Gå til innhold

Internet/ TV og strøm abonnement?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får jeg tegnet disse abonnementene når jeg ikke er kredittverdig?

Anonymkode: 15496...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg ble ikke kredittsjekket da jeg flyttet hit jeg bor nå og stiftet GET-abonnement (internett og tv). Fikk aldri noe gjenpartsbrev fra kredittsjekk, det betyr at de altså ikke foretok en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du; men litt mer tungvint om de kredittsjekker deg. De kan da kreve at du betaler forskudd, noe folk med lite midler finner enda vanskeligere. De gjør individuell vurdering; så det er ikke noe fasitsvar. Jeg fikk ingen krav om forskudd på noe uten at jeg vet hvorfor, men vet om folk som har måttet betale opptil et års forskudd for å være kunde hos fx Telenor. Er under gjeldsordning, så jeg har dessverre null kredittverdighet pr i dag

Endret av Fantorang1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fantorang1 skrev:

Det gjør du; men litt mer tungvint om de kredittsjekker deg. De kan da kreve at du betaler forskudd, noe folk med lite midler finner enda vanskeligere. De gjør individuell vurdering; så det er ikke noe fasitsvar. Jeg fikk ingen krav om forskudd på noe uten at jeg vet hvorfor, men vet om folk som har måttet betale opptil et års forskudd for å være kunde hos fx Telenor. Er under gjeldsordning, så jeg har dessverre null kredittverdighet pr i dag

Ja, jeg må søke GO etterhvert men må dessverre flytte å dit jeg flytter må jeg ordne de her abonnementene så er litt nervøs for at jeg ikke skal få. Å det med forskuddsbetaling sier seg ju selv er vanskelig når man ikke er kredittverdig.

Anonymkode: 15496...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gjør ikke det. Når du flytter til sameie/borettslag.

Anonymkode: 6cdcf...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fine er at Namsmann vil hjelpe deg om du er under GO, kreves det forskudd på strøm og internett vil de selvsagt godkjenne dette dekket når husleien er blitt lavere. Føler at livet er mye bedre etter at frykten og angsten for livssituasjonen ble avklart etter gjeldsordning. Hadde noen kreditorer som var ekstremt plagsomme, men gikk stille i dørene etter at GO ble initiert. Livet som gjeldsslave og misfornøyde kreditorer er et helvete; gjør det du kan for å legge dette bak deg. De fleste under gjeldsordning har levd mange år i elendighet før de tar steget og innrømmer de er faktisk er konk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg må søke GO etterhvert men må dessverre flytte å dit jeg flytter må jeg ordne de her abonnementene så er litt nervøs for at jeg ikke skal få. Å det med forskuddsbetaling sier seg ju selv er vanskelig når man ikke er kredittverdig.

Anonymkode: 15496...106

Forskuddsbetaling er ikke vanskeligere om en ikke er kredittverdig. Snarere tvert om.

Anonymkode: ab5d8...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskuddsbetaling er ikke vanskeligere om en ikke er kredittverdig. Snarere tvert om.

Anonymkode: ab5d8...8e3

Hvordan tenker du da? 

Anonymkode: 15496...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskuddsbetaling er ikke vanskeligere om en ikke er kredittverdig. Snarere tvert om.

Anonymkode: ab5d8...8e3

D. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...