Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å jobbe på cafe? Min favorittcafe har ledig stilling, og jeg har veldig lyst til å søke. Ser for meg at det er en jobb jeg hadde likt veldig godt. Men jeg vet jo ikke helt hva en slik jobb innebærer, derfor spør jeg her :) 

Anonymkode: 2f459...ee3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stå litt i kassa, rydde av bord, vaske opp. Er ikke mer komplisert enn det

Anonymkode: f7d12...d31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var kjedelig. Hater kundeservice også, alltid stå på pinne for andre. Men helt greit som midlertidig deltidsjobb.

Vi bakte egne kaker da, det syntes jeg var hyggelig å holde på med, matlagingen var også relativt morsomt. Gulvvask var drepende kjedelig. Kundene var stort sett greie, men det avhenger sikkert av klientellet. De fleste hos oss var over 70.

Anonymkode: 028f7...6bf

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stå litt i kassa, rydde av bord, vaske opp. Er ikke mer komplisert enn det Anonymkode: f7d12...d31

Hvis man jobber på cafè der det er mye folk og kanskje kø ofte, så blir tempoet skrudd opp og det kan bli veldig stressende. Det spiller ingen rolle at man selv er sliten eller har en dårlig dag. Man må prestere og levere. Alle kunder skal behandles på et godt vis og føle seg velkommen. Det er ikke bare å være der og gjøre de få tingene som du nevner over her. Man må ha opplæring og det finnes mye å lære om de forskjellige feltene.  En må være våken, lærevillig og nøyaktig. En må være hyggelig og kunne smile. En må like å være blant mennesker. 
Matlaging er et annet felt som krever kunnskap og hygiene. Man kan ikke feie rotet bak døra og ta det i morgen, man må ta alt NÅ. Det skal være helt rent og ryddig i en cafè og på et kjøkken. Det er faktisk en del jobb skjønner du, ts. 

Anonymkode: 87cf9...db1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...