Gå til innhold

Billeiefirma Alicante flyplass


Quinden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest allium

Foreldrene mine har hus i Alicante. De har funnet ut at det billigste firmaet er dette:

http://www.rentspain.com/

Jeg har bestilt leiebil der selv nå, og skal hente den når vi ankommer ikveld. :danse:

Jeg betaler ca. 2000 kroner for en 5-dørs Seat Ibiza med barnesete i 13 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre bruker alltid Centauro og er kjempefornøyde med både biler' date= pris og service. De snakker dessuten skandinavisk.

Ja, de har jeg også sett at MANGE har lei bil fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaniaguiden har de desidert beste prisene jeg har sett. (Og jeg har sjekket det meste av bilutleiefirmaer i spania..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn noen spørsmål her jeg:) Vi skal også til Alicante nå, og vurderer å leie bil, men er litt skeptiske, da vi kjører sjeldent bil for tiden.

Så hvordan er det å kjøre bil i Alicante område? Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fine veier i området rundt Alicante, men man må holde tunga rett i munnen for å finne frem dit man skal. Og finner man veien EN gang, så kan du banne på at de plutselig gjør om hele systemet neste gang du skal kjøre samme vei.

Det er mange rundkjøringer rundt omkring og spanjoler er ikke redde for å bruke hornet akkurat.

Men de er hjelpsomme, så om du spør om veien, så får du hjelp.

Kjøp et godt kart og kjør gjerne når det ikke er så mye trafikk (sent på kvelden f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan er det å kjøre bil i Alicante område? Er det vanskelig?

Jeg synes ikke det!

Har kjørt gjennom Alicante, til og i Torrevieja, La Manga m.m.

Jeg synes faktisk det er lettere å kjøre i Spania enn i Norge! Spanjolene er mye flinkere til å ta hensyn. F.eks. hvis du skal rygge ut fra en parkering, så stopper de opp og slipper deg ut. Det synes jeg nordmenn er dårlige på!

Så ikke gru dere til å kjøre i Spania. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lurt å se på skiltene...

Sist jeg var nede, kjørte jeg stikk motsatt vei, fordi jeg var litt ukonsentrert... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt kjøre i Alicanteområdet, jeg kjørte endel feil, men fikk jo se ting jeg ikke hadde gjort ellers, dessuten har man jo ferie og god tid. Syns spanjolene var veldig hensynsfulle og det var fin flyt i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_Enigma_*
Hei

Noen som har noen navn på diverse utleiefirma? Forskjell i pris etc.

Takk på forhånd

Hei! Jeg har nettopp vært på ferie i Alicante, og jeg booket min leiebil med eLeiebil (www.eleiebil.no). De har definitivt de beste prisene på nettet! Vi fikk en splitter ny stasjonsvogn som var 1000 kr billigere enn andre nettsider.

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...