Gå til innhold

Ripe i plasten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter et hendelig uhell, har jeg fått noen stygge riper i plasten på støtfangeren foran. Litt usikker på om dette MÅ ordnes? Plast er jo plast, det ruster ikke. Men tenker at det rent estetisk selvsagt vil være penere å få noe gjort med det. Så er spørsmålet: er det fornuftig å sende bilde og prisforespørsel til ulike verksted, eller kjøre innom og vise skaden? Tenker at det er fort for at man får en dyrere pris per mail, mens hvis jeg går innom og gir uttrykk for at dette ikke er verdens ende, så gir de kanskje et bedre pristilbud for å få jobben? Noen som har erfaring med Micropaint for slike mindre skader?

Anonymkode: a737e...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da må nok hele skiten byttes, kan fort bli dyrt.

Anonymkode: 3094a...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg har lest om noe som heter Smart repair. Dvs at det kun er selve skaden som fikses, ikke hele skjermen. Noen som har prøvd det? Tar meg uansett en runde og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hvor det er. Noen har deler i støtfangeren som kan byttes. Uten omlakkering (f.eks. samme plastfarge på alle utgaver) er det ikke så dyrt.

Anonymkode: def0c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men MÅ riper i plast fikses? Eller er det mer et estetisk spørsmål?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke fikses. Bare estetisk ja.

Så hvis du kan leve med det da bare glem det.

Min bil er ripet i støtfangere på flere sider ,whatever. Gjør ikke noe med det jeg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk en pris på 2800. Tenker det er ok for å få den tilbake i den ripefrie tilstanden den var. Hadde den vært 5 år eldre, hadde jeg nok ikke brukt penger på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle mine biler har hatt riper i plasten, til og med stasbilen. Det gjør ingenting. Fyll i med en lakkpenn for 15 kr fra AliExpress og du er good to go.

Anonymkode: 7c736...e78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...