Gå til innhold

After - både i munn og underliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg plages i perioder med mye after i munnen. De kommer på samme plass, og de blir digre. Omtrent som størrelsen på lillefingerneglen. Synes at de har blitt større for hver gang de siste årene. 

Jeg har også i perioder sår i underlivet. Så på det med speil, og det ser akkurat ut som aftene jeg pleier å ha i munnen. 

Jeg googlet dette og det eneste som kom opp var en betennelsessykdom som er ganske sjelden. Var hos lege i dag, fastlegen var selvfølgelig borte, og jeg kom til en vikarlege som snakket dansk og bare skjønte halvparten, og ble ikke tatt seriøst i forhold til dette fordi jeg også har muskel og leddsmerter. Hun mente at dette ikke kunne ha en sammenheng. Fastlegen har tidligere konstantert betennelse i kroppen min, men har foreløbig ikke greid å finne ut hvorfor. Jeg husket ikke på disse sårene sist jeg var hos han. 
 

Jeg er forøvrig sammen med mannen på 20. året, og har kun hatt en sexpartner hele livet, så kjønnssykdom er utelukket.

Noen som har samme problem og har fått en diagnose? Vurderer å betale ekstra for å dra på privatklinikk og bli tatt litt mer seriøst enn den vikarlegen gjorde. Fastlegen min er fantastisk, og tar ting seriøst, undersøker og henviser videre dersom han selv ikke finner svaret. 

Anonymkode: fb7bf...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er herpes utbrudd? 

Endret av Rant
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

After i underlivet er ikke vanlig nei. (Høres fryktelig vondt ut! Og kombinert med hyppige og store utbrudd, samt betennelsestilstander andre steder i kroppen, så burde du utredes bedre ja. Neste gang du har sår ta bilde av det (både i munn og nedentil), og lag ellers en liste over symptomer. Ville tatt det privat om fastlegen er borte.

Anonymkode: dd900...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som fant ut at mannen var utro ved at hun selv fikk en kjønnssykdom. Just sayin...

Anonymkode: dd900...0f2

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det privat, da får du gjort alt på en gang.

Anonymkode: 4c2e5...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages i perioder med mye after i munnen. De kommer på samme plass, og de blir digre. Omtrent som størrelsen på lillefingerneglen. Synes at de har blitt større for hver gang de siste årene. 

Jeg har også i perioder sår i underlivet. Så på det med speil, og det ser akkurat ut som aftene jeg pleier å ha i munnen. 

Jeg googlet dette og det eneste som kom opp var en betennelsessykdom som er ganske sjelden. Var hos lege i dag, fastlegen var selvfølgelig borte, og jeg kom til en vikarlege som snakket dansk og bare skjønte halvparten, og ble ikke tatt seriøst i forhold til dette fordi jeg også har muskel og leddsmerter. Hun mente at dette ikke kunne ha en sammenheng. Fastlegen har tidligere konstantert betennelse i kroppen min, men har foreløbig ikke greid å finne ut hvorfor. Jeg husket ikke på disse sårene sist jeg var hos han. 
 

Jeg er forøvrig sammen med mannen på 20. året, og har kun hatt en sexpartner hele livet, så kjønnssykdom er utelukket.

Noen som har samme problem og har fått en diagnose? Vurderer å betale ekstra for å dra på privatklinikk og bli tatt litt mer seriøst enn den vikarlegen gjorde. Fastlegen min er fantastisk, og tar ting seriøst, undersøker og henviser videre dersom han selv ikke finner svaret. 

Anonymkode: fb7bf...ce4

Oral og genital lichen planus? Det er en autoimmun sykdom, så hvis du er affisert av det, kan du også ha andre autoimmune sykdommer. Ergo kan det passe med leddsmerter. Har dessverre ikke erfaring å dele. Håper du finner ut av det og får behandling! 😊

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Autoimmun sykdom var det første jeg også tenkte på. Hvordan er fordøyelsen din?

Anonymkode: 63e9c...f9b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

After er ikke egentlig en betennelse, man tror i moderne medisin at det er en slags form for utslett forårsaket av ibs/ibd. Så har du after OG betennelse og en ikke-regelmessig fordøyelse (og den trenger ikke være helt grusom, litt tvilsom holder plenty) så bør du og legen sjekke ut ibs, chrons eller ulcerøs kolitt. After er nemlig en giveaway som symptom på fordøyelsessykdommer.

I forhold til dine «periodiske» sår i underlivet; er periodene regelmessige? Og følger de i så fall menstruasjonen din?

Anonymkode: e7ab2...349

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

After? Hva er det? 

Anonymkode: 981bd...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages i perioder med mye after i munnen. De kommer på samme plass, og de blir digre. Omtrent som størrelsen på lillefingerneglen. Synes at de har blitt større for hver gang de siste årene. 

Jeg har også i perioder sår i underlivet. Så på det med speil, og det ser akkurat ut som aftene jeg pleier å ha i munnen. 

Jeg googlet dette og det eneste som kom opp var en betennelsessykdom som er ganske sjelden. Var hos lege i dag, fastlegen var selvfølgelig borte, og jeg kom til en vikarlege som snakket dansk og bare skjønte halvparten, og ble ikke tatt seriøst i forhold til dette fordi jeg også har muskel og leddsmerter. Hun mente at dette ikke kunne ha en sammenheng. Fastlegen har tidligere konstantert betennelse i kroppen min, men har foreløbig ikke greid å finne ut hvorfor. Jeg husket ikke på disse sårene sist jeg var hos han. 
 

Jeg er forøvrig sammen med mannen på 20. året, og har kun hatt en sexpartner hele livet, så kjønnssykdom er utelukket.

Noen som har samme problem og har fått en diagnose? Vurderer å betale ekstra for å dra på privatklinikk og bli tatt litt mer seriøst enn den vikarlegen gjorde. Fastlegen min er fantastisk, og tar ting seriøst, undersøker og henviser videre dersom han selv ikke finner svaret. 

Anonymkode: fb7bf...ce4

Høres ut som after i munnen og herpes i underlivet?

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

After? Hva er det? 

Anonymkode: 981bd...0cf

After er munnsår. En får ikke munnsår i underlivet. Høres ut som herpes.

Anonymkode: 0cf2e...b14

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Autoimmun sykdom var det første jeg også tenkte på. Hvordan er fordøyelsen din?

Anonymkode: 63e9c...f9b

Jeg googlet meg selv også frem til en autoimmun sykdom. Fordøyelsen er ganske grei tror jeg. Enkelte ting jeg spiser gir en reaksjon i form av akutt diare, men det skjer ikke hver gang jeg spiser de samme tingene....

Anonymkode: fb7bf...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

After er munnsår. En får ikke munnsår i underlivet. Høres ut som herpes.

Anonymkode: 0cf2e...b14

Men er ikke munnsår herpes ?

Anonymkode: 37a6a...f57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så en kan ha herpes 1 (munnsår) i underlivet. 

Anonymkode: 37a6a...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herpes blir jo ofte sår på leppa? Jeg har ikke det, jeg har hvite sår inni munnen, after/munnskold. Det er ikke det samme. 
 

Har ikke problemer med utvendige munnsår.
 

Mannen har heller ikke disse, verken plaget med after eller vanlige munnsår. Ei heller i underlivet.

Anonymkode: fb7bf...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få andre typer sår I munnen dersom man er smittet med den typen som er i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...