Gå til innhold

Hvor kan man ta vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å ta vaksine på baby hos fastlegen, eventuelt om Volvat gjør det? 

Anonymkode: fb726...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er galt med helsestasjonen?

Anonymkode: 13331...6f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det er mulig å ta vaksine på baby hos fastlegen, eventuelt om Volvat gjør det? 

Anonymkode: fb726...ded

Ja du kan få de tatt hos fastlegen.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med helsestasjonen?

Anonymkode: 13331...6f2

Ikke alle har en fungerende hs. Hs er et tilbud men heldigvis ikke et krav

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det er mulig å ta vaksine på baby hos fastlegen, eventuelt om Volvat gjør det? 

Anonymkode: fb726...ded

Jeg er voksen, men ville ta en vaksine som barn vanligvis får, fordi jeg aldri har hatt barnesykdommene det vaksineres mot (bl.a.meslinger) og heller aldri er vaksinert mot meslinger. Trodde også det var mulig å ta den vaksinen på fastlegens kontor, men den gang ei. De satte ikke slike vaksiner der i det hele tatt (dette er i Oslo).

Ble henvist til helsestasjon, den samme som babyer skal bruke. 

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil bruke helsestasjonen, siden du spør?

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med helsestasjonen?

Anonymkode: 13331...6f2

Mye. 

 

7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja du kan få de tatt hos fastlegen.

 

Takk, får ta en telefon til legekontoret 🙂

Anonymkode: fb726...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med helsestasjonen?

Anonymkode: 13331...6f2

MASSE!! Takk og lov for at det er et FRIVILLIG tilbud!

Anonymkode: ce54c...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Million skrev:

Jeg er voksen, men ville ta en vaksine som barn vanligvis får, fordi jeg aldri har hatt barnesykdommene det vaksineres mot (bl.a.meslinger) og heller aldri er vaksinert mot meslinger. Trodde også det var mulig å ta den vaksinen på fastlegens kontor, men den gang ei. De satte ikke slike vaksiner der i det hele tatt (dette er i Oslo).

Ble henvist til helsestasjon, den samme som babyer skal bruke. 

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil bruke helsestasjonen, siden du spør?

 

Merkelig siden det er mulig i Norges nest største by

Kan være at din fastlege bare var litt vrang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Merkelig siden det er mulig i Norges nest største by

Kan være at din fastlege bare var litt vrang

Nei, fastlegen min er veldig grei, hun ikke kjent for å være vrang. De ville vel bare at jeg skulle ta det der de trodde det skulle gjøres, stedet som har sånne vaksiner på lager. Det de ikke visste på legekontoret, var at den lokale helsestasjonen ikke vaksinerte voksne, selv om jeg skulle betale for vaksinen og timen. Jeg ble henvist til en annen, større helsestasjon i Oslo, lenger unna, som også gir reisevaksiner samt vaksinerer voksne. De ble veldig overrasket da en kvinne på over 50 kom og skulle ha time for MMR vaksinen :) Det var de ikke vant til. 

Jeg var den eneste voksne på venterommet uten barnevogn og baby. Hehe

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Million said:

Jeg er voksen, men ville ta en vaksine som barn vanligvis får, fordi jeg aldri har hatt barnesykdommene det vaksineres mot (bl.a.meslinger) og heller aldri er vaksinert mot meslinger. Trodde også det var mulig å ta den vaksinen på fastlegens kontor, men den gang ei. De satte ikke slike vaksiner der i det hele tatt (dette er i Oslo).

Ble henvist til helsestasjon, den samme som babyer skal bruke. 

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil bruke helsestasjonen, siden du spør?

 

Så rart at du ikke ble sendt til vaksinekontoret. Det var der vi tok barnevakisner som voksen.

Anonymkode: d5604...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så rart at du ikke ble sendt til vaksinekontoret. Det var der vi tok barnevakisner som voksen.

Anonymkode: d5604...d9e

Vaksinekontoret? Det har jeg aldri hørt om. Jeg har hørt om privatklinikker som gir all slags reisevaksiner etc, men ikke noe som faktisk bare heter "vaksinekontoret"...? Mener du det er et sted i Oslo som heter det?

Jeg har en barnevaksine til som skal tas på samme helsestasjon som MMR, da det anbefales at den friskes opp etter så mange år. Husker ikke nå hva den heter, altså hvilken det var de anbefalte meg å ta, men den timen ble kansellert pga korona brøt ut i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Million said:

Vaksinekontoret? Det har jeg aldri hørt om. Jeg har hørt om privatklinikker som gir all slags reisevaksiner etc, men ikke noe som faktisk bare heter "vaksinekontoret"...? Mener du det er et sted i Oslo som heter det?

Jeg har en barnevaksine til som skal tas på samme helsestasjon som MMR, da det anbefales at den friskes opp etter så mange år. Husker ikke nå hva den heter, altså hvilken det var de anbefalte meg å ta, men den timen ble kansellert pga korona brøt ut i mars.

Vakisnekontor ja. Det er kommunale tilbud. Ligger gjerne sammen smittevernskontorer. Oppfriskingdmsvaksine er sikkert den med kikhoste, polio osv.

Anonymkode: d5604...d9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Volvat tilbyr barnevaksine ja.

https://www.volvat.no/tjenester/vaksinasjon/barnevaksinasjonsprogrammet/

Fastlege skal i teorien vere eit fullverdig alternativ til helsestasjon, men det er ikkje alle fastlegekontor (eller helsestasjonar for den del) som er klar over dette. Eg går til fastlege med barnet, men eg veit om andre som blir nekta vaksine hos fastlege og som blir henvist til helsestasjon. Du får nok eit sikrare svar viss du ringer legekontoret ditt 🙂

Anonymkode: 13c8a...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok vaksine ved smittevernkontoret i Bergen for ein 10-12 år sidan. Men eg tvilar på at vaksinekontor/ smittevernkontor tilbyr vaksine til baby (?)

Anonymkode: 13c8a...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som Volvat tilbyr barnevaksine ja.

https://www.volvat.no/tjenester/vaksinasjon/barnevaksinasjonsprogrammet/

Fastlege skal i teorien vere eit fullverdig alternativ til helsestasjon, men det er ikkje alle fastlegekontor (eller helsestasjonar for den del) som er klar over dette. Eg går til fastlege med barnet, men eg veit om andre som blir nekta vaksine hos fastlege og som blir henvist til helsestasjon. Du får nok eit sikrare svar viss du ringer legekontoret ditt 🙂

Anonymkode: 13c8a...bb9

Ja, jeg så dette med Volvat tidligere da jeg googlet. Men det ser ikke ut til at det er barnelege i Bergen 😔 Har ikke sjekket om Aleris kanskje kan være et alternativ. Hvis ikke får jeg høre med fastlege 🙂

Anonymkode: fb726...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg så dette med Volvat tidligere da jeg googlet. Men det ser ikke ut til at det er barnelege i Bergen 😔 Har ikke sjekket om Aleris kanskje kan være et alternativ. Hvis ikke får jeg høre med fastlege 🙂

Anonymkode: fb726...ded

Sjekk med alle private. 

Anonymkode: ce54c...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg så dette med Volvat tidligere da jeg googlet. Men det ser ikke ut til at det er barnelege i Bergen 😔 Har ikke sjekket om Aleris kanskje kan være et alternativ. Hvis ikke får jeg høre med fastlege 🙂

Anonymkode: fb726...ded

Eller sjekk fastlege først? Det kostar nok ein del meir å gå privat. 🙂

Anonymkode: 13c8a...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...