Gå til innhold

Håper på tips ang slanking!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har valgt å spise 30 gr min nøtter + 3 svisker + 3 dadler + 3 aprikoser. Dette blir 358,83 kcal. Det har jeg hatt som snacks på kveld hver dag. Dum ide? Nøtter tar jeg fordi jeg har hørt det er sunt med 30gr det andre for magen. 

I dag har jeg spist utenom dette. Havregrøt på vann og en halv banan, en skål blomkålsuppe, gryterett med ris + salat + et focacciabrød, blåbær og jordbær med vanlijesaus. Blir det da for mye med denne snacksen? 

 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Det er umulig så si med mindre du logger hvor mange kalorier du inntar kontra hvor mange kalorier du forbrenner.

I gjennomsnitt skal en kvinne ligge på ca 1500 kcal uten noen form for aktivitet.

Så spørsmålet er da hvor mange kalorier spiser du per dag og hvor mange kalorier brenner på fysisk aktivitet/trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg vet kcal på er 710 kcal

Men gryterett, ris, focacciabrødet + salat og blåbær og jordbær vaniljesaus aner jeg ikke. 

Ligger på ca 2000 kcal forbrent per dag +-

Hva tenker dere? Er ikke alt man kan finne ut kcal på. Var på besøk. 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må laste ned en app der du kan legge inn maten. Hvis du forbrenner 2000 kcal hver dag hadde jeg ikke vært bekymret. 

Anonymkode: 0b02e...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må laste ned en app der du kan legge inn maten. Hvis du forbrenner 2000 kcal hver dag hadde jeg ikke vært bekymret. 

Anonymkode: 0b02e...f52

Takk for svarer ditt 😊

Tenkte FitnessPal, men som sagt ikke så lett med sånne ting som gryterett osv å vite hvor mye kalorier. Håper å gå ned i vekt her. 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarer ditt 😊

Tenkte FitnessPal, men som sagt ikke så lett med sånne ting som gryterett osv å vite hvor mye kalorier. Håper å gå ned i vekt her. 

Anonymkode: 1745d...224

Du spiser vel hjemme nesten alle dager? Så da går det selvsagt bra at du har en dag innimellom hvor du ikke vet ditt eksakte kaloriinntak. Når du er hjemme bør du måle alt du skal spise. Jeg gjør en omtrentlig beregning av det jeg spiser når jeg ikke spiser hjemme også, men har funnet ut at det er bra for kroppen at jeg har en dag i uka hvor jeg ikke ligger i kaloriunderskudd (og nå har jeg faktisk uansett bare ca 1 kg igjen før jeg er i mål)

Anonymkode: 50da9...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde droppet nøttene om det ikke var din guilty pleasure. Alt er sunt med måte, men skal en slanke seg via kaloritelling så bør jo en spare der en kan tenker jeg. Men er det noe du ikke klarer deg uten så regner man det inn i budsjettet :)  Når jeg er ute så prøver jeg å finne en erstatning på fitnespal, mange av rettene ligger jo inne også så tar man bare mengden på øyemål. Selvfølgelig så blir jo det ikke 100% nøyaktig, men sånn ca. Det er jo gjerne ikke hver dag, så det gjør ingenting. Kan jo gå en ekstra tur de dagene feks eller passe mer på hva en spiser dagen før eller etter. Sjekk hva du trenger av kalorier ut i fra aktivitetsnivået ditt også tar du det derifra :) 

Anonymkode: a4d9e...7e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips og svar fra dere 😊

Setter pris på! 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser vel hjemme nesten alle dager? Så da går det selvsagt bra at du har en dag innimellom hvor du ikke vet ditt eksakte kaloriinntak. Når du er hjemme bør du måle alt du skal spise. Jeg gjør en omtrentlig beregning av det jeg spiser når jeg ikke spiser hjemme også, men har funnet ut at det er bra for kroppen at jeg har en dag i uka hvor jeg ikke ligger i kaloriunderskudd (og nå har jeg faktisk uansett bare ca 1 kg igjen før jeg er i mål)

Anonymkode: 50da9...7f0

Flink du har vært. Hvor mye har du gått ned? 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde droppet nøttene om det ikke var din guilty pleasure. Alt er sunt med måte, men skal en slanke seg via kaloritelling så bør jo en spare der en kan tenker jeg. Men er det noe du ikke klarer deg uten så regner man det inn i budsjettet :)  Når jeg er ute så prøver jeg å finne en erstatning på fitnespal, mange av rettene ligger jo inne også så tar man bare mengden på øyemål. Selvfølgelig så blir jo det ikke 100% nøyaktig, men sånn ca. Det er jo gjerne ikke hver dag, så det gjør ingenting. Kan jo gå en ekstra tur de dagene feks eller passe mer på hva en spiser dagen før eller etter. Sjekk hva du trenger av kalorier ut i fra aktivitetsnivået ditt også tar du det derifra :) 

Anonymkode: a4d9e...7e2

Ja, har lurt på om jeg bør droppe nøttene, men har lest at det er sunt og godt for mye + de som spiste nøtter holdt seg slankere enn de som ikke gjorde det, men det er kanskje de som er slank? Vil ned mellom 5-10 kg her. Så en vei å gå.

