Gå til innhold

Jævla sol og varme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elsker sommer! Men er glad i tida rundt jul, den fine høsten i september  og senvinteren med fine skiforhold. Våren er også fin, når været er bra.

November og januar er bare hat. 

Jeg påvirkes ekstremt av været.Dårlig vær ødelegger alt for meg...Så er sommeren er dårlig, må jeg ha en tur til sydligere strøk på høsten før vinteren kommer.

Anonymkode: 407a6...7a0

Skrevet

Foretrekker høst og vinter ja. Sommeren og våren er et helvette på grunn av migrene og allergier!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i sommeren. Liker lyset, men hater varmen. Er introvert og hater det forventningspresset om at man skal finne på ting hele tiden. Jeg blir ikke mer sosial i varmen for å si det sånn, snarere tvert imot. Spådd 28 grader der jeg bor på mandag, død og pine 🥵 Håper ikke det blir mange sånne dager i sommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker våren og høsten best. Men vinter og snø, det takler jeg dårlig. Mye pga bilkjøring også. Får mer og mer angst for å kjøre på vinterføre, og bor landlig til og er avhengig av bil. 

Anonymkode: 3f92d...503

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker sommeren med varmen, og lyset. Ikke kle på meg 3 lag med ull bare for å hente posten, eller kun ha en time med naturlig lys.

Jeg elsker at ting blir så lett om sommeren, elsker varmen og piknikk i hagen, bading, norske jordbær, øl i stranden, kosen, herlige solnedganger, all dyreliv, alt er grønt og fullt av liv. Nattbading, bare rusle fra sengen og rett ut i hagen med bare en shorts og en tsjorte😁 Elsker sommeren, og fatter ikke hvorfor det er så "politisk korrekt" her på kg å klage på denne årstiden (Det finnes alerede en ca 100 siders tråd her om de som ikke liker sommeren) 

Jeg kan derimot ikke fordra kulden, kuldeeksem, vinter, sludd, jævla mørket, 0 d vitamin, og 3 lag med ull. Det er forferdelig, grusomt og takk og lov for sommeren. Bare synd den er så kort. Hater desember og jul og alt det hysteriet som vintermennesker klarer å lage, kan ikke fordra den unaturlige innsiden og alle menneskene som hyller mørketiden som noen idioter...

Men hey nå er det snart juni, sommer, is, lys, varme, bading,sol og sommer🌞🌞🌞 yeeeeei

Anonymkode: 686aa...233

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker sommeren med varmen, og lyset. Ikke kle på meg 3 lag med ull bare for å hente posten, eller kun ha en time med naturlig lys.

Jeg elsker at ting blir så lett om sommeren, elsker varmen og piknikk i hagen, bading, norske jordbær, øl i stranden, kosen, herlige solnedganger, all dyreliv, alt er grønt og fullt av liv. Nattbading, bare rusle fra sengen og rett ut i hagen med bare en shorts og en tsjorte😁 Elsker sommeren, og fatter ikke hvorfor det er så "politisk korrekt" her på kg å klage på denne årstiden (Det finnes alerede en ca 100 siders tråd her om de som ikke liker sommeren) 

Jeg kan derimot ikke fordra kulden, kuldeeksem, vinter, sludd, jævla mørket, 0 d vitamin, og 3 lag med ull. Det er forferdelig, grusomt og takk og lov for sommeren. Bare synd den er så kort. Hater desember og jul og alt det hysteriet som vintermennesker klarer å lage, kan ikke fordra den unaturlige innsiden og alle menneskene som hyller mørketiden som noen idioter...

Men hey nå er det snart juni, sommer, is, lys, varme, bading,sol og sommer🌞🌞🌞 yeeeeei

Kanskje fordi folk som misliker sommeren er DRITTLEI alle som har sutret fra September og ut Mai!!
Det er jo helt stuerent å klage på vinteren, men gud forby om noen skulle mislike den fantastiske, hellige sommeren.

Anonymkode: 826c8...0f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2020 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Sv

Anonymkode: 838b0...c4f

Jeg vil ha sommer hele tiden, gjerne rundt 30 grader, skyfritt og sol. Lys døgnet rundt er herlig.

Men, når jeg snakker med andre om været ute nå om dagen for eksempel, får jeg inntrykk av at de fleste synes det allerede nærmer seg for varmt (det var 19 grader i går). Jeg tror det er jeg som er den rare her.

Anonymkode: 26094...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi folk som misliker sommeren er DRITTLEI alle som har sutret fra September og ut Mai!!
Det er jo helt stuerent å klage på vinteren, men gud forby om noen skulle mislike den fantastiske, hellige sommeren.

Jaja, nå våtere sommeren mye kortere enn de som elsker snø og slaps og drit så kanskje oss som elsker disse 3 månedene i året faktisk fortjener det😉 men gå i vei og klag igjen jeg elsker sommer så yeeeeeeey 🌞😁😁😁🌞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg opplever det hele tiden, både på jobb, hos familie og hos venner.

De fleste liker ikke "ekstrem" varme (noe særlig over 20). Jeg tror faktisk det ikke er slik du sier, det er i hvert fall sånn med de jeg omgåes, veldig mange sutrer over at det er for varmt i løpet av sommeren (de gangene vi faktisk har sommer i Norge).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2020 den 4.18, Cinnamondiva skrev:

Nei kulde og mørke gjør meg heller deppa. Nei sommeren er definitivt best, høsten er kul med alle fargene på trærne og at det er fortsatt varmt i lufta. Men sommeren er best og jeg håper på en tropesommer egentlig, enig med at det kan være greit med regn på natta da.😇🌹

Da kan du dra deg til tropiske strøk.

