Gå til innhold

Melde til barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann som var utsatte barn/stebarn for psykisk vold og også fysisk noen ganger. Han har ikke greid å ta mot hjelp og veiledning og har nå lite samvær med barnet sitt. Blitt vurdert til å trenge tilsyn v samvær. Burde ny samboer meldes til barnevernet? Kan dette få konsekvenser for henne? 

Anonymkode: eda1a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangler en del info for min del...
Er du eksen? 
hvorfor har han nå lite tilsyn med barnet? 
hvem har vurdert at han trenger tilsyn ved samvær? 
hvilken veiledning har han fått og hvordan vet du at det ikke virker? 
hva har den nye samboer gjort som gjør at hun bør meldes til barnevernet? Har hun barn? Hvis hun har egne barn hva gjør hun som gjør at du mener at hun bør meldes til bv.  Slik jeg forsto det har han lite samvær med sitt barn, og da kan vel ikke hun lastes for det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Behappy skrev:

Mangler en del info for min del...
Er du eksen? 
hvorfor har han nå lite tilsyn med barnet? 
hvem har vurdert at han trenger tilsyn ved samvær? 
hvilken veiledning har han fått og hvordan vet du at det ikke virker? 
hva har den nye samboer gjort som gjør at hun bør meldes til barnevernet? Har hun barn? Hvis hun har egne barn hva gjør hun som gjør at du mener at hun bør meldes til bv.  Slik jeg forsto det har han lite samvær med sitt barn, og da kan vel ikke hun lastes for det? 

Venn av mor og far. Barnevern og andre instanser som har vært i kontakt mrd familien. Han får veiledning av barnevern. Nye kjæresten har et lite barn som denne mannen har en del ansvar for siden de bor sammen. Jeg mener siden hun bor sammen med en mann som har utsatt barnet sitt og stebarn for fysisk og psykisk vold, veldig tydlig veldig forvrengt virklighetsyn. Jeg lurer egentlig på om dette kan få konsekvenser for henne om barneverbet kommer inn i bilde siden de er det for han allerede.

Anonymkode: eda1a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksens hevn 😄

Anonymkode: 463c2...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Jeg synest at barnevernet bør bli orientert om at far bor sammen med ett lite barn. Jeg ville ha ringt de å sagt fra. Uten tvil. Det er barnevernet som vurderer om informasjonen skal brukes til noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nina1975 skrev:

Jeg synest at barnevernet bør bli orientert om at far bor sammen med ett lite barn. Jeg ville ha ringt de å sagt fra. Uten tvil. Det er barnevernet som vurderer om informasjonen skal brukes til noe. 

Barnevernet er jo i bilde for far allerede. De vet han bor sammen med kjæresten sin og hennes barn. Mor sier at fars kjæreste og pappan til barnet er de som har ansvar for sitt barn og å sette grenser for stefar. Samtidig vet alle rundt han at han faktisk har så store problemer han ikke burde være alene med eget barn! 

Anonymkode: eda1a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet er jo i bilde for far allerede. De vet han bor sammen med kjæresten sin og hennes barn. Mor sier at fars kjæreste og pappan til barnet er de som har ansvar for sitt barn og å sette grenser for stefar. Samtidig vet alle rundt han at han faktisk har så store problemer han ikke burde være alene med eget barn! 

Anonymkode: eda1a...3a2

Det var nå godt å høre at barnevernet er klar over situasjonen. Men jeg ville nå ha snakket med de uansett, for det er jo naivt å tro at far overhodet ikke har noe ansvar for stebarnet. Det høres ut som om mor er naiv. 

Håper at flest mulig vet om situasjonen om far, barnehage/skole o.l slik at de kan følge med. Venner, naboer, slekt you name it. Jeg personlig, hadde spredd ordet, foråsidesånn. Det er ett barn det gjelder.

 Stefedre er også mer tilbøyelige til å utøve vold mot stebarn enn mot sine egne, og det sier jo sitt i denne saken.

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...