Gå til innhold

Ang Spiseforstyrrelse...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann blir beskyldt for mye av min familie, det siste er at de sier jeg har spiseforstyrrelser... det er faktisk helt fjernt for meg, aldri hatt det, jeg spiser godt, jeg jobber 2 uker 12t i døgnet med kollegaer, hvor vi spiser sammen 3 ganger til dagen, hvor de faktisk flere ganger kommenterer at de forstår ikke hvordan jeg kan være så slank og spise så mye... så at jeg har spise forstyrrelser, er faktisk helt fjernt for meg! Det var etter at jeg ammet at jeg ble veldig tynn, men jeg har alltid vært tynn, men jeg ble tynnere etter amming for 2 år siden! Så jeg ble ganske sjokkert da min mor skriver til meg at hun er helt sikker på at jeg har det, at jeg må søke hjelp! Sier flere ganger at jeg har ikke det, men hun nekter og gi seg!!

Hva kan jeg gjøre for å vise at de tar fullstendig feil?

Anonymkode: 1d7c9...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min mann blir beskyldt for mye av min familie, det siste er at de sier jeg har spiseforstyrrelser... det er faktisk helt fjernt for meg, aldri hatt det, jeg spiser godt, jeg jobber 2 uker 12t i døgnet med kollegaer, hvor vi spiser sammen 3 ganger til dagen, hvor de faktisk flere ganger kommenterer at de forstår ikke hvordan jeg kan være så slank og spise så mye... så at jeg har spise forstyrrelser, er faktisk helt fjernt for meg! Det var etter at jeg ammet at jeg ble veldig tynn, men jeg har alltid vært tynn, men jeg ble tynnere etter amming for 2 år siden! Så jeg ble ganske sjokkert da min mor skriver til meg at hun er helt sikker på at jeg har det, at jeg må søke hjelp! Sier flere ganger at jeg har ikke det, men hun nekter og gi seg!!

Hva kan jeg gjøre for å vise at de tar fullstendig feil?

Anonymkode: 1d7c9...99a

Du kan fortelle dem at det er like ille å mobbe tynne mennesker som tykke. De må jo ha mer belegg for sin påstand annet enn at du er tynn. Det er ingen forbrytelse og heller ikke garanti for sykdom å være tynn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Si at du er frisk, har en sterk og sunn kropp og at du synes det er fint at de bryr seg om helsen din, men at du ikke har en spiseforstyrrelse. Din kropp er naturlig slank og du spiser sunt og variert. 
 

Så sier du at du har hørt hva de tror og om de nekter å tro på at du er frisk så får de tenke det, men du vil ikke høre noe mer om det. Om de tar det opp igjen så vil du ikke snakke med dem fordi det er slitsomt å bli beskyldt for å ha en sykdom du ikke har og du føler de ikke respekterer deg ved å spre falske beskyldninger. Inntil de kan la den ballen ligge død så orker du ikke å ha noe kommunikasjon med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...