Det er absolutt ingenting fantastisk med tropesommer. Den sommeren vi hadde for et par år siden var total krise for både to- og firbeint. Vannmagasiner tørker inn, skogbrannfaren er ekstrem, avlingene tørker inn - så vi ikke har mat til folk og fe osv osv. Hva f... er så fantastisk med det? ''Samma det, så lenge JEG blir brun...'' ( Jeg la merke til at du ønsket regn om natta, så denne var ikke direkte ment til deg! )

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever det hele tiden, både på jobb, hos familie og hos venner.

De fleste liker ikke "ekstrem" varme (noe særlig over 20). Jeg tror faktisk det ikke er slik du sier, det er i hvert fall sånn med de jeg omgåes, veldig mange sutrer over at det er for varmt i løpet av sommeren (de gangene vi faktisk har sommer i Norge).

Så det er innafor at du klager på kulde og snø, men ikke at andre klager på varmen?

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

er dere som ikke liker sommeren introverte? bare nysgjerrig på om det er noen sammenheng her :)

Anonymkode: b9036...cae

Jeg er veldig introvert, og husker jeg pleide å like høsten best som barn/ungdom. Etter hvert som voksen har jeg likevel begynt å like vår og sommer bedre, hovedsakelig på grunn av lyset. Jeg liker fortsatt høst og vinter fordi det er "lov" å være inne alene 😂 men merker jeg blir mer og mer negativt påvirka av mørket jo eldre jeg blir. Å stå opp når det er mørkt føles helt naturstiridig, og man er trøtt døgnet rundt. Nei, nå liker jeg nok vår og sommer best.

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

er dere som ikke liker sommeren introverte? bare nysgjerrig på om det er noen sammenheng her :)

Ja, jeg er introvert, og blir fysisk dårlig når temperaturen stiger noe særlig over 20. Og hater når det er lyst til nesten midnatt. Synes det er plagsomt med lyset ca fra nå av og til ut i august (Oslo). 

Anonymkode: f79b4...40b

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja!! Elsker vinter, og liker ikke varmen på sommeren. Jeg er den eneste jeg vet om som har det sånn.

Anonymkode: 2912a...ad8

Gjest Musculi
Skrevet
På 28.5.2020 den 23.38, AnonymBruker skrev:

For min del avhenger det om jeg har en datamaskin eller ikke, normalt sett liker jeg sommeren best, men om jeg har en datamaskin så liker jeg heller vinteren så jeg kan bare sitte der hele dagen 😛

AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2020 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Jeg er introvert og liker best høsten 😊 men vet ikke om det har noe sammenheng, ingen vil finne noe på med meg uansett årstid. Sommeren er egentlig stress fra barndomstida da mamma stressa da klokken nærmet seg 1030 for å dra på stranda. Hvis vi ville være inne, kunne vi ikke det. Da kom hun ofte nysola inn og bare "hæ?! Sitter du inne?!" hver eneste gang. Verste var at det var lite å finne på på den tiden og minimalt med venner.. Så ja... Hun mente det nok godt, men bare kjenner sånn dårlig samvittighet for å gjøre andre ting enn å være ute i sola. 

Jeg har barn nå da, går ut fordi det er koselig å være med henne, men bryr meg virkelig ikke om å få farge og være ute fordi det er deilig 😅

Anonymkode: 7f0b2...70c

AnonymBruker
Skrevet

Er introvert men eeelsker sommeren. Ikke oppatt av å bli brun heller, jeg liker ikke å ligge å sole meg, men liker at det er lyst og varmt og enkelt å bare vere ute. Men høsten er jo også fin. Bor på Vestlandet så blir jo mye regn. De dagene været er fint er vi ute i hagen store deler av dagen med basseng oppe til barna. Men kjenner flere som liker vinteren best 

Anonymkode: a0370...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting jeg hater nå som det er er varmt, er alle som kommer ut på verandaene sine for å røyke. Så må vi som ikke tåler det lukke vinduet i denne varmen. 

Anonymkode: f79b4...40b

Skrevet

Jeg er introvert, men hadde det vært opp til meg hadde vi hatt sommer året rundt. Alt blir så enkelt om sommeren, det er bare til å trekke på seg en lett bomullskjole og stikke føttene i sandaler så er man klar for å gå ut. Det er frokost på terrassen, is is parken, en kort rusletur til stranden, lesing i hagen, blomster og humler og sommerfugler og fuglekvitter, det er lyst og varmt og bare deilig å være til. Jeg bruker å si at jeg lever om sommeren og eksisterer om vinteren.

Våren er grei, da går verden rett vei og snart er vinterhelvete over, tidlig høst når solen fortsatt har litt kraft i seg er en fin tid, men vinter er hat. Det er mørkt og kaldt og snø og jævelskap hele veien, jeg ser absolutt ingen sjarm med å måtte kle på meg omtrent alt jeg eier bare for å hente posten eller gå ut med søppelposen, eller å knapt se dagslys. Jeg takler vinter dårlig, må pøse på med D-vitaminer og dagslyslamper for å i det hele tatt komme meg gjennom elendigheten. Håper på en bra sommer nå når jeg i stuck i Norge, bare regn og 18 grader kommer til å gjøre meg ekstremt dårlig rustet til å takle vinteren når den kommer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...