Gå til innhold

Hvorfor er mat så vanskelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor er egentlig mat så forbaska vanskelig? Uansett om du skal opp, ned, bygge muskler eller stabilisere. 

Jeg har i det siste hatt mye ekle tanker rundt mat. Jeg er normalt aktiv og har generelt et helt normalt, sunt kosthold. Problemet mitt er dårlig samvittighet og uplanlagte måltider. Jeg liker å ha kontroll både over hva jeg spiser og når jeg spiser det. Ikke misforstå, for jeg kan fint spise et kakestykke på besøk (og jeg er fornøyd med ett) , men da blir jeg stressa om jeg ikke kommer tilbake til min normale "spiserute" dagen etter. Går det da enda en dag hvor jeg kommer i en setting med noe usunt, erstatter jeg kanskje neste måltid den dagen med frukt/grønnsaker fordi jeg er oppblåst og føler meg råtten. 

Et godt eksempel er 17. mai-helga hvor det var familiemiddag med mye godt fredag, grilling og øl på lørdag og masse mat og kake på søndag. Da går jeg inn i en slags "boble" av panikk innvendig. Selv om jeg ikke sulter meg eller overtrener i etterkant, er den vonde følelsen så mentalt slitsom. Hvorfor skal det være så forbaska vanskelig? 

Jeg kan legge til at jeg ikke nødvendigvis overspiser heller, men jeg overtenker det.

Jeg er veldig stolt av at jeg har et variert og sunt kosthold som gjør at kroppen føles skikkelig pigg, men jeg skulle ønske jeg kunne ta meg en Royal Trippel (alle som kan en og to ting om kalorier skjønner hvorfor jeg valgte akkurat den isen som eksempel) uten å stresse. 

Kan noen hjelpe med tips om hvordan jeg kan snu dette vonde tankesettet? Jeg skjønner jo selv at det ikke bør være sånn. 

Anonymkode: 2a347...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...