Anonymkv Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Hei! Jeg vet ikke om dette er riktig forum, men jeg fant ikke noe annet som passet. Jeg fikk satt inn hormonspiral, Kyleena for ca 1,5 år siden. Blødde i ca 8 mnd før det ga seg og jeg fikk tilnærmet normal mens en gang pr mnd. Så etter en stund fikk jeg problemer med en tilbakevendende soppinfeksjon, men relativt mild kløe så jeg bare behandlet med canesten for å holde det i sjakk. Litt bakgrunnsinfo: Har hatt hormonspiral to ganger tidligere, første gangen ble den delvis utstøtt (da sluttet jeg aldri å blø, tok ut etter 8 mnd), andre gangen fikk jeg en ekstremt plagsom tilbakevendende soppinfeksjon, forsøkte alt av "soppmedikamenter" uten nytte, hadde også enkelte andre plager. Tok til slutt pga plagene. Da den ble tatt ut, fikk jeg et plutselig "hopp" i sexlysten som varte noen få dager. For noen uker siden hadde jeg en mens som var mildere enn normalt og jeg tenkte at dette var bra, kanskje den ville bli mildere fremover (noen mister jo mensen helt med hormonspiral). Men deretter hadde jeg en blødning som var mye større enn normalt, og minst en uke tidligere enn ventet. Etter dette har det skjedd noen rare ting: 1. kløen har gitt seg (hurra) 2. blitt plaget med kviser 😞 3. sexlysten fikk plutselig et "hopp" som varte et par dager. Jeg tok GU i dag og jordmor klarte da ikke å finne trådene, og jeg er nå ganske bekymret for at spiralen faktisk har forsvunnet (kanskje i den plutselig store blødningen). Jeg har bedt legen om å sende henvisning til ultralyd for å sjekke og jeg vet at jeg ikke vil få noe endelig svar før denne, så jeg er ute etter erfaringer først og fremst. Noen som har opplevd utstøting og kan si om de kjenner seg igjen i noe av dette? Jeg forstår det som at det er uvanlig at utstøting skjer så sent, altså 1,5 år etter innsetting. Takknemlig for svar 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Hormonspiralen kan falle ut i en kraftig blødning uten at du merker det. Ut ifra den historien du har med hormonspiral, så er nok ikke det riktig prevensjonsmiddel for deg. Jeg har prøvd alt av hormonspiral, kobberspiral og p-piller og det eneste som har fungert for meg er den lille kobberspiralen Gynefix 200, den har gitt meg punktlige, mindre og litt kortere menstruasjoner og ingen bivirkninger. Jeg er kjempefornøyd😊 Anonymkode: df9fa...105
Anonymkv Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hormonspiralen kan falle ut i en kraftig blødning uten at du merker det. Ut ifra den historien du har med hormonspiral, så er nok ikke det riktig prevensjonsmiddel for deg. Jeg har prøvd alt av hormonspiral, kobberspiral og p-piller og det eneste som har fungert for meg er den lille kobberspiralen Gynefix 200, den har gitt meg punktlige, mindre og litt kortere menstruasjoner og ingen bivirkninger. Jeg er kjempefornøyd😊 Anonymkode: df9fa...105 Tusen takk for svar. Jeg er litt redd for kobberspiral for har pleid å ha smertefulle menstruasjoner. Har for øvrig ikke vært så plaget etter graviditetene, så kanskje det kan vurderes. Takk for tips 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå