Anonym-bruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Kjæresten min kjører motorsykkel, gjort i mange år, og han vil gjerne jeg skal bli med. Jeg har lyst å prøve, men er samtidig ganske redd. Syns det er skummelt med motorsykkel, er alltid nervøs når han er ute og kjører, selv om jeg vet han kjører forsiktig. Noen som har sittet bakpå, og evt har noen tips? 😏 eller beroligende ord?;)
Hr. Aktiv Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Har både sitter bakpå og kjørt i mange år. Selv likte jeg aldri sitte på for noen skulle kjøre så himla fort. Men hvis man kjører som folk så går det stort sett greit. Følg sykkelens bevegelser og husk bruk sikkerhetsutstyr. Joggedress, tights og slipperser er ikke tema altså hvis du skulle være uheldig.
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Det er stor forskjell på syklene også, litt mer behagelig å sitte bak på en touringsykkel enn en racingsykkel. Skikkelig utstyr er et must, som Hr. Aktiv skriver. Lån utstyr og ta et par korte turer i begynnelsen, bli kjent med følelsen og du finner fort ut av om du liker det eller ikke
Eediyat Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Nå vet jeg ikke hvilken type sykkel det er snakk om, men len innover i svingen så går det stort sett greit 😂
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har sittet masse på med kjæresten. Vi har også vært på tur sammen hvor vi kjørte rundt i Norge. Har ikke så mange tips annet enn å bare følge flyten og kjørebevegelsene. Jeg trives veldig godt bak på sykkelen. Kunne aldri tenkt meg å kjøre selv. Anonymkode: 7e2e9...229
Hoppetaujenta Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har sittet bakpå noen ganger og det var kjempeskummelt. Satt høyere enn føreren og følte meg veldig utsatt. Hjertet satt konstant i halsen og det er ikke enkelt å vite hvordan en skal sitte i svinger når en hele tiden tenker på at man kan velte når som helst. Må nok øves på det der. Lykke til...
GrynetMolvik Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 Du må fortelle han om redslen din og be han hjelpe deg i hvordan "sitte riktig". Min mann hadde først en stor sykkel og den ble jeg så nerøs av at det ble med en tur. Så kjøpte han seg en Harley og på den sitter vi mye nærmere hverandre og det er mye enklere for meg å følge hans kropp. Nå har vi noen fine turer. Men jeg er ingen eksosrype, synes ikke noe om lange turer. Så når vi skal ut å kjøre, så bestemmer jeg hvor vi skal og vi legger inn "mine" stopp. F eks lunsj på et hyggelig sted eller noe kunst jeg vil se eller noe. God tur 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå