Gå til innhold

Traumer pga. Helsevesenet sin feil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått sterke traumer med angst og depresjon fordi helsevesenet gjorde en grov feil. Dette har resultert at jeg ikke stoler på dem lengre. Men samtidig så trenger jeg hjelp men grunnen til det er selve helsevesenet sin feil. Hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 98121...d8b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg privat psykolog da! Og hvis du har tenkt til å si nå at du "ikke har råd", så regner jeg med at du ikke går til frisør, drar på kino og restaurant, shopper masse klær eller drar på ferier heller.

Anonymkode: 7b9c7...166

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skaff deg privat psykolog da! Og hvis du har tenkt til å si nå at du "ikke har råd", så regner jeg med at du ikke går til frisør, drar på kino og restaurant, shopper masse klær eller drar på ferier heller.

Anonymkode: 7b9c7...166

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, ville bare sende litt støtte, og si at du ikke må bry deg om disse tåpelige svarene du har fått over her❤️ 

Anonymkode: f8fbc...0a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke at "helsevesenet" ikke er en homogen gruppe. Selv om du møtte noen som gav deg en vond opplevelse. Så betyr det ikke at ALLE andre i helsevesenet vil gjøre det samme

Anonymkode: 51ce6...985

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. 

Du skriver jo ikke noe om hva som har skjedd konkret, så litt vanskelig å si. Men tenker i hvert fall at det er noe du må gjøre noe med. Før eller siden trenger alle hjelp fra helsevesenet, så du er best tjent med å prøve å løse opp i det der.

Det er ikke rart en mister tillit hvis det blir gjort grove feil, men så er det også forskjell på om det var noe som ble gjort feil av en konkret person eller om det er noe med deler av helsevesenet som system som utfordrer deg? 

Anonymkode: 6154e...500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du skriver helt kort hva som skjedde? Er litt lettere å gi råd når vi vet bittelitt mer. Trenger ikke å legge ut hele historien eller detaljert. Det er vesentlig om det er fra somatikken eller psykiatrien. 

Anonymkode: 64fd4...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler ikke på dem lenger heller, og føler at man skal faktisk ikke stole blint på dem. Nå tenker jeg at de kan komme med forslag også skal jeg vurdere det selv, rett og slett. Putter ikke noe i meg som jeg ikke har godkjent 100% 

Anonymkode: 4dcc4...281

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått sterke traumer med angst og depresjon fordi helsevesenet gjorde en grov feil. Dette har resultert at jeg ikke stoler på dem lengre. Men samtidig så trenger jeg hjelp men grunnen til det er selve helsevesenet sin feil. Hva gjør jeg da? 

Helsevesenet gjør feil. Det er mennesker som jobber der og de er like forskjellige som deg og meg, med de feil og mangler som følger med. Det er selvsagt ikke optimalt, men sånn er det bare. 

Skal du unnlate å søke hjelp fordi det potensielt kan skje deg en urett en gang til så blir det et tapsprosjekt for deg. Enten kan du søke hjelp, ta sjangsen, og kanskje få akkurat det du trenger, eller du kan deale med det på egen hånd. Det er opp til deg å velge. 

Gjest theTitanic
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler ikke på dem lenger heller, og føler at man skal faktisk ikke stole blint på dem. Nå tenker jeg at de kan komme med forslag også skal jeg vurdere det selv, rett og slett. Putter ikke noe i meg som jeg ikke har godkjent 100% 

Anonymkode: 4dcc4...281

Og det skal du heller ikke. Det er forskjell på å være for mistenksom, ha en sunn skepsis og det å være for naiv. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det de har gjort da? Det går jo ikke an å komme med råd om man ikke får vite bakgrunnen til at du har blitt så skeptisk.

Anonymkode: ff63f...870

AnonymBruker
Skrevet

Det jobber ca 550 000 i helsevesenet i Norge, er det ikke litt dumt å dra alle disse under en kam pga en hendelse ? 

ALLE mennesker i ALLE yrker begår feil. 

Anonymkode: 25d5c...396

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege, hør hva han har å si. Så kan du else deg opp når du kommer hjem. Ta 2 minutter og tenk over om du er enig med behandlingen eller vil gjøre det legen sier. Etterhvert når du har legetime, så vil du enten finne ut at det legen anbefaler og sier stemmer overens med faktaen du finner på nett (eller lignende) og du kan gradvis stole på at legen vet hva som skal gjøres med din sykdom. Om du har gått dit 5-10 ganger og opplever at legen gang på gang sier feil, enten konfronter eller bytt lege 

Man burde egentlig alltid dobbeltsjekke at det legen sier er riktig. Ny medisinsk info dukker opp hele tiden, og det varierer hvilke sykdommer den enkelte fastlege har erfaring og kunnskap om. Lytt og vær åpen, men samtidig tenk kritisk og bruke gjerne 15min på å tenke over det du har blitt fortalt

Anonymkode: bc09a...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Her vil jeg trekke en enkel konklusjon til tross for ts er veldig vag og ikke vil fortelle alt; psykatrisk pasient, som ikke får den medisineringen h*n vil ha eller som nekter behandling for h*n tror det ikke er psykisk sykdom 

Anonymkode: d342d...431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...