Gå til innhold

Deltidsstudenter uten jobb, hva lever dere av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si du er uten jobb og du av ulike grunner strever med å få deg jobb. Du vurderer å studere 50% og søker da lånekassen om 50% støtte. Hvordan løser du problemet med penger? Har ikke krav på hverken dagpenger, AAP eller noe slikt.

Anonymkode: 5c971...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

edit: det er hull i cv som gjør det klin umulig å få jobb forøvrig. Har forsøkt i 1 år. 😕 Jeg vil derfor ta mer utdannelse for å forsøke styrke kompetansen

Anonymkode: 5c971...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søke til jeg får jobb, eller bo hos foreldre om jeg ikke får jobb. Eller bo hos samboer (som må betale alt). Bruke sparepenger..Få sosialpenger. Er ikke så mange alternativ når man ikke har penger. 

Anonymkode: dc1e5...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søke til jeg får jobb, eller bo hos foreldre om jeg ikke får jobb. Eller bo hos samboer (som må betale alt). Bruke sparepenger..Få sosialpenger. Er ikke så mange alternativ når man ikke har penger. 

Anonymkode: dc1e5...629

Jeg går på sosialstønad nå og vil så gjerne klare meg selv. Jeg tror ikke jeg får lov til å kombinere sosialen og 50% skole, jeg aner ikke 😕 Søker som en gal hver uke på alt som er men har mye hull i cven fra tidligere

Anonymkode: 5c971...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må flytte til et sted som vil gi deg jobb, dvs søke jobb over hele landet? Eller studere 100% og få fullt lån og stipend.

Anonymkode: dc1e5...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld deg opp til 100% studie, selv om du bare studerer 50%. jeg har aap og studielån, men hadde aldri klart å betale regningene hadde jeg ikke hatt fullt lån. tar mellom 10 og 20 sp per semester, avhengig av svingende helse og sykehusbesøk.

hvis du kan gjøre noe med utgiftene dine(husleie, bil, forbruk) så er det best å starte med å kutte kostnader, og fortsette å søke jobber.

Anonymkode: ea053...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på sosialstønad nå og vil så gjerne klare meg selv. Jeg tror ikke jeg får lov til å kombinere sosialen og 50% skole, jeg aner ikke 😕 Søker som en gal hver uke på alt som er men har mye hull i cven fra tidligere

Anonymkode: 5c971...669

Du tror helt korrekt. 
Har du diskutert med din veileder om hva som skal skje videre? På grunn av Corona så er det veldig trangt i arbeidsmarkedet om dagen, så jeg tror du bare må smøre deg med tålmodighet og krysse fingrene. Kan være det løsner litt mer etter hvert? 

Anonymkode: b1198...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må flytte til et sted som vil gi deg jobb, dvs søke jobb over hele landet? Eller studere 100% og få fullt lån og stipend.

Anonymkode: dc1e5...629

jeg har fullført en bachelor, det er snakk om etterutdanning. Jeg har  søkt i flere fylker uten hell

Anonymkode: 5c971...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...