Anonymkode: 1745d...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser vel hjemme nesten alle dager? Så da går det selvsagt bra at du har en dag innimellom hvor du ikke vet ditt eksakte kaloriinntak. Når du er hjemme bør du måle alt du skal spise. Jeg gjør en omtrentlig beregning av det jeg spiser når jeg ikke spiser hjemme også, men har funnet ut at det er bra for kroppen at jeg har en dag i uka hvor jeg ikke ligger i kaloriunderskudd (og nå har jeg faktisk uansett bare ca 1 kg igjen før jeg er i mål)

Anonymkode: 50da9...7f0

Sant det. De fleste måltider blir spist hjemme så må være mulig da å ikke vite eksakt. Til nå har jeg gått ned 5 kg, men 5-10 kg igjen. 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nøtter er sunt og jeg synes ikke du bør slutte med dem. De beskytter hjerte og inneholder sunt fett. Men, det andre for magen der kan du finne andre alternativer som ikke inneholder kalorier. Nå skriver du ikke hvordan du spiser ellers, men det du hadde spist den dagen hørtes ikke så balansert ut, og det var altfor mye karbohydrater (noe det også er i svisker, dadle og aprikos) og lite sunt fett og grønnsaker. Jeg anbefaler det app lifesum. Der kan du til og med scanne en matvare og få den opp for registrering. Veldig enkelt. Og du får forslag for matmeny utifra måten du ønske rå gå ned i vekt på (lavkalori, lavkarbo etc)

Anonymkode: f91f5...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja nøtter er sunt og jeg synes ikke du bør slutte med dem. De beskytter hjerte og inneholder sunt fett. Men, det andre for magen der kan du finne andre alternativer som ikke inneholder kalorier. Nå skriver du ikke hvordan du spiser ellers, men det du hadde spist den dagen hørtes ikke så balansert ut, og det var altfor mye karbohydrater (noe det også er i svisker, dadle og aprikos) og lite sunt fett og grønnsaker. Jeg anbefaler det app lifesum. Der kan du til og med scanne en matvare og få den opp for registrering. Veldig enkelt. Og du får forslag for matmeny utifra måten du ønske rå gå ned i vekt på (lavkalori, lavkarbo etc)

Anonymkode: f91f5...135

Takk for tipsene dine. Skal sjekke ut Lifesume appen. 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville byttet ut svisker, dadler osv. med frisk frukt. Minder kcal pr. 100 g. og mer fiber. Og som både du og andre her skriver: Behold nøttene. :) 

Anonymkode: d8fff...a34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er sunt ja, selv om det er kaloririkt. Når forskning sier at de som spiser nøtter "holder seg slankere" så tenker jeg det rett og slett er fordi de som spiser (rå, usaltede) nøtter ofte generelt har et sunnere kosthold, ikke pga. nøttene alene. De aller fleste foretrekker sjokolade, chips eller is når de skal kose seg, og dersom du er en person som heller spiser nøtter, så har du antakeligvis et sunt kosthold.

Nøtter har masse sunt fett og andre bra saker, men er kalorimessig på nivå med sjokolade - derav moderasjon. Jeg blander gjerne litt rå hasselnøtter eller mandler inn i frokostblandingen, og for dermed inn "nøttedosen". Det holder med en 15-16 gram, det tilsvarer 100 kcal.

 Det er uansett totalen som teller, så bruk en kaloriapp. Gryteretter har mange ingrediser, men finn heller en fast oppskrift som du kan lagre og bruke flere ganger. Med fitnesspal kan du scanne strekkoden og næringsinnholdet går rett inn i appen, du justerer bare antall gram. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg komt til 953 kcal til nå og det eneste jeg tenkte å spise nå er den snacksen med nøtter og dadler, fiken og aprikoser. Det kommer på 359 kcal har jeg regnet ut. Ville du droppet det andre og bare nøttene da? 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dag er jeg komt til 953 kcal til nå og det eneste jeg tenkte å spise nå er den snacksen med nøtter og dadler, fiken og aprikoser. Det kommer på 359 kcal har jeg regnet ut. Ville du droppet det andre og bare nøttene da? 

Anonymkode: 1745d...224

Tillegg: har forbrent 1783 kcal i dag. 

Anonymkode: 1745d...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...