youis Skrevet 31. mai 2020 #1 Skrevet 31. mai 2020 Hei Kvinneguiden. Katten min kom hjem sent i går kveld etter en kort tur ute, kanskje 15 minutter. Da oppdaget jeg at han halter på det ene beinet. Har trykket, kjent og sett etter skade, bitt, sår eller hevelse men kan ikke finne noen ting! Han har heller ikke vist noe tegn til smerte mens jeg har holdt på. Syns dette er veldig rart. Problemstillingen er i hvertfall at jeg vurderer å dra til dyrlegen ( såklart typisk at dette skal skje på en søndag + helligdag......) Har fått tilbud av min lokale dyrebeskyttelse om å få noen smertestillende til han fram til tirsdag. Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen? Og er det noen som vet hvor mye en slik konsultasjon vil koste hos dyrlegen idag? Eventuelt noen med råd og erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #2 Skrevet 31. mai 2020 Ring dyrlegevakten der du bor, det er gratis å ringe. Fortell at du har smertestillende fra db, og hør hva de sier. Det høres ikke ut som det er akutt, men det er jo tross alt lenge til tirsdag, så jeg ville spurt en veterinær. Kan være at foten har satt seg fast eller at han har tråkket/landet litt rart på den eller noe, og at det går over av seg selv. Anonymkode: 839c3...a84
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #3 Skrevet 31. mai 2020 Dersom katten bare er halt, men ikke har åpne sår, feber eller generell nedsatt allmenntilstand så hadde jeg ikke dratt til dyrlegevakta på en helldigdag. Anonymkode: 9d46e...03f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #4 Skrevet 31. mai 2020 Da vi måtte til dyrlegevakten med vår katt, kostet kun oppmøte + helligdagstilleg kr 5000. Og dette før undersøkelse og behandling. Folk må begynne å skaffe forsikring på dyra sine Anonymkode: 7c20b...07e
youis Skrevet 31. mai 2020 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2020 Det er jeg helt enig i. Har to stk, der den ene er forsikret. Han som halter nå skal også forsikres, har bare ikke kommet til det enda... ☺️
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #6 Skrevet 31. mai 2020 Jeg ville gitt smertestillende m du har g du er sikker på dosering, bare holdt pus inne og dratt til vet på tirsdag. Om katten slutter å spise eller blir slapp eller har tydelig vondt, da drar du til akuttvakt Anonymkode: 44164...c1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå