Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, tok blodprøve her om dagen og måtte ta dem på et annen sted, var ikke nok bemanning på legekontoret pga corona. Uansett, fikk sånn skjema hvor legen kryssa av for fire ting jeg skulle sjekkes for (hormonrelatert). Jeg lurer på om det er bare de fire tingene som jeg vil testes for, eller flere andre "normale" ting, som d-vitamin, anemi osv? Fordi d-vitamin kommer jo alltid på blodprøver. Eller må legen krysse av for det?

Anonymkode: e4ead...d0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen må krysse av for det.

Anonymkode: 6849c...c86

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette har du fått svar på i de utallige andre trådene du har startet...

Endret av Teyla
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen må krysse av for det.

Anonymkode: 6849c...c86

Er du sikker? Jeg trodde ting som d-vitamin osv, kommer automatisk på alle prøver?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? Jeg trodde ting som d-vitamin osv, kommer automatisk på alle prøver?

Selvfølgelig ikke. Det har du også fått svar på tidligere i de andre trådene dine.

Anonymkode: 89c45...810

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Det har du også fått svar på tidligere i de andre trådene dine.

Når du ber om blodprøver hos fastlegen, får du ikke alltid svar på d-vitamin osv da?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ber om blodprøver hos fastlegen, får du ikke alltid svar på d-vitamin osv da?

N.E.I

• Liker 5
Skrevet

De sjekker det som er krysset av på skjemaet og ingenting annet.

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig!!! 😵😵😵

Anonymkode: 68f1b...630

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle testes for revmatisme, jeg hadde ikke det, men vikk beskjed om at jeg hadde lite jern. 

Så da sjekket de jo andre ting også, eller så kom det vel tydelig frem da jern nettopp er blod?:vetikke:

Anonymkode: eb38c...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Når man tar en blodprøve, må den som rekvirere prøven krysse av for hva h*n vil ha. Det er ulike prøveglass til ulike analyser. Ingenting "kommer bare automatisk med". Også jern må krysses av for og sjekkes spesifikt etter. Jern er ikke "nettopp blod" og kommer ikke frem dersom man ikke sjekker for det. D-vitamin og andre vitaminer kommer ikke automatisk med på alle prøver. 

Anonymkode: 1ca64...2d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle testes for revmatisme, jeg hadde ikke det, men vikk beskjed om at jeg hadde lite jern. 

Så da sjekket de jo andre ting også, eller så kom det vel tydelig frem da jern nettopp er blod?:vetikke:

Da har selvfølgelig legen krysset av for at det skulle sjekkes for jern også. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har selvfølgelig legen krysset av for at det skulle sjekkes for jern også. 

Er ikke det litt rart å bare krysse av for noe annet enn det man kom dit for og legen sa man skulle sjekke?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det litt rart å bare krysse av for noe annet enn det man kom dit for og legen sa man skulle sjekke?

Nei, deg er helt vanlig å ta med slike ting. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hører med i en generell utredning av uavklarte tilstander, særlig ved mistanke om inflammasjon. Hvorfor skal dere drive å mene så mye om ting dere ikke vet noe om?

Anonymkode: 0c748...37b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hører med i en generell utredning av uavklarte tilstander, særlig ved mistanke om inflammasjon. Hvorfor skal dere drive å mene så mye om ting dere ikke vet noe om?

Anonymkode: 0c748...37b

Du ser at det er et spørsmålstegn bak der og ikke en påstand??

Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke rart. Da har legen din krysset av for disse prøvene. I tilfellet til TS vet han at det bare er krysset av for 4 prøver, ergo får han ikke svar på d-vit eller noe annet. 

Men TS, hva er det du er så redd for at legen skal finne i blodet ditt?

(Edit; skriveleif)

Endret av Teyla
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Teyla skrev:

Nei, det er ikke rart. Da har legen din krysset av for disse prøvene. I tilfellet til TS vet han at det bare er krysset av for 4 prøver, ergo får han ikke svar på d-vit eller noe annet. 

Men TS, hva er det du er så redd for at legen skal finne i blodet ditt?

(Edit; skriveleif)

TS er vel ikke redd, han ønsker vel tvert i mot at legen skal finne ut at han mangler testosteron. Du får søke opp de 100 trådene han har laget om dette, er vel bare å søke på testosteron. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...