AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Hei, er førstegangs - og litt hypokonder. (33 uker) mamma hadde alvorlig svangerskapsforgiftning når hun gikk med meg, så legen har bedt meg om å ha det i bakhodet.. har på en måte «glemt» det litt i noen måneder.. men i går var jeg hos jordmor. Urin og blodtrykk var «fint» sa hun, så tenkte ikke mer over det. i dag har jeg vært en del uvel(kvalm, svimmel, hetetokter, utmattet egentlig) og fått voldsom hevelse i beina mine helt plutselig. Kom i dusjen.. det er ubehagelig å gå, og det stresser meg når jeg har så mye å gjøre😤 Og så kom jeg på dette med at hevelser og sånn kan vel potensielt være et tegn? Skal dog sies at det har vært veldig varmt i dag, men jeg har stort sett holdt meg inne med varmepumpa på kaldt hele dagen.. jeg var på føden tidligere i uken fordi jeg hadde veldig sterke og vonde kynnere, men var heldigvis ikke noe på gang enda. Da var blodtrykket mitt lavere enn det var vært målt i svangerskapet(familien har høytblodtrykk, så det er tatt i betraktning).. Når urin og blodtrykk var fint i går, er vel sjansen liten for at jeg kan ha utviklet noe svangerskapsforgiftning på 36 timer? eller hvordan opplevde dere som har/hatt det? Anonymkode: ea157...969
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Ville tatt det helt med ro. Hevelse i bena er vanlig, spesielt hvis det er varmt i været. Så lenge blodtrykk og urin var normalt i går, er sjansen for at noe er galt veldig, veldig liten. Anonymkode: a8244...45d 1
Gjest the1andonly Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Jeg hadde svangerskapsforgiftning med forrige. merka det først med mye hodepine, men visste ikke at det var svangerskapsforgiftning. jeg trodde bare det var varmt, jeg drakk for lite vann og var høygravid. det var pga blodtrykket. de fulgte nøye med på meg når jeg fikk litt forhøyet blodtrykk, og en dag jeg var på vanlig kontroll 2 uker før termin ble jeg sendt på sykehuset pga blodtrykket og ble lagt inn og satt igang. fikk ikke være hjemme pga masse blodtrykksmedisin og var dårlig. tror ikke det blir så raskt kritisk. du merker nok når du er for dårlig til at du ikke tørr være hjemme alene. jeg måtte be noen være sammen med meg 2 uker eter fødsel når mannen måtte på jobb pga dårlig form fra svangerskapsforgiftning. hevelser i seg selv er ikke ett tegn. hvis du var til jordmor i går så hadde jeg ikke vært bekymra.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 10 minutter siden, the1andonly skrev: Jeg hadde svangerskapsforgiftning med forrige. merka det først med mye hodepine, men visste ikke at det var svangerskapsforgiftning. jeg trodde bare det var varmt, jeg drakk for lite vann og var høygravid. det var pga blodtrykket. de fulgte nøye med på meg når jeg fikk litt forhøyet blodtrykk, og en dag jeg var på vanlig kontroll 2 uker før termin ble jeg sendt på sykehuset pga blodtrykket og ble lagt inn og satt igang. fikk ikke være hjemme pga masse blodtrykksmedisin og var dårlig. tror ikke det blir så raskt kritisk. du merker nok når du er for dårlig til at du ikke tørr være hjemme alene. jeg måtte be noen være sammen med meg 2 uker eter fødsel når mannen måtte på jobb pga dårlig form fra svangerskapsforgiftning. hevelser i seg selv er ikke ett tegn. hvis du var til jordmor i går så hadde jeg ikke vært bekymra. Far har rett på to uker permisjon i forbindelse med fødsel. Anonymkode: a8244...45d
Gjest the1andonly Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Far har rett på to uker permisjon i forbindelse med fødsel. Anonymkode: a8244...45d altså han var hjemme i 2 uker, men måtte ha noen sammen med meg lengre pga høyt blodtrykk og svimmel og nedtrapping av medisiner
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Jeg merket ingenting, og det ble oppdaget ved en rutinekontroll. Ble innlagt på sykehuset samme dag. Fikk alvorlig preeklampsi, og ble igangsatt. Anonymkode: e7606...d80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå