Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på. Noen?

Anonymkode: cacd7...4df

Det du gjør da er å kjøpe en fastlegeliste, koster vel rundt 1 mill, også er du din egen sjef, men travelt da. 

Anonymkode: f4f5c...5f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør da er å kjøpe en fastlegeliste, koster vel rundt 1 mill, også er du din egen sjef, men travelt da. 

Anonymkode: f4f5c...5f6

Nja, bare til en viss grad. Er du fastlege har du avtale med kommunen, og kommunen bestemmer listestørrelsen din og mengden kommunalt arbeid. Dvs dersom du kjøper en liste med 2000 pasienter og kun vil ha 1000, så må du forhandle med kommunen om å redusere og hvordan dette skal gjøres, tilsvarende hvis du vil øke. Kommunen disponerer deg til kommunalt arbeid som legevakt, helsestasjon, skolehelsetjeneste og sykehjem, eller smittevern i disse koronatider. Men du er selv ansvarlig for å få økonomien til å gå rundt, det eneste du mottar fra det offentlige er basisstøtten pr pasient. Men da er du heller ikke privat lege som er det den du svarer spør om. Du er selvstendig næringsdrivende, men du har kommunal avtale. 

Anonymkode: eb1c7...0b9

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Begynte på medisinstudiet i høst og trives kjempegodt så langt, tross en korona-påvirket studentsituasjon. Selv om jeg bare har gått et halvt år, kan jeg iallefall anbefale medisinstudiet til alle som nå sitter å vurderer å søke til våren. 

Anonymkode: 8662a...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...