Gå til innhold

Hvem er KG kvinnen?

Fremhevede innlegg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Helt umulig å bskrive den typiske KG-bruker. Tror folk er like forskjellige her som andre steder.  

Selv om det noen ganger virker som alle har barn/skal ha barn, skal gifte seg, har hus og hage og bruker penger på velværeprodukter...

Ser du! du også tenker hvordan de/vi er :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn, er ikke gravid, er ikke forlova, har ikke hus og hage og bruker minimalt med penger på velværeprodukter....

Så da må jeg være kjempeutypsik da :)

Jeg tror alle her inne er omtrnt akkurat så forskjellige som de fleste andre her i samfunnet, bortsett fra at vi ER her, altså utelukker det de som ikke bruker pc....

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg har ikke barn, er ikke gravid, er ikke forlova, har ikke hus og hage og bruker minimalt med penger på velværeprodukter....

Så da må jeg være kjempeutypsik da :)

Jeg tror alle her inne er omtrnt akkurat så forskjellige som de fleste andre her i samfunnet, bortsett fra at vi ER her, altså utelukker det de som ikke bruker pc....

Neeeheei. Da misforstod du. Ingen har sagt at det er det som ER det typiske. de var bare en brukers mening. :wink:

Men det er jo en grunn til at noen poster innlegg og noen aldri sikkert gjör det. Men bare leser her.. jeg vet ikke jeg, er bare nysgjerrig på om andre noen gang har tenkt samme tanker som meg.

Skrevet

Jeg mente det ikke så veldig alvorlig at jeg var kjemputypisk da, bare mente det som en kommentar til den brukerens mening :-)

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg tror nok den gjevne kvinnelige brukeren av kg er gjennomsnittskvinnen. Jeg tipper mange snubler over kg fordi de er kvinner, i jakt på tips og råd om samliv, bryllup, graviditet, utdanning og kultur, og ikke nødvendigvis fordi de vil diskutere og kverulere. Men da du her har et nogenlunde realistisk bilde av virkeligheten har du noen av kverulantene også. Og noen av de veldig dumme. Og noen av de veldig smarte. Noen med lite utdanning. Noen med lang utdanning. Og flest av de midt i mellom.

Som tilfellet nok er utenfor vinduet mitt akkurat nå. Og apropos det: nå må jeg ut i sola og myse litt på gjennomsnittskvinnen: hun er langt over gjennomsnittet i disse sommerdager! :kul:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg er enig det du skriver TK. Kanskje ett fellestrekk er at vi söker.. Informasjon og medhold? Eller motsatt.

Ja, vi er fine med litt sol på oss, eller hva! :-D

Skrevet

Jeg er ingen kg kvinne men ei sexy supersøt med skogsgrønne rådyrøyne...

Jeg er eldre enn de fleste her, men kg-kvinne? Det finnes ikke i den norske ordboka....

Jeg er sjelden her på forumet.

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg SA " :ler: " var populært blant dere!

Ikke prøv deg med "dere" - du er en av oss du også... :sjarmor:

Jeg tenker meg at en typisk KG'er er en slank, veltrent jente med brunt, halvlangt hår. Hun er nygift, skal snart bli gravid og er middels utdannet. Gjerne fra Asker.

Skrevet

En psykolog uttalte at personer som satt mye på nett var ensomme, uten sosial krets,arb.ledig. Sov om dagen og satt på nett om natten.

Trur nok at det er mange av de her inne også,men det er nok en del "normale" også. Noen tar en pause fra hverdagen etter arb.tid på nett. kansje også en kveldstime, da heimen har roet seg.

Je har ferie, for varmt ute, så en pause fra sola og en halvtime på nett. Sveiper innom her.

Skrevet
politihøyskolen.. :ler: )

Politihøyskolen? Skal du hjelpe de fattige eller de rike i samfunnet newt?

Gjest seroxata
Skrevet

det første jeg assosierer kg-damer med, er denne;

:hoho:

:wink: Og så har jeg ikke noe standardsvar på hvordan de ser ut, men jeg sitter ofte på bussen, stranda, gata, eller lignende, og kan tenke når folk går forbi"de er sikkert på kg, de ser ut som de kunne sitte der"

Faktisk ser jeg ofte etter kg-kvinner der ute :o

Gjest gjest1
Skrevet

Ikke prøv deg med "dere" - du er en av oss du også... :sjarmor:

Jeg tenker meg at en typisk KG'er er en slank, veltrent jente med brunt, halvlangt hår. Hun er nygift, skal snart bli gravid og er middels utdannet. Gjerne fra Asker.

Jau men jeg liker denne så mye bedre: :kul:

Gjest blippp
Skrevet
En psykolog uttalte at personer som satt mye på nett var ensomme, uten sosial krets,arb.ledig. Sov om dagen og satt på nett om natten.

Når ble dette uttalt? Jeg tror faktisk at bildet av nettbrukeren har forandret seg ganske kraftig, selv om det selvsagt OGSÅ er mange arbeidsledige som surfer som sløvt tidsfordriv. Selv har jeg gått "frivillig" uten jobb et år, og har nok tilbragt FLER timer foran maskina i år enn tidligere. Men også da jeg var student satt jeg der... Mye.

Jeg er bare gjest her, og vet ikke hvor typisk jeg er. Har samboer, katt, billig leid nydelig hus og hage, og nå har jeg en bedriten feriejobb (sitter oppe om natta for å ikke kaste bort tida mellom vaktene med å sove - jeg gjør noe fornuftig mellom innleggene også, altså). Ingen pläner om barn eller giftemål, men hvem vet. I tilfelle blir jeg nok ikke en av graviditetsdagbokskriverne her..

Når det gjelder sosial omgangskrets kan jeg gjerne innrømme at jeg til en viss grad foretrekker samværsformen på forumer - jeg kan velge mellom temaer, diskutere det jeg vil, og slipper å høre på andres "babbel" irl. men jeg har også opptil flere oppegående og lojale venner osm jeg er glad i.

Jeg er her forresten mer for å diskutere enn å "bable".

Og når det gjelder andre brukere synes jeg det virker som nesten ALLE de mest aktive brukerne her både har jobb og et liv, jeg... I hvert fall de jeg fester meg ved, de som har noe å skrive om, liksom...?

Gjest Darcy
Skrevet

Det ville forundre meg enormt om ikke KG-brukerne er like forskjellige som alle andre kvinner :-)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Men... Vi har alle tilgang till nett :)

:ler: Men det har vi alle snart .., nesten iallefall.

Skrevet

Jeg tror vi representerer alle forskjellige typer kvinner i Norge. :)

Det er utrolig mange flott kvinner her (ja, og noen menn da :wink: ), ærlige og gode.

Også er det alt mulig; arbeidere, administrerende direktører (jeg vet om en!), gravide, gifteklare/giftesyke, studenter, arbeidsledige, trygdede, jenter med brunt hår, blondt hår, svart hår med røde striper ( :ler: )... Ja.

Så jeg tror ikke KG-kvinnen er en spesiell type. Men vi får kanskje noen svar når brukerundersøkelsen er over, selv om undersøkelser ikke alltid er til å stole på (noen juger, gjetter, ikke alle tar den etc.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...