Gå til innhold

Pasientjournal og henvisninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skriver legen når han/hun skal henvise deg til feks DPS? Jeg har noen ting jeg har fortalt legen der jeg ikke husker hva jeg har sagt. Det har vært så store traumer at jeg ikke klarer å snakke om det, og nå ble det bare nevnt i en bi-setning av legen. Jeg svarte med at det ikke påvirker meg i det hele tatt og at jeg er ferdig med det, for å slippe å snakke noe mer om det. Tror dere at legen tar det med i henvisningen likevel? 
Er eneste måte å finne ut hva som står i journalen hos fastlege, å ta kontakt med legekontoret? Jeg skulle gjerne visst uten at legen min får vite at jeg har vært inne og sett. Det er litt pinlig.

Anonymkode: d40ca...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er til DPS du skal henvises så vil henvisningen bli scannet inn i journalen slik at du kan se den på helsenorge.no. Forutsatt at du bor i helse nord eller vest. Tror ikke resten av landet har fått tilgang enda av en eller annen grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg bor ikke der. 

Anonymkode: d40ca...254

Skrevet

Du kan be om utskrift av journal 

AnonymBruker
Skrevet

Legen og DPS bruker uansett samme journal, eller? Uavhengig av hva som står i henvisning kan vel de på DPS uansett se hva som er notert i journal? Mulig tankekrøll fra min side. 

Anonymkode: 416be...3ff

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen og DPS bruker uansett samme journal, eller? Uavhengig av hva som står i henvisning kan vel de på DPS uansett se hva som er notert i journal? Mulig tankekrøll fra min side. 

Anonymkode: 416be...3ff

Øh, nei. 

Anonymkode: 227cf...2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis legen spurte deg om du er påvirket av traumene dine, i forbindelse med at han henviste deg til dps, og du svarte nei på dette, så vil nok muligens dette stål i henvisning. Men vanskelig å vite hvor utfyllende han/hun skriver henvisningen, stor forskjell her. Det mange ikke vet er at det er nettopp hvordan legen skriver henvisningen som avgjør om man kommer inn på dps eller ikke. 

Anonymkode: 2cf25...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...