Gå til innhold

Hvor kjøpe god mozzarella i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor de selger god mozzarella i Oslo. Ikke den som de har i alle matbutikker i plastposen med noe blått på. Den er ikke noe god. 
 

Jeg vil ha en som er myk som man kan dra fra hverandre og spise som snacks. 

Anonymkode: a388f...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo starte med å se etter bøffelmozzarella? Den er dyrere, men også bedre enn vanlig fersk mozzaerella. Og spesielt verdt prisen om du har tenkt å sitte og gomle den for seg selv, tenker jeg. Den burde være å få tak i i de fleste Meny- og Ultra-butikker, og sikkert en del flere som har brukbare ostedisker. Jeg får ofte tak i den på Coop Obs. 

Anonymkode: 5ab9d...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo starte med å se etter bøffelmozzarella? Den er dyrere, men også bedre enn vanlig fersk mozzaerella. Og spesielt verdt prisen om du har tenkt å sitte og gomle den for seg selv, tenker jeg. Den burde være å få tak i i de fleste Meny- og Ultra-butikker, og sikkert en del flere som har brukbare ostedisker. Jeg får ofte tak i den på Coop Obs. 

Anonymkode: 5ab9d...32f

Du får ikke skikkelig god mozzarella på obs. Den beste er mye større enn de man får i «fabrikkpakket” pakning. Man får bra mozzarella noen få stedet i Norge. Jeg kjøpte på fredag. Kostet kr 100,- for en ost, men verdt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha mozarella som likner mer på hvitost? Siden du sier du skal dra den fra hverandre... buffelmozarella kan man jo ikke spise med fingrene akkurat.. Er det kanskje mer sånn her du er ute etter? 

Synnøve Mozzarella Ostestrenger 100 g

Anonymkode: 17a91...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Brunello skrev:

Du får ikke skikkelig god mozzarella på obs. Den beste er mye større enn de man får i «fabrikkpakket” pakning. Man får bra mozzarella noen få stedet i Norge. Jeg kjøpte på fredag. Kostet kr 100,- for en ost, men verdt det.

TS er ute etter noe bedre enn "de i blå plastpose". Da er også den bøffelmozzarellaen de har på Obs et skritt i riktitg retning. Og om du ikke har en skikkelig spesialforretning tilgjengelig har det ikke noe å si om du kjøper den plastpakkede bøffelmozzarellaen på Obs eller Meny, det er samme osten. 

Anonymkode: 5ab9d...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Brunello skrev:

Du får ikke skikkelig god mozzarella på obs. Den beste er mye større enn de man får i «fabrikkpakket” pakning. Man får bra mozzarella noen få stedet i Norge. Jeg kjøpte på fredag. Kostet kr 100,- for en ost, men verdt det.

Hvor har du kjøpt? Jeg drømmer tilbake til en helt fersk jeg fikk på en restaurant på Mallorca for noen år siden. Men på Olivia har jeg også fått god fersk mozzarella 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha mozarella som likner mer på hvitost? Siden du sier du skal dra den fra hverandre... buffelmozarella kan man jo ikke spise med fingrene akkurat.. Er det kanskje mer sånn her du er ute etter? 

Synnøve Mozzarella Ostestrenger 100 g

Anonymkode: 17a91...492

Nei nei nei, absolutt ikke sånn. Det der er bare ekkelt synes jeg, og kan ikke sammenlignes med ordentlig mozzarella. 

Jeg tenker på sånn som dette - helt myk som faller fra hverandre når man drar litt i den. De som er i vanlig lavprisbutikker er helt faste så man kan skjære fine skiver. De er ikke så gode synes jeg. 

bufala.png?format=2500w

Anonymkode: a388f...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor har du kjøpt? Jeg drømmer tilbake til en helt fersk jeg fikk på en restaurant på Mallorca for noen år siden. Men på Olivia har jeg også fått god fersk mozzarella 

Nei nei nei, absolutt ikke sånn. Det der er bare ekkelt synes jeg, og kan ikke sammenlignes med ordentlig mozzarella. 

Jeg tenker på sånn som dette - helt myk som faller fra hverandre når man drar litt i den. De som er i vanlig lavprisbutikker er helt faste så man kan skjære fine skiver. De er ikke så gode synes jeg. 

bufala.png?format=2500w

Anonymkode: a388f...8bd

Er det burrata du mener..? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lisanna skrev:

Er det burrata du mener..? 

Det virker slik på meg også. 

Det fås kjøpt hos bl.a Gutta på Haugen (av og til, det er ikke alltid de har det inne), og kanskje i andre delikatesseforretninger eller ostebutikker også. Ts får ta en ringerunde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv på Maschmann på Skøyen. De har alt av delikatesser. Der handler de rike Frogner-fruene. Kafeen deres er også verdt et besøk! Hadde jeg vært rik hadde jeg bare handlet der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Lisanna said:

Er det burrata du mener..? 

ikke nødvendigvis(?) fersk mozarella ser gjerne ut som på bildet.

Anonymkode: dc628...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kjøper bøffelmozzarella, og får den helt fersk, kan den se ut som på bildet. 

Anonymkode: 81401...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lisanna skrev:

Er det burrata du mener..? 

De gangene jeg har spist det har det bare blitt kalt Mozzarella, men det kan godt hende det er burrata. 

10 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Det virker slik på meg også. 

Det fås kjøpt hos bl.a Gutta på Haugen (av og til, det er ikke alltid de har det inne), og kanskje i andre delikatesseforretninger eller ostebutikker også. Ts får ta en ringerunde. 

Jeg får ta en ringerunde. De har sikkert ikke allerede i morgen siden det har vært langhelg, men nærmere helgen hvertfall. 

10 timer siden, Frihetsgudinnen skrev:

Prøv på Maschmann på Skøyen. De har alt av delikatesser. Der handler de rike Frogner-fruene. Kafeen deres er også verdt et besøk! Hadde jeg vært rik hadde jeg bare handlet der. 

Hørtes farlig ut :fnise:   Kanskje jeg må ta meg en tour de delicatessebutikk :P 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke nødvendigvis(?) fersk mozarella ser gjerne ut som på bildet.

Anonymkode: dc628...798

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du kjøper bøffelmozzarella, og får den helt fersk, kan den se ut som på bildet. 

Anonymkode: 81401...015

Ja, det har blitt beskrevet fersk mozzarella når jeg har spist det. 

Jeg så på et kokkeprogram her om dagen at de hadde det, og fikk så veldig graving på det. Sikkert skikkelig dyrt og. Men en gang i skuddåret kan man vel spandere på seg en skikkelig god og dyr ost! 

Anonymkode: a388f...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så på et kokkeprogram her om dagen at de hadde det, og fikk så veldig graving på det. Sikkert skikkelig dyrt og. Men en gang i skuddåret kan man vel spandere på seg en skikkelig god og dyr ost! 

 

Synes man kan ta seg råd til god mat så ofte man ønsker.

Det er noe merkelig med Norge, at alle skal spare penger på matbudsjettet. Jeg vil heller ha god mat enn enda et klesplagg,

Anonymkode: 06463...1df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...