte, men livserfaring har jo masse masse å si for om hvor givende en relasjon og samtalene blir da. En gammel gris har kanskje livserfaring men kan oppfattes som litt "enkel" og "primitiv" allikevel, fordi han velger seg sårbare "bytter." Her var litt bensin på bålet tenker jeg. Værsågod. Kvinne 32. Anonymkode: 6734e...9a9 17
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Takk. Føler meg frikjent på alle punkt foreløpig. TS. Anonymkode: 16dc7...60e 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Har sett noen veldig drøye vurderinger her inne over hva som er laveste alder for å bli stemplet som en gammel gris.. Selv en 29-åring mann med en 19-åring jente er perverst..men de samme dobbeltmoralske panserfeministene holder helt tyst når det er motsatt kjønnsfordeling.. En 19-åring kjekkas som blir forført av en 29-åring kvinne er helt greit ifølge de! Anonymkode: 01973...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett noen veldig drøye vurderinger her inne over hva som er laveste alder for å bli stemplet som en gammel gris.. Selv en 29-åring mann med en 19-åring jente er perverst..men de samme dobbeltmoralske panserfeministene holder helt tyst når det er motsatt kjønnsfordeling.. En 19-åring kjekkas som blir forført av en 29-åring kvinne er helt greit ifølge de! Anonymkode: 01973...d4e Nei. Også er det ikke helt sammenlignbart mtp overgrepskulturen blant menn (som jo, er et faktisk problem). Tenker at når vennene mine på over 30 ser på jenter under 20, så syntes jeg det er ekkelt. Syntes det også er ekkelt om noen på 40 sikler på noen under 25. m 34 Anonymkode: f4b27...320 12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har sett på noen tråder her at det i flere tilfeller har vært kommentarer om gamle eller halvgamle griser. Er selv mann på 41år, så lurer på om jeg kommer inn i kategorien selv? Og hvilke kriterier gis dette stempelet ut ifra? Anonymkode: 16dc7...60e Stempelet gis når du må spørre om du er en gammel gris. Da er du definitivt det. Anonymkode: 02f99...25d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Det er helt normal at man finner 18-20 åringer fysisk attraktive, selv som 40-åring. Men til et seriøst forhold, nei da skal 40-åringen være ung til sinns og behandle 18-åringen bra.. Og hun bør være mentalt stabil og emsjonelt moden og reflektert. Ellers blir det helt feil.. Anonymkode: 01973...d4e
Maleficenta Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har sett på noen tråder her at det i flere tilfeller har vært kommentarer om gamle eller halvgamle griser. Er selv mann på 41år, så lurer på om jeg kommer inn i kategorien selv? Og hvilke kriterier gis dette stempelet ut ifra? Anonymkode: 16dc7...60e Hvis du er supercringe og går spesifikt etter jenter tidlig i 20 åra og flørter på en ekkel og slibrig måte. Da er du gammal gris. 5
Katten.2.0 Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt normal at man finner 18-20 åringer fysisk attraktive, selv som 40-åring. Men til et seriøst forhold, nei da skal 40-åringen være ung til sinns og behandle 18-åringen bra.. Og hun bør være mentalt stabil og emsjonelt moden og reflektert. Ellers blir det helt feil.. Anonymkode: 01973...d4e Det blir alltid feil med en 18-åring og en 40-åring. 21
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Jeg hadde en gang en kollega i 50-årene som stadig kommenterte en del av de yngste jentene på jobben. Alle syntes det var kvalmt og han ble ganske beryktet for måten han snakket på, men etter at en av kvinnene i 20-årene titulerte ham som "bestefar" en del ganger, virket det som han tok hintet. Har man litt antenner, forstår man at de som er langt yngre vanligvis ikke synes det er noe særlig å få seksuell interesse fra de på alder med foreldrene/besteforeldre. Anonymkode: e9ac6...1a2 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett noen veldig drøye vurderinger her inne over hva som er laveste alder for å bli stemplet som en gammel gris.. Selv en 29-åring mann med en 19-åring jente er perverst..men de samme dobbeltmoralske panserfeministene holder helt tyst når det er motsatt kjønnsfordeling.. En 19-åring kjekkas som blir forført av en 29-åring kvinne er helt greit ifølge de! Anonymkode: 01973...d4e Nei. Det er da like spesielt det. Hvorfor skulle det være annerledes? Denne tråden handler om gammel gris som begrep og da er det menn det assosieres med. Fenomenet ville være like ekkelt, bare sjeldent at et eksempel dukker opp... Kjenner faktisk ikke til et eneste slikt tilfelle, så for meg kan jeg ikke klare å se at kåte kvinnelige femtiårtinger er noe stort samfunnsproblem 😄 Kvinne 32 Anonymkode: 6734e...9a9 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 Middelaldrende damer som legger seg etter unge menn er minst like vanlig, og veldig ofte resulterer det i sex. Hadde selv sex med ei dame som var minst dobbelt så gammel som meg da jeg var ung. So what? Ingen bryr seg. Anonymkode: 4e2b4...8d0 1
Roci Skrevet 2. juni 2020 #14 Skrevet 2. juni 2020 I tillegg til (for stor) aldersforskjell, handler det å bli oppfattet som en "gammel gris" også om slibrig oppførsel og at de som blir gjenstand for seksuell oppnerksomhet, oppfatter den som uønsket. 10
Maleficenta Skrevet 2. juni 2020 #15 Skrevet 2. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Middelaldrende damer som legger seg etter unge menn er minst like vanlig, og veldig ofte resulterer det i sex. Hadde selv sex med ei dame som var minst dobbelt så gammel som meg da jeg var ung. So what? Ingen bryr seg. Anonymkode: 4e2b4...8d0 De er gamle purker de da 😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #16 Skrevet 2. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Middelaldrende damer som legger seg etter unge menn er minst like vanlig, og veldig ofte resulterer det i sex. Hadde selv sex med ei dame som var minst dobbelt så gammel som meg da jeg var ung. So what? Ingen bryr seg. Anonymkode: 4e2b4...8d0 Det er jo ikke noe problem om dere liker det? Anonymkode: 3b154...218 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #17 Skrevet 2. juni 2020 Det er vel minst like mye oppførsel som alder. Når man viser upassende seksuell interesse for noen som er mye yngre enn seg, nærmer man seg fort gammel gris-stempel, særlig om man ikke ser eller skjønner at oppførselen er uønsket. Jeg tror også det ligger et element av en generell nedgradering av det motsatte kjønn til kun sexpartner i bunn hos den klassiske gamle grisen. Anonymkode: 963b6...90c 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #18 Skrevet 2. juni 2020 En gris er fyr som kikker på damer som er mye yngre. Er du 18 er du en gris hvis du kikker på 14-åringer. Er du 25 er du en gris hvis du gjør det samme med damer under 20 år. Jeg synes personlig mer en fem års aldersforskjell er for mye hvis man er under 30 år. For å bli en gammel gris må man vel være over 30, og kikke på/søke/finne seg damer som er 10+ år yngre. Det er utrolig mange menn som tror at betydelig yngre damer liker dem. Selv er jeg over 30, og blir kvalm hvis en mann mer enn 6-7 år eldre antyder en form for interesse. Det er faktisk ekkelt!!! Hvis du har et håp om en yngre dame, så la i så fall henne oppsøke deg. De fleste av oss setter ikke pris på den oppmerksomheten. Men jeg er enig med dem som nevner at dette også kan handle om økonomi og makt. Synes generelt mange norske menn som kommer hjem fra Asia med damer derfra er gamle griser. Et besøk i for eksempel Thailand eller Filippinene kan enkelt bekrefte dette. Jeg har selv sett mange asiatiske damer der nede som henger med vestlige menn, og som ser ut som om de brekker seg hver gang han tar på dem. Det er dessverre en grunn til at de som ikke finner seg dame i Norge enklere gjør det der nede... Dessverre er det mange asiatiske kvinner som flykter fra fattigdom, og derfor er villig til å være med en «gammel grisemann» fra Norge. Det betyr ikke at de finner dem attraktive, bare at de har en attraktiv bankkonto. Og at de kan ofre seg for å forsørge familien sin i Asia. Det hadde vært mer nobelt av disse mennene å oppføre seg på en slik måte at de får tak i en norsk dame på egen alder. Så kan de heller sende penger til venner i Asia. Anonymkode: aeaf8...055 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #19 Skrevet 2. juni 2020 Når du er så mye eldre at du faktisk lurer så er du det. Selv går jeg som er 32 maks fem år ned når jeg søker på appene. Yngre enn det er ikke interessant i min bok, og man har for lite felles interesser og referanser. Anonymkode: 4a69e...ab8 1
Peanut Skrevet 2. juni 2020 #20 Skrevet 2. juni 2020 Gamle griser er når menn i 40-50 årene, nyskilt osv er ute på fylla og skal prøve seg på jenter i tenårene (på samme alder som datteren sin) og tror de er så sinnsykt digge. Da snakker vi gris. Spesielt hvis de driver og klår på og sikler på alt mulig. Seriøst pinlig når menn på din fars alder skal være så krampaktig unge. 40+ menn som svinser rundt jenter på 18-20 år og prøver å være kule... kleint >_< Man forventer at folk på den alderen skal være litt voksne, ikke rave rundt og oppføre seg som fjortiser. Gammel gris snakker gjerne nedlatende om damer på samme alder. Damene på deres alder «har cellulitter og hengepupper», men de selv har åpenbart glemt å ta et selvkritisk blikk i speilet på morgenen. (Tror alle jenter en gang har opplevd sånne menn ._. ) 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå