Gå til innhold

Jente 15: Problemer hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har over tid hatt problemer hjemme og jeg krangler mye med foreldrene mine. I en periode har jeg tatt en del dumme valg for meg selv som å stikke av hjemmefra, ruse meg, henge med folk som ikke er bra for meg osv. Ble senest i helgen hentet av politiet og sendt på legevakta pga at jeg hadde drukket for mye (ikke første gangen noe sånt har skjedd). Dette har selvfølgelig bare gjort det vanskeligere hjemme, og foreldrene mine stoler ikke på meg i det hele tatt lenger, som jeg har forståelse for. Har siden jeg kom hjem igjen fra innleggelsen nesten ikke snakket med foreldrene mine. Jeg har bare vært inne på rommet mitt hele tiden fordi jeg ikke tør å snakke med dem.

Jeg vet at jeg er en dum ungdom som ikke klarer å ta ansvar for meg selv, men jeg vil bli flinkere på det. Jeg vil lære å sette grenser for meg selv, sånn at jeg ikke havner i ubehagelige situasjoner og tar dårlige valg igjen. Vil holde meg unna alt av rusmidler. Jeg sliter mye med å styre impulser, ta gode valg og det er ting i livet mitt som er vanskelig for meg som gjør at jeg er sånn som jeg er. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre lenger. Føler foreldrene mine er så skuffa, sinte, oppgitte og slitne av meg fordi jeg alltid skal havne oppi problemer. Noen ganger så tenker jeg at de kanskje hadde hatt det bedre hvis jeg ikke var i veien hele tiden, men de er jo glad i meg...

Det er sikkert feil av meg å ta opp dette her, men jeg bare følte at jeg måtte få det ut og jeg håper kanskje at noen har noen råd for hva jeg kan gjøre.. Hvordan kan jeg vise foreldrene mine at jeg klarer å forandre meg? Hvordan kan jeg snakke med dem og være mer ærlig/åpen?

Anonymkode: 601ad...32c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Start med en tur til helsesykepleieren på skolen din og få en som kan støtte deg❤️

Anonymkode: 2c963...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dem det du har skrevet her😊🧡

Anonymkode: 68362...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dette i innlegget til foreldrene dine og spør om dere etterpå kan sette dere ned sammen å snakke🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Start med en tur til helsesykepleieren på skolen din og få en som kan støtte deg❤️

Anonymkode: 2c963...c75

Støtter dette. Du kan også gå til fastlegen og få en henvisning til BUP. Ved utagerende/impulsiv atferd er det ofte noe underliggende man bør kartlegge og ta tak i. 
 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du er veldig reflektert, og skriver voksent for å være 15 år...........

Anonymkode: 7ff56...008

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alterego666 skrev:

Er det ikke 16-årsgrense på forumet?

Herregud.....

Anonymkode: 9ff63...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alterego666 skrev:

Ok.

Er forresten 16-årsgrense på underforumet seksualitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Alterego666 skrev:

Er det ikke 16-årsgrense på forumet?

Jeg har vært her siden jeg var 13.

Anonymkode: 910ab...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:Synes det andre her skriver er fornuftig. Ta en tur til helsesøster eller fastlege for å få litt kartlegging og noen og prate med. Du er jo veldig klar over problemet, og det er superbra. Når det gjelder foreldre så er det vel bare å bite i det sure eplet. Men si det du sa her, så går det nok bra. Og at du er klar for å finne ut av ting, hjelper nok.

Det går bra til slutt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...