Gå til innhold

Fhi sier at R tallet var på vei tilbake 12 mars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer ble syk i desember, og innlagt ved nyåret da hun ikke fikk puste. Var innlagt en uke, og de fant aldri ut hva det var så diagnosen ble virusinfeksjon. Hun kom seg vel ikke skikkelig fra det før uti februar, så hun var dårlig i ca 3 mnd. Tanken har har vært der at kanskje det kan ha vært korona, og at den kom til Norge mye tidligere enn vi er klar over.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Rayo skrev:

Samboer ble syk i desember, og innlagt ved nyåret da hun ikke fikk puste. Var innlagt en uke, og de fant aldri ut hva det var så diagnosen ble virusinfeksjon. Hun kom seg vel ikke skikkelig fra det før uti februar, så hun var dårlig i ca 3 mnd. Tanken har har vært der at kanskje det kan ha vært korona, og at den kom til Norge mye tidligere enn vi er klar over.

Ble hun testet for influensa?

Anonymkode: db7d0...bda

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble hun testet for influensa?

Så langt jeg vet, så ble hun testet for alt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Rayo skrev:

Så langt jeg vet, så ble hun testet for alt. 

Dette styrker det flere forskere har sagt, at korona var her tidligere enn antatt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette styrker det flere forskere har sagt, at korona var her tidligere enn antatt.

Absolutt.

De tror Italia hadde viruset fra i fjor høst en gang:

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-timing/italian-scientists-investigate-possible-earlier-emergence-of-coronavirus-idUSKBN21D2IG

I Frankrike er det 100% bekreftet at viruset var der fra senest desember 2019:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924857920301643

I USA døde en av korona den 6. februar. De mener viruset var der fra januar:

https://www.nytimes.com/2020/05/15/us/coronavirus-first-case-snohomish-antibodies.html

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Krantz95 skrev:

Absolutt.

De tror Italia hadde viruset fra i fjor høst en gang:

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-timing/italian-scientists-investigate-possible-earlier-emergence-of-coronavirus-idUSKBN21D2IG

I Frankrike er det 100% bekreftet at viruset var der fra senest desember 2019:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924857920301643

Så da mener du at viruset ikke kommer fra Kina som det er blitt sagt? 

Anonymkode: 70add...28d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så da mener du at viruset ikke kommer fra Kina som det er blitt sagt? 

Nei, hvorfor tror du jeg mener viruset ikke kommer fra Kina?

Etter hva jeg har funnet ut er første bekreftede tilfelle i Kina fra 17. november 2019, men man antar at viruset smittet over fra dyr til mennesker i oktober. Ved testing har man altså funnet viruset først i Kina, og dermed er det logisk at det kommer derfra.

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3083211/coronavirus-may-have-jumped-humans-early-october-study-says

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Krantz95 skrev:

Nei, hvorfor tror du jeg mener viruset ikke kommer fra Kina?

Etter hva jeg har funnet ut er første bekreftede tilfelle i Kina fra 17. november 2019, men man antar at viruset smittet over fra dyr til mennesker i oktober. Ved testing har man altså funnet viruset først i Kina, og dermed er det logisk at det kommer derfra.

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3083211/coronavirus-may-have-jumped-humans-early-october-study-says

Men det spres jo ikke akkurat rundt på dagen, nå er vel de fleste tilfellene i Kina fra sent i desember.

Men du sa høst om Italia, høst er september-november og da var det så vidt i gang i Kina. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er snakk om at det kan ha vært her i slutten av januar eller februar, men ikke så tidlig som i desember. Da var det så vidt i gang i Kina. At noen ble syke av korona i desember i Norge er rett og slett ekstremt lite sannsynlig. 

Anonymkode: 7511a...c08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal få testet sønnen min som var syk i februar/mars så fort dette lar seg gjøre. Vi er fire i husstanden tre barn og meg. To ble syke. Har de antistoffer så betyr det at korona kom hit til landet tidligere enn antatt.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en historie fra en anonym person som kjenner noen som kanskje har hatt symptomer som kunne vært corona. Det styrker ikke noe som helst.

Anonymkode: 04b7e...0ea

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en historie fra en anonym person som kjenner noen som kanskje har hatt symptomer som kunne vært corona. Det styrker ikke noe som helst.

Flere forskere har sagt dette, ikke bare i Norge.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal få testet sønnen min som var syk i februar/mars så fort dette lar seg gjøre. Vi er fire i husstanden tre barn og meg. To ble syke. Har de antistoffer så betyr det at korona kom hit til landet tidligere enn antatt.

Du kan få de testet hos dr drop inn. De har antistofftester. Koster rundt 600kr.

Anonymkode: e1607...6e5

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Flere forskere har sagt dette, ikke bare i Norge.  

Det er ingen som har sagt at det kom til Norge i desember. Det første tilfellet ble funnet i slutten av februar, og før det hadde de testet flere tusen. Det er ikke helt uvanlig at noen bli syke av noe legene ikke klarer å finne ut hva er. I Frankrike ble det første tilfellet funnet 27. desember ved å teste gamle prøver.

Det er selvsagt teoretisk mulig at det kan ha vært her, men sjansen er liten. Selv da det var mange som døde hver dag i Norge var de aller fleste testene negative.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få de testet hos dr drop inn. De har antistofftester. Koster rundt 600kr.

Anonymkode: e1607...6e5

I følge legen min er ikke den testen helt til å stole på enda. Når det kommer bedre test så vil han at jeg skal teste meg, da jeg var syk i midten av februar med symptomer som er litt for like korona til å utelate det, blant annet hadde jeg null luktesans og smakssans, kunne ikke kjenne lukten av sønnen min sine bæsjebleier og han sover i samme seng som meg. Sønnen min ble syk, samboeren min ble syk, 4 kollegaer ble syke, alle med samme symptomer som meg men i svakere grad så jeg var skikkelig lei meg for å ha smittet så mange. Jeg slet også med tungpust i ettertid i rundt 2 mnd.
Hadde vært kjekt å vite om det faktisk var det man hadde, da jeg fikk det før det offisielt var i landet.

Anonymkode: ef94d...6bd

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt at det kom til Norge i desember. Det første tilfellet ble funnet i slutten av februar, og før det hadde de testet flere tusen. Det er ikke helt uvanlig at noen bli syke av noe legene ikke klarer å finne ut hva er. I Frankrike ble det første tilfellet funnet 27. desember ved å teste gamle prøver.

Det er selvsagt teoretisk mulig at det kan ha vært her, men sjansen er liten. Selv da det var mange som døde hver dag i Norge var de aller fleste testene negative.

Fhi går selv ut å sier at den kan ha kommet før, samme sier de i Sverige. Frankrike har tester som viser ganske langt tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Fhi går selv ut å sier at den kan ha kommet før, samme sier de i Sverige. Frankrike har tester som viser ganske langt tilbake. 

Men selv om det viser seg at noen har hatt det så vil nesten alle som tror de har hatt det ta feil. Det hadde vært mange flere positive tester hvis det var utbredt, og mange flere ville hatt antistoffer i landene som har testet for det.

• Opprett ny...