Gå til innhold

Flere som venter med samleie til ekteskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som kommer til å vente til ekteskapet med å ha samleie?

Anonymkode: 9ba3b...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Too late... ;) hehe

Anonymkode: 8283c...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du vil vente?

For min del er seksuell kjemi med personen jeg skal dele resten av livet mitt med veldig viktig. Det ville vært litt kjipt og gifte seg med noen for å så finne ut at man overhodet ikke fungerer sammen i senga. Dessuten er jeg veldig seksuell av meg, og man gifter seg jo som regel ikke før man har vært sammen en stund, tror ikke jeg hadde greid å la være rett og slett. 
 

Anonymkode: 1f613...128

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har tenkt å gifte meg, nei. 

Anonymkode: ae83b...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som kommer til å vente til ekteskapet med å ha samleie?

Anonymkode: 9ba3b...eb2

Dere skal ha oralsex, analsex, fingring, handjob etc fram til bryllupsnatten da? Eller mente du sex? 

Anonymkode: 4012e...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ventet.

Jeg er glad vi ikke bygger forholdet vårt på sex, men på god kommunikasjon, gjensidig respekt og vilje til å satse på hverandre. Høres sikkert kipt ut, men det er blitt knakende god sex av det (i tillegg til mye annet bra). 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fioljenta skrev:

Vi ventet.

Jeg er glad vi ikke bygger forholdet vårt på sex, men på god kommunikasjon, gjensidig respekt og vilje til å satse på hverandre. Høres sikkert kipt ut, men det er blitt knakende god sex av det (i tillegg til mye annet bra). 😊

Og du kunne risikert at sexen var helt rævva, noe den ofte er mellom enkelte personer. Kjipt å finne ut det etter papirene er undertegnet, gitt! Vi har også bygget ekteskapet vårt på god kommunikasjon, gjensidig respekt og vilje til å satse på hverandre. Men det nytter ikke med alt det om sexen er rævva, derfor hadde vi sex på første date. Gjett hva? Vi har vært lykkelig gift i over 20 år! Det ene utelukker ikke det andre. Man bygger ikke et forholdet på sex selv om man synes at sexen er viktig! 

Anonymkode: 2c684...2fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift er noe man tar. Ikke noe man gjør. 

Store advarsler på alt som inneholder gift, så det er det nok best å holde seg unna. 
 

Anonymkode: ed0e3...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fioljenta skrev:

Jeg er glad vi ikke bygger forholdet vårt på sex, men på god kommunikasjon, gjensidig respekt og vilje til å satse på hverandre.

Så bra! Vi som hadde sex før ekteskap har jo dårlig kommunikasjon, manglende respekt og vil ikke satse 😅

Anonymkode: 4012e...4a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som kommer til å vente til ekteskapet med å ha samleie?

Helt sikkert ikke.

Uansett synes jeg det er fint at folk gjør det som er riktig for dem. Hva andre mener om sånt er jo helt irrelevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Vi som hadde sex før ekteskap har jo dårlig kommunikasjon, manglende respekt og vil ikke satse 😅

Anonymkode: 4012e...4a1

Ja, ikke sant? Snart vært gift i 18 år og selv med sex før vi giftet oss så har det gått bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veit ikke om, jeg tror på ekteskap engang, jeg bare gjør det som føles riktig.

Anonymkode: e918b...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Vi som hadde sex før ekteskap har jo dårlig kommunikasjon, manglende respekt og vil ikke satse 😅

Anonymkode: 4012e...4a1

Hehe... Selv om vi ventet og har opplevd at det gikk bra. Så kan man heldigvis ikke vente og oppleve at det går bra. Det er lissom ikke noe enten-eller her. 😂

Endret av Fioljenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen så skulle strengt tatt vente, men så ble jeg russ, også ble jeg student, også ble jeg kåt 😝 traff drømmemannen, men det fant jeg ikke ut av før vi hadde vært fuckfriends i 1 år... lurer på hva Gud synes om det?

Anonymkode: b48f3...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi ventet ikke til bryllupet, men ventet til forlovelse. Veldig glad for at ingen hadde vært med noen andre før hverandre 

Anonymkode: 0b66f...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet ikke, og har skikkelig dårlig og nesten ikke-eksisterende sex med samboer, men skal med glede gifte meg med ham likevel. I andre forhold har jeg foretrukket å ha sex hver dag. Nå ingenting. Så at man må forsikre seg om at sexen er bra før man kan gifte seg stemmer ikke for alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du kunne risikert at sexen var helt rævva, noe den ofte er mellom enkelte personer. Kjipt å finne ut det etter papirene er undertegnet, gitt! Vi har også bygget ekteskapet vårt på god kommunikasjon, gjensidig respekt og vilje til å satse på hverandre. Men det nytter ikke med alt det om sexen er rævva, derfor hadde vi sex på første date. Gjett hva? Vi har vært lykkelig gift i over 20 år! Det ene utelukker ikke det andre. Man bygger ikke et forholdet på sex selv om man synes at sexen er viktig! 

Anonymkode: 2c684...2fd

Du har nok et poeng der. Mulig jeg var naiv. Men vi kysset masse og jeg merket jo hvordan han var der, så jeg var egentlig ikke nervøs for at sexen skulle bli rævva. (Dessuten tror jeg at man må trene for å bli god til å elske - vår første var ikke akkurat noe imponerende greier. 😂)

Jeg tror absolutt ikke det er noe automatikk i «vent» -> «går bra» eller «ikke vent» -> « går bra» eller «ikke vent» -> «går ikke bra» eller noe sånt. Jeg tror det har med helt andre faktorer å gjøre og det var liksom det jeg prøvde å skrive noe om (selv om jeg ser det kunne forstås på andre måter enn jeg hadde tenkt - og kanskje det egentlig ikke hadde noe i kommentaren min å gjøre - jeg prøvde bare å støtte TS). 🤔

Selv om jeg ikke synes det er en god ide å bygge forholdet på kun sex, så er sex kjempeviktig for oss. Hallo! Jeg har til og med laget en sexblogg. Så kanskje vi ikke er så ulike. Sånn egentlig. 😉

Endret av Fioljenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig vente, og var i flere forhold uten å ha sex. Så ble jeg sammen med han som nå er min ektemann. Han hadde ikke ventet (faktisk har han barn fra før), og det snudde litt på ting for meg. Det var ikke noe press eller forventninger fra han, han var innstilt på å vente. Men så tok jeg altså et valg, og har ikke angret på det, men er glad han har vært min eneste.

Anonymkode: 59972...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...