AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Har noen her vært sykemeldt pgs. spiseforstyrrelse? Hva var den utløsende grunnen? Anonymkode: 4b605...0f9
sstinemor Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har ikke vært igjennom en spiseforstyrrelse men ble sykemeldt da datteren min var under behandling for anoreksi. De pleier være «rause» med sykemelding når det kommer til spiseforstyrrelser har jeg inntrykk av
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Ikke sykemeldt, men på aap. Hadde permisjon fra studiene pga spiseforstyrrelser. Den utløsende grunnen til at jeg tok permisjon fra studiene var at jeg fikk tilbud om behandling, og behandlingen var så omfattende at det ikke ville la seg gjøre å studere samtidig, spesielt med tanke på praksis og alt. Så lenge man er i behandling er det ikke noe problem å få verken sykemelding eller aap har jeg inntrykk av. Anonymkode: 08459...c9f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 Tenker at det ikke er noe problem å få sykemelding for en spiseforstyrrelse, så lenge du er villig til å være åpen med det. Det må være noe som hindrer deg i å fungere i hverdagen, ellets så må det i alle fall bli sykemelding om du skal i behandling for det. Ikke helt relevant, men er faktisk sykemeldt av annen (psykisk) årsak, men problemer med mat og vekt er noe jeg holder skjult. Hvis jeg skal fortelle om det også, så tror jeg systemet rundt meg snart knekker sammen 😛 Har innrømmet alt mulig til psykiater, psykolog etc. men får meg ikke til å si høyt at jeg kaster opp og veier meg 5-10 ganger dagen. De fattet mistanke da jeg gikk veldig ned i vekt, men måtte bare blånekte og det gjør jeg ennå. Anonymkode: bfdec...45e
Thjelp Skrevet 29. mai 2020 #5 Skrevet 29. mai 2020 Jeg ble sykemeldt pga spiseforstyrrelse etter anbefaling fra psykologen min, og hadde ikke noe problem med legen, fikk faktisk tilbudet før men trodde ikke jeg trengt det, så har inntrykket av de har stor forståelse akkurat der. Endte opp med at jeg ble langtidssykemeldt. Får legge til at jeg jobbet som kokk og mat hele dagen med konstante stort stress og press gjorde det veldig vanskelig å se mat en positiv ting så legen min hadde visstnok litt ekstra forståelse for meg, samme med psykologen
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #6 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har det. Var fordi jeg var så svak og ble svimmel hele tiden. Klarte ikke konsentrere meg, ikke fokusere og tankene handlet bare om mat. Jobber i et krevende yrke med mye ansvar, også ansvar for andre menneskers helse. Journalskriving ble rotete og feil osv. Hadde også ingen energi igjen til barna mine etter jobb. Pluss måtte legges inn. Anonymkode: 159e8...ec6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #7 Skrevet 29. mai 2020 Ikke jeg, men en annen jente, ble sykmeldt pga spiseforstyrrelse etter at sjefen hennes hadde en alvorlig satale med henne ang et pulver hun tok på jobben som gjorde at hun måtte løpe på do. Og holdt på å besvime hele tiden, så hun måtte sitte hele tiden og kunne nesten ikke jobbe (dette var på en kafe) Sjefen forlanget at hun skaffet seg hjelp. Så hun ble innlagt for å beholde jobben. Det hjalp og hun ble frisk! Anonymkode: 03b0e...2f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå