Gå til innhold

Åpne for reiser fra Sverige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo sykt at de åpner for reiser fra Sverige, de har jo like mye spredning der som de hadde i Italia i mars...

Anonymkode: e2f19...3e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sykt at de åpner for reiser fra Sverige, de har jo like mye spredning der som de hadde i Italia i mars...

Anonymkode: e2f19...3e7

Regjeringen har endelig funnet ut at viruset ikke er så farlig likevel. Sent, men godt 🙂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krantz95 skrev:

Regjeringen har endelig funnet ut at viruset ikke er så farlig likevel. Sent, men godt 🙂 

Er jo beregnet 0,7% dødelig og ca 5 % trenger innleggelser, det er jo betydelig. De har nok heller gitt etter for press fra næringslivet. 

Anonymkode: e2f19...3e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige har nå høyest antall nye smittede i forhold til befolkning i verden, målt etter 7 dagers løpende gjennomsnitt. Kombinert med at mange nordmenn tror faren er over, har fjernet mange tiltak og ikke bryr seg om å ta forholdsregler lenger vil det komme ei ny bølge.

Anonymkode: a775d...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige har nå høyest antall nye smittede i forhold til befolkning i verden, målt etter 7 dagers løpende gjennomsnitt. Kombinert med at mange nordmenn tror faren er over, har fjernet mange tiltak og ikke bryr seg om å ta forholdsregler lenger vil det komme ei ny bølge.

Anonymkode: a775d...82e

Akkurat det samme ble sagt når barnehage og skoler skulle åpne opp. Hvordan gikk det?

Anonymkode: c8138...fbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme ble sagt når barnehage og skoler skulle åpne opp. Hvordan gikk det?

Anonymkode: c8138...fbc

Ja, ikke sant.

For hver ting som har åpnet så har jeg hørt: "Bare vent 2 uker. Da blir det ny bølge"

Må da være slitsom å ha de sånn, jeg mener de som alltid er krisemaksimerende og redde. Skjønner ikke de gidder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bølger her pga LANDET ikke tar inn turister og innreisende fra andre land. Steng ut året og Norge klarer seg fint. 

Anonymkode: e9716...9e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat det samme ble sagt når barnehage og skoler skulle åpne opp. Hvordan gikk det?

Anonymkode: c8138...fbc

Og optimistene sa at sykdommen ikke ville være noen fare. Youtube-legen som også er på NRK sa i februar at innen midten av mars snakker vi ikke mer om den. Hvordan gikk det?

Anonymkode: a775d...82e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Ja, ikke sant.

For hver ting som har åpnet så har jeg hørt: "Bare vent 2 uker. Da blir det ny bølge"

Må da være slitsom å ha de sånn, jeg mener de som alltid er krisemaksimerende og redde. Skjønner ikke de gidder. 

Bølgen kom jo i mars pga masse importtilfeller fra Østerrike 

Anonymkode: e2f19...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bølgen kom jo i mars pga masse importtilfeller fra Østerrike 

Anonymkode: e2f19...3e7

tydeligvis glemmer mange veldig raskt. 

Anonymkode: 8e06a...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bølgen kom jo i mars pga masse importtilfeller fra Østerrike 

Anonymkode: e2f19...3e7

Det er jeg klar over. Jeg har heller aldri vært mot lock down.

Det jeg mener er alle krisemaksimerende alarmister som sier "bare vent" etter hver som Norge gradvis åpner - de har ikke fått rett så langt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Det er jeg klar over. Jeg har heller aldri vært mot lock down.

Det jeg mener er alle krisemaksimerende alarmister som sier "bare vent" etter hver som Norge gradvis åpner - de har ikke fått rett så langt

Neida sant det, men kan fort komme nå 

Anonymkode: e2f19...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i en helt annen situasjon nå enn i mars. Helsevesenet er forbedret og de aller fleste er blitt flinke på smittevern. Vi forstår viruset mye bedre og har en strategi med sporing og isolering som jeg har tro på.

Vi kan ikke stenge grensene for alltid, har troen på det med å "danse seg tilen vaksine" som de sa i Danmark

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige har nå høyest antall nye smittede i forhold til befolkning i verden, målt etter 7 dagers løpende gjennomsnitt. Kombinert med at mange nordmenn tror faren er over, har fjernet mange tiltak og ikke bryr seg om å ta forholdsregler lenger vil det komme ei ny bølge.

Anonymkode: a775d...82e

Men igjen, sett på tall, så er det da få av sveriges befolkning også som har hatt covid19. Vi må også huske på hvordan svensker bergener døden her. Alle som dør med covid i sverige, dør av covid. Slik er det i svært få land. I norge har vi det ikke slik, der man selv med covid kan ha annen dødsorsak, noe som jo er rett. Sånn dumt eksempel er jo at en dør i bilulykke og får påvist covid etter sin død, i norge blir personen registrert som død i ulykke, i sverige av covid.

Anonymkode: 7b1c3...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bølgen kom jo i mars pga masse importtilfeller fra Østerrike 

Anonymkode: e2f19...3e7

Tja, ser man på tall, så kan det likegodt være nordmenn som tok med smitten til østerike. Ser man "verste" dager, så er vi før østerike ikke de før oss. Så lenge man vet smitten kom fra en bar i østerike, så vet man ikke hvem som smittet hvem. Kinesiske turister blomstrer det av i Norge, året rundt. 

Anonymkode: 7b1c3...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida sant det, men kan fort komme nå 

Anonymkode: e2f19...3e7

Det vil jo komme igjen. Slik er virus. Om det muterer eller ei i løpet av sommeren vet vi ikke, ofte gjør virus det. De muterer til en mildere variant ( sjelden verre) Men vi vet jo vi ikke blir kvitt covid19 før en vaksine foreligger. Det man vil er jo å spre smitten utover. At vi aldri går over 50% av sykhuskapasitet på intensiv for eksempel, kan være måleform for hvordan vi håndterer dette. Men et virus døer sjelden bare ut.

Anonymkode: 7b1c3...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor står det at de åpner opp for reiser fra Sverige uten karantene?

Anonymkode: 9e506...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at de åpner opp for reiser fra Sverige uten karantene?

Anonymkode: 9e506...5f2

Det lurer jammen jeg på og, for det er ikkje noko slik på gang enda. Dumt å drive å spre fake news. 

Anonymkode: 03516...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jammen jeg på og, for det er ikkje noko slik på gang enda. Dumt å drive å spre fake news. 

Anonymkode: 03516...45a

Om bare 4 dager er det fritt frem for alle jobb/forretningsreiser i hele norden (også Sverige). Og det er ingen karantene når man kommer hjem 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jammen jeg på og, for det er ikkje noko slik på gang enda. Dumt å drive å spre fake news. 

Anonymkode: 03516...45a

Sjekk VG.no Det gjelder kun jobb-reiser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...