Gå til innhold

Små klesstørrelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle handle meg en bukse og noen t skjorter på HM og måtte ha XL i t-skjorte og buksene var slacks. Største str de hadde igjen var 42. De fikk jeg ikke på meg. Jeg er 168 cm og veier 65 kg. Anser meg selv som helt gjennomsnittlig  slank men hvorfor i all verden passer ingen av buksene uten at jeg må i stor størrelse avdelingen og t skjorter str XL? Hvem er klærne lagd for? 

Anonymkode: bb97a...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja.... Jeg er like høy som deg og veier 5 kilo mindre. Jeg bruker s/M. Du er nok ikke så normalvektig som du tror. 

Anonymkode: f347d...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er 170 veier 73 kg og bruker s/m i t-skjorter. Vekt og høyde sier lite om hvordan kroppssammensetningen din er. Du kan ha høy fettprosent f.eks. Folk med samme vekt og høyde kan se helt forskjellige ut.
 

Anonymkode: ef5bf...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på kroppsfasong antagelig. Jeg er like høy som deg og veide det samme som du veier da jeg var høygravid, veier ikke det nå da. Klærne på H&M passer meg fint i str 36 og small. På KappAhl og Lindex er alle klær for store til meg. Jeg kan passe i klær i barneavdelingen på KappAhl da...

Anonymkode: 8b7e5...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 høy og veier 50 kg.. jeg er en vanlig S.. men på Bik bok feks må jeg opp i M 😅

Anonymkode: 9c46e...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier like mye og er like høy som deg. Jeg bruker som regel 40 i bukser og skjørt på h&m 🤷‍♀️ Topper som regel i M eller 38

Anonymkode: 69683...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var inne på en klesforettning hvor de solgte klær i petit str (Jeg er selv petit og sliter med å finne klær som passer) hvorpå en dame som er langt større enn størrelsene her utbrytter "uff selger de bate dukkeklær her"😏🙄 

h&m har helt ordinære str i klær, de er verken petit eller stor, men det kan og være en god regel å ikke spørre så "tåpelig" igrunn. Klær du ikke får på deg i str er laget for andre som er mindre enn deg. De trenger klær de og😉 Lindex er f.eks stor i str og bikbok er små i str. H&M er ganske normale men gjør dette noe da? Altså hva det står på merkelappen... 

Anonymkode: e8b1d...cb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var inne på en klesforettning hvor de solgte klær i petit str (Jeg er selv petit og sliter med å finne klær som passer) hvorpå en dame som er langt større enn størrelsene her utbrytter "uff selger de bate dukkeklær her"😏🙄 

h&m har helt ordinære str i klær, de er verken petit eller stor, men det kan og være en god regel å ikke spørre så "tåpelig" igrunn. Klær du ikke får på deg i str er laget for andre som er mindre enn deg. De trenger klær de og😉 Lindex er f.eks stor i str og bikbok er små i str. H&M er ganske normale men gjør dette noe da? Altså hva det står på merkelappen... 

Anonymkode: e8b1d...cb2

Hei, kan jeg spørre hvilken klesforretning du var i som har petitklær? Jeg er liten og sliter sånn med å finne klær. 

Anonymkode: 0a62d...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...