Gjest Frodig og DEILIG Skrevet 29. juni 2005 #1 Skrevet 29. juni 2005 Kan begynne med å si jeg har en BMI på 33. I går var jeg ute i det nydelige sommerværet, og som seg hør og bør, kledd i noe lett, slik som en sort singlet som kun dekket brystene, og et sort lekkert miniskjørt. Fikk utrolig mange sårende kommentarer etter meg, og jeg lurer på hvorfor!!! Hadde ei skranglete rype kommet likt kledd, hadde hun fått både beføling og plystring i bøtter og spann, mens jeg, jeg må nøye med med "Kle deg etter kroppen din, spekkhogger!" pluss masse peking og knising, som IKKE var i positiv forstand! Det er sommer for svingende! Sort er en slankende farge har jeg lest, og da påtar jeg meg all rett jeg kan tenke, å gå slik kledd! Svar meg ærlig her nå: Ville dere reagert om en kvinne som meg (1.65 høy, 90 kg) hadde spradet nedover gaten i slikt antrekk? Har ikke jeg og lov å føle meg lekker????
Gjest Madam Felle Skrevet 29. juni 2005 #2 Skrevet 29. juni 2005 Hadde syns du var tøff som våget, for jeg med nesten 30 kg mindre hadde ikke våget det. Utrolig tøft gjort, så stå på videre, og slutt å bry deg om hva andre mener. jeg skulle ønske jeg klarte det, men det gjør jeg ikke på det området, beklageligvis.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2005 #3 Skrevet 29. juni 2005 Nå synes jeg ikke noen jenter er fine i miniskjørt og en singlet som kun dekket brystene, jeg....
Gjest Ananas Skrevet 29. juni 2005 #4 Skrevet 29. juni 2005 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=136680 Det er bare at det ikke er du som gjør noe galt, eller som har et problem. De er de som ikke klarer forholde seg til deg. Jeg tror folk som gjør narr av andre folks utseende verner om sin egen usikkerhet og underlegenhet. Det er dem det er synd på, det er de som er svake.
Kristin S Skrevet 29. juni 2005 #5 Skrevet 29. juni 2005 Nei jeg hadde aldri gått sånn. Når en er stor så må en kle seg litt etter det (synes jeg da) ellers må en regne med å få en del kommentarer. Klart det er dumt, men sånn er det faktisk...
Gjest Madam Felle Skrevet 29. juni 2005 #6 Skrevet 29. juni 2005 Nei jeg hadde aldri gått sånn. Når en er stor så må en kle seg litt etter det (synes jeg da) ellers må en regne med å få en del kommentarer. Klart det er dumt, men sånn er det faktisk... Så hvem som helst har lov til å kommentere andres valg, fordi de velger noe annet enn det den personen gjør? Nei, beklager, men jeg syns faktisk ikke man skal regne med slike kommentarer, for det er direkte frekt, uhøflig av de de som gjør det. Ingen andre har noe med hva noen velger å gå med, og en sak er hva de sier bak ryggen, men å si det rett opp i ansiktet på folk er frekt. Så nei, man skal ikke måtte regne med noe. :evil:
Kristin S Skrevet 29. juni 2005 #7 Skrevet 29. juni 2005 Nei du har rett i det. Jeg skrev det kanskje litt dumt. En må ikke regne med det. (selvom det var det jeg skrev) Men det er desverre sånn det er blitt! At folk slenger dritt. Er jo ingen som har noe med hvordan andre kler seg. Men det er jo faktisk sånn det er. At folk bryr seg.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 29. juni 2005 #8 Skrevet 29. juni 2005 Jo, du har lov til å kle deg lekkert, men selv så må jeg innrømme når jeg ser alle de "feite" komme spradende i miniskjørt, eller kort shorts, da får jeg litt --> :hår: Jeg syns det rett og slett ikke er fint å se på. Og, hvis du vil kle deg lekkert, hvorfor ikke gå for noe som får deg til å se slankere ut? Jeg syns faktisk ikke det er pent med fete mennesker i miniskjørt. Jeg syns faktisk at det ikke kan være pent på slanke også. Så ja, jeg ville kanskje glodd forsiktig... men hadde aldri sagt noe.
:-) anna Skrevet 29. juni 2005 #9 Skrevet 29. juni 2005 Jeg synes du kan gå slik du vil!!! Og til dere andre... hvordan skal frodige kvinner kle seg i varmen da? Kan de vise hud, eller bør de helst gå i burka-aktige klær? Må man ha fotside klær (og hvordan skal man få farge på leggene da?!)
Gjest Bellatrix Skrevet 29. juni 2005 #10 Skrevet 29. juni 2005 Jeg synes du kan gå slik du vil!!! Og til dere andre... hvordan skal frodige kvinner kle seg i varmen da? Kan de vise hud, eller bør de helst gå i burka-aktige klær? Må man ha fotside klær (og hvordan skal man få farge på leggene da?!) Og blir ikke det avsindig varmt?
Kristin S Skrevet 29. juni 2005 #11 Skrevet 29. juni 2005 Jeg synes du kan gå slik du vil!!! Og til dere andre... hvordan skal frodige kvinner kle seg i varmen da? Kan de vise hud, eller bør de helst gå i burka-aktige klær? Må man ha fotside klær (og hvordan skal man få farge på leggene da?!) Det går jo an å f.eks kle seg i shorts eller skjørt da. Som ikke er miniskjørt. Og topper som dekker magen..En trenger ikke gå i helt korte topper og miniskjørt for å ikke svette ihjel.
Fat Sally Lee Skrevet 29. juni 2005 #12 Skrevet 29. juni 2005 Jo, du har lov til å kle deg lekkert, men selv så må jeg innrømme når jeg ser alle de "feite" komme spradende i miniskjørt, eller kort shorts, da får jeg litt --> :hår: Jeg syns det rett og slett ikke er fint å se på. Og, hvis du vil kle deg lekkert, hvorfor ikke gå for noe som får deg til å se slankere ut? Jeg syns faktisk ikke det er pent med fete mennesker i miniskjørt. Jeg syns faktisk at det ikke kan være pent på slanke også. Så ja, jeg ville kanskje glodd forsiktig... men hadde aldri sagt noe. Enig med *Sexy*Cat*!
Gjest gjesten Skrevet 29. juni 2005 #13 Skrevet 29. juni 2005 Jeg skjønner at kommentarene sårer. Selv er jeg fyldig, men hadde ikke vært tøff nok til å gå slik kledd... rett og slett fordi jeg ikke er nok sikker på meg selv til det. Jeg har en teori om at man blir fin i de klærne man trives i, og ikke fult så fin i de man ikke trives i! Det gjør noe med holdningen. Jeg synes du er tøff! Fortsett å være den du er.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2005 #14 Skrevet 29. juni 2005 Uavhengig av vekt, så høres antrekket ditt hørtes litt vulgært ut. Miniskjørt OG kort topp? Korte topper er forbeholdt jenter under 13 år. Noen plagg gjør seg best i sin egen hage... Men, tåpelige kommentarer fra folk som tydeligvis mangler en del sosial intelligens skal du bare ignorere...
Hu i Svingen Skrevet 29. juni 2005 #15 Skrevet 29. juni 2005 Uavhengig av vekt' date=' så høres antrekket ditt hørtes litt vulgært ut. Miniskjørt OG kort topp? Korte topper er forbeholdt jenter under 13 år...[/quote'] OT: Tja - burde egentlig jenter under 13 gå i korte trange topper? Trodde det var forbeholdt de over 16 jeg. Sånn var det i min ungdom *mimre*
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2005 #16 Skrevet 29. juni 2005 Eg syns ikkje folk bør bry seg om korleis andre går kledt, og i alle fall ikkje komme med kommentarar, men korte toppar har eg ikkje brukt sidan eg gjekk på ungdomsskulen, syns rett og slett ikkje det er fint......
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 29. juni 2005 #17 Skrevet 29. juni 2005 Personlig så synes jeg det antrekket du beskriver høres ut som litt vel mye av det gode, men om du liker det og føler deg vel(og sikker nok på deg selv) til å bruke det, så hvorfor ikke? Å slenge kommentarer etter folk på den måten du beskriver viser bare hvor lite enkelte har under topplokket. Hvis det er slik at man må "forvente" å få slengt kommentarer etter seg med mindre man kler seg innenfor visse normer synes jeg er en skremmende utvikling.
birgitte242 Skrevet 30. juni 2005 #18 Skrevet 30. juni 2005 I en perfekt verden kunne du kledd deg som du ville og ingen ville sagt noenting. I innlegget ditt beskriver du hva slags kommentarer du får med et slikt antrekk, og velger du å bruke dette, så må du jammen meg tåle kommentarene også! Jeg har vært stor - enda større en deg, men jeg har ALDRI opplevd å få kommentarer slengt etter meg! Så jeg tror det har mer med antrekket ditt enn størrelsen å gjøre. Et slikt hoochie-mama antrekk kler ikke slanke jenter engang, og ja, det blir enda værre når valkene tyter
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2005 #19 Skrevet 30. juni 2005 Selvfølgelig skal man kle seg som man vil, men samtidig vil ulike antrekk vekke oppmerksomheten til andre, rett og slett fordi vi ikke lever i et vakuum, men omgitt av andre mennesker. Hvis man kler seg i miniskjørt OG magebar singlet, vil man vekke oppmerksomhet uavhengig av størrelsen, og det bør man kanskje tenke på før man går ut blant folk i et slikt antrekk?
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2005 #20 Skrevet 30. juni 2005 Jeg synes antrekket høres drøyt ut til å gå med på gaten. Uavhengig av fasong og størrelse! Det kunne ikke falt meg inn å gå så lettkledd på gaten, og jeg hadde nok reagert uansett hvem som gikk slik kledd. Og det er da faktisk ikke mange som kler seg slik heller. Satt lenge ute å kikket på folk igår - så endel jenter i miniskjørt, men ingen som hadde kombinert det med en magetopp. Som flere andre har sagt, magetopper er vel helst for småjenter og miniskjørt er det svært på som kler. Når dette blir brukt samtidig er det på grensen til vulgært (så sant en ikke er på stranden, hjemme i egen hage osv) Med dette mener jeg ikke at en må gå fullstendig tildekket - det må da finnes en mellomting. En vanlig singlet og et skjørt som hvertfall nærmer seg knærene f.eks. Masse hud som synes da, men det blir ikke fullt så nakent. Nå skal en selvsagt ikke få kommentarer slengt etter seg uansett hvordan en går kledd eller ser ut ellers. Det er trist at det skal være slik. Men vi vet alle at vi ikke lever i en perfekt verden så det kommer dessverre ikke som en overraskelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå