AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Hjelp! Noen har vært inne på min facebook og instagram. Har vedkommendes ip-adresse. Er det noen måte å finne ut hvem vedkommende er? Har en bekjent som er systemkonsulent/-tekniker (?), men i og med at jeg ikke kjenner henne så godt, så ønsker jeg ikke å be om hjelp i fall det er umulig å finne ut av/et dumt spørsmål. Anonymkode: 28c70...21d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Nei, det er informasjon som ISP-en ikke utleverer med mindre henvendelsen kommer fra politiet eller retten, og ikke privatpersoner. Du bør anmelde forholdet slik at politiet kan etterforske og finne ut hvem som har gjort det. Anonymkode: 5b9c7...9fa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 For å være presis; ip-addressen OG nøyaktig tidspunkt kan helt fint avsløre hvem det er, men dette er ikke informasjon vi normale har tilgang på. Anonymkode: 5b9c7...9fa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Vet ikke hvordan det er nå lenger, men hvis vedkommende har en fast IP adresse så kan du søke opp hvem som eier denne IP adressen. Eks. bedriften www.kårebanan.no - og kanskje du kjenner hvem som jobber på denne bedriften.. Gå inn på www.ripe.net - der var det en whois funksjon som viste hvem IP adressen tilhørte Er det en dynamisk IP adresse så vil det ikke komme hvem som Anonymkode: 0bd96...d06
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet ikke hvordan det er nå lenger, men hvis vedkommende har en fast IP adresse så kan du søke opp hvem som eier denne IP adressen. Eks. bedriften www.kårebanan.no - og kanskje du kjenner hvem som jobber på denne bedriften.. Gå inn på www.ripe.net - der var det en whois funksjon som viste hvem IP adressen tilhørte Er det en dynamisk IP adresse så vil det ikke komme hvem som Anonymkode: 0bd96...d06 Nei, dette er heller unntaket enn regelen, normalt vil man fremdeles få ISP-en, selv ved tildeling av statiske ip-er. Enkelte blir dog registrert i RIPE, men generelt vil det være ISP-en som er eier av IPen uansett. Så dette er absolutt ikke noe du kan regne med, og hva som kommer ut av et whois-oppslag kan være svært misvisende eller feil mtp. hva TS er ute etter her. Anonymkode: 5b9c7...9fa
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For å være presis; ip-addressen OG nøyaktig tidspunkt kan helt fint avsløre hvem det er, men dette er ikke informasjon vi normale har tilgang på. Anonymkode: 5b9c7...9fa Har tilgang på begge. Hva kan jeg gjøre videre? Regner med saken vil bli henlagt ved anmeldelse uansett. Anonymkode: 28c70...21d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 TS her. Har sjekket ip-adressen på en av de gratistjenestene, og den leder kun til isp-en. Er vel ikke noe annet å gjøre enn å anmelde? Noen som faktisk har fått hjelp fra politiet i lignende tilfeller? Orker ikke bruke tid på å anmelde hvis saken bare blir henlagt. Anonymkode: 28c70...21d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 «Vært inne på», har de logget seg på som deg? Skift passord. Å besøke folks sosiale nettverksider er ikke noe forbrytelse. Anonymkode: 8af04...f7e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: «Vært inne på», har de logget seg på som deg? Skift passord. Å besøke folks sosiale nettverksider er ikke noe forbrytelse. Anonymkode: 8af04...f7e Logget seg inn på min konto, ja. Å skifte passord er vel det første man gjør i slike tilfeller, samt totrinnsverifisering. Hadde verken fått tak i ip-adresse eller tidspunkt dersom vedkommende bare hadde besøkt profilen min, så er vel underforstått at innlegget handler om innlogging på kontoene. TS Anonymkode: 28c70...21d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Jeg anmeldte et lignende forhold for 16 år tilbake, noen hadde endret min spray-profil og ikke bare oppgitt telefonnummer, men skrevet at jeg var en hore osv. osv. Aldri har jeg vært mer sjokkert enn når politiet ringte og spurte: - Vet du hvem .... er? Som viste seg å være min søte, og uskyldige venninne som jeg aldri ville tenkt tanken på at kunne gjøre noe sånt. Hun fikk PC konfiskert og aldri har man snakket med uvesenet igjen! Du må anmelde, og da først får du vite det. Anonymkode: cb7ab...6c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå