Gå til innhold

For lave verdier blodplasma/jern

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har ikke snakka med legen enda, men fikk en beskjed kort over telefonen at mine blodprøver viste litt lave verdier av blodplasma og ferritin. Tror ikke det var alvorlige verdier, da ville jeg sikkert fått beskjed om å komme inn i det helsesekretær så over prøvene mine(?), men er det noen andre som har hatt erfaringer med det samme? 

Skjønner jo det er normalt at verdiene går litt opp og ned innimellom, særlig kanskje når det kommer til jern, osv. Er det noe grunn til å være bekymret?

Anonymkode: f48d6...c14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig at kvinner har lave verdier av jern i en eller annen periode i livet. Ingenting å bekymre deg for. Du skal sikkert ta noen flere prøver og ta jerntilskudd og mest sannsynlig går de tilbake til normalen i løpet av kort tid. Hvor lavt nivå var det? Hadde det vært alvorlig, ville du fått beskjed. Har du store menstruasjonsblødninger? Spiser du lite jernholdig mat? 

Anonymkode: 4883f...583

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig at kvinner har lave verdier av jern i en eller annen periode i livet. Ingenting å bekymre deg for. Du skal sikkert ta noen flere prøver og ta jerntilskudd og mest sannsynlig går de tilbake til normalen i løpet av kort tid. Hvor lavt nivå var det? Hadde det vært alvorlig, ville du fått beskjed. Har du store menstruasjonsblødninger? Spiser du lite jernholdig mat? 

Anonymkode: 4883f...583

Nei trodde egentlig jeg spiste greit med jern, men har kanskje til tider litt store blødninger i forbindelse med mens ja.

Anonymkode: f48d6...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...