Gå til innhold

Menn som surver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/ytring/en-stille-sorg-for-menn-1.14932068

 

Nå er det enda en sak om at ingen snakker om ufrivillig barnløse menn.

Jeg sier ikke at det ikke er et problem for dem det gjelder, men jeg er dritt lei av at menn går ut i media og surver over at alle problemene menn har aldri snakkes om. Saken jeg linker til er bare ett eksempel, men jeg synes at det hele tiden dukker opp lignende kronikker og lange reportasjer om hvordan menn lider blablabla.

Igjen: jeg sier ikke at det ikke er et problem at mange menn er ufrivillig barnløse (i dette tilfellet handler det om en mann med dame, men de får ikke til å lage barn), ufrivillig single, mange begår selvmord osv.

Det som irriterer meg grenseløs er at alle sier at ingen snakker om det når det er en jevn strøm av klaging fra menn om at det de sliter med ikke blir tatt på alvor/snakket om. Det er jo alltid en sak om dette i media. Det blir jo snakket om!

Et gjennomgående problem virker å være at de som skriver slike kronikker ikke evner å ta ansvar for egne liv. Som i artikkelen det linkes til, som handler om menn som er ufrivillig barnløse, men prøver å bli foreldre. Der skriver han at det er mange fora på internett, instagramkontoer f.eks, som handler om dette - men det er alltid kvinner som står bak og derfor er det fra kvinners perspektiv.

Hvorfor kan han ikke bare starte sin egen instagram om samme tema, fra et mannlig perspektiv, da, enn å skrive en lang survete kronikk om at det ikke finnes slike tilbud?

Evt kaste seg inn i de foraene som kvinner har startet - jeg tipper at de fleste menn med samme erfaringer er hjertelig velkomne der.

Jeg tror slike menn* forventer at andre skal ordne opp i problemene deres - aller helst at kvinner skal gjøre det - uten at de selv skal løfte en finger. De er som smågutter som er vant til at mor ordner alt. Men det er ikke sånn verden fungerer, man må ta ansvar for eget liv og prøve å løse sine egne problemer - enten det er å starte en samtalegruppe eller oppsøke helsehjelp.

Igjen: dette handler ikke om problemene de har, men at de suver over at ingen bryr seg, at ingen snakker om det når media er fult av det, i stedet for å ta ansvar for eget liv. En ting man ofte hører er at det sitter lenger inne for menn å spørre om hjelp, men det er jo bare en løsning på det: menn må spørre om hjelp. Ingen spør om hjelp for deg. Du må gjøre det selv.

 

*dvs menn som klager om at ingen tar problemene deres på alvor, ikke menn som har problemer uten å klage over det/prøver å ordne opp i det.

Anonymkode: b9fcf...844

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skummet denne i går kveld og hvis jeg husker rett handler den primært om menn i forhold hvor han/hun ikke kan få barn, sånn fysisk? Kanskje den nye bioteknologi-loven kan hjelpe noen av disse parene. Har aldri opplevd sutring fra disse, og kjenner flere som har hatt problemer med å få barn. 

Enig at det er mye egosentrisk sutring generelt i det norske samfunnet.

 

 

Anonymkode: 762cb...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

jeg synes at det hele tiden dukker opp lignende kronikker og lange reportasjer om hvordan menn lider blablabla.

Helt enkelt; hvis du opplever at dette dukker opp hele tiden, som du sier, så må du nesten se etter det. Fordi det er ikke tilfellet, det dukker ikke opp saker om at menn blir sidesatt "hele tiden". Ikke snakk om, hvis du fremdeles mener det burde du sette deg ned og lage en liste over hvor ofte dette skjer de neste åtte ukene og telle opp.

Samtidig burde du kanskje ta med en oversikt der kvinner sutrer, og sammenligne.

Mulig du får deg en vekker.

Anonymkode: 35a5c...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja det er du med alle surve trådene igjen? 

Hva i huleste betyr å surve? Kan du ikke skrive bokmål/nynorsk? 

Anonymkode: 1ed88...465

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til menn som surver er ikke at de ikke får damer (for det gjør de hvis de absolutt vil), det er at de ikke får fine damer. 

Anonymkode: 44e26...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Åja det er du med alle surve trådene igjen? 

Hva i huleste betyr å surve? Kan du ikke skrive bokmål/nynorsk? 

Anonymkode: 1ed88...465

Østlandsdialekt typ Oppland/Hedemark.

Anonymkode: e1a6d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Østlandsdialekt typ Oppland/Hedemark.

Anonymkode: e1a6d...69f

Betyr å sutre.

Anonymkode: e1a6d...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...