Gå til innhold

Dating av damer som kjenner hverandre

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvis et scenario skjer lik dette f.eks.

Lurer litt på hva man gjør når man har datet ei superflott dame (Berit), men funnet ut at kjemien ikke var helt der og avsluttet (begge i samråd). Så går det noen uker og det dukker opp ei ny (Anne) som du da begynner å date. 

I dag er jo alle på fb. Du er ingen stalker, men sitter nå der og "troller" litt rundt så dukker Anne som du sist datet ved en tilfeldighet opp som en felles venn og venneforslag med Berit du datet for en liten tid siden. Går du av ren nyskjerrighet inn på profilen til Anne er den litt åpen slik at det ligger en del bilder der som det viser seg Berit har likt alle sammen. 

Hva gjør man nå?

Endret av Hr. Aktiv
Spør for en venn.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvis et scenario skjer lik dette f.eks.

Lurer litt på hva man gjør når man har datet ei superflott dame (Berit), men funnet ut at kjemien ikke var helt der og avsluttet (begge i samråd). Så går det noen uker og det dukker opp ei ny (Anne) som du da begynner å date. 

I dag er jo alle på fb. Du er ingen stalker, men sitter nå der og "troller" litt rundt så dukker Anne som du sist datet ved en tilfeldighet opp som en felles venn og venneforslag med Berit du datet for en liten tid siden. Går du av ren nyskjerrighet inn på profilen til Anne er den litt åpen slik at det ligger en del bilder der som det viser seg Berit har likt alle sammen. 

Hva gjør man nå?

Så lenge det aldri var noe mer enn dating mellom Berit og deg, så syns jeg personlig ikke at du skylder Berit å holde deg unna Anne, om det kan fungere. Det får bli en sak mellom Anne og Berit tenker jeg. Det er Anne som er Berit sin venn, og eventuelt hun som må sette på bremser, om hun syns det er umoralsk å date Berit sin tidligere flamme. 

Og selv om Berit har likt alle bildene til Anne, betyr ikke det at de er nære venner. 

Saken er jo litt anderledes om du hadde vørt sammen med Berit i et års tid da, da syns jeg personlig det er litt umoralsk å gå etter Berit sine venner. Men igjen så tenker jeg jo at Anne hadde visst om deg og Berit, om Anne og Berit var gode venner..

Anonymkode: 17124...8cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ps; jeg ser du skriver "et senario", Så vet jeg ikke om du står oppi en slik sak nå. Men jeg skriver deg, for enkelhetens del :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det aldri var noe mer enn dating mellom Berit og deg, så syns jeg personlig ikke at du skylder Berit å holde deg unna Anne, om det kan fungere. Det får bli en sak mellom Anne og Berit tenker jeg. Det er Anne som er Berit sin venn, og eventuelt hun som må sette på bremser, om hun syns det er umoralsk å date Berit sin tidligere flamme. 

Og selv om Berit har likt alle bildene til Anne, betyr ikke det at de er nære venner. 

Saken er jo litt anderledes om du hadde vørt sammen med Berit i et års tid da, da syns jeg personlig det er litt umoralsk å gå etter Berit sine venner. Men igjen så tenker jeg jo at Anne hadde visst om deg og Berit, om Anne og Berit var gode venner..

Vi har bare datet, dratt på skiturer, rusleturer osv. Ikke noe sex eller nærhet annet enn et lite kyss på munnen (ingen tunge) og klem. 

Disse vet heller ikke at jeg vet eller vet at jeg nå har datet begge. Det var ingen offentlig greie så tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis Berit og Anne er nære venner, vet Anne om deg og Berit og har da avklart det å date deg med Berit allerede. Når det er sagt, så tror jeg ikke de er så nære venner, for i min vennegjeng ville det vært uaktuelt å date "eksen" til venninna. Har litt med at typen har sett venninna mi naken og motsatt å gjøre:)

Anonymkode: f5434...aa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen fare, med mindre Berit ser på deg som en raring og forteller Anne om det. 

Eksempel fra mitt liv:

Kommer i snakk med Nils. Nils gir mange komplimenter og vil møtes. Jeg snakker med min søster om en søt fyr, hun spør hva han heter. Viser seg at hun også har vært i prat med Nils, og viser meg messengersamtalen deres. Han har gitt henne de eksakt samme komplimentene. 

Jeg forteller bestevenninne om dette samme kveld. Hun viser meg en samtale hun også har hatt med Nils, men dette er en upassende samtale med seksuelt innhold, der bestevenninne avviser og håner forslagene hans, og han ikke gir seg. 

Jeg tar dette opp med Nils og sier at jeg derfor ikke vil treffes. Han skjønner ikke problemet. 

Så, så lenge du har papirene i orden så er det ingen fare. 

Anonymkode: d2cb2...bd7

• Liker 3
Skrevet (endret)

r

Endret av Filia
Angrer det jeg skrev...
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger har jeg møtt menn som ikke er rette mannen for meg, men tenker at han hadde vært fin for en venninne, så lenge jeg ikke har hatt sex med mennene har jeg anbefalt en venninne å være litt frempå :)

Er de gode venninner vet Anna garantert at du har datet Berit

Anonymkode: 4dc97...def

• Liker 1
Skrevet

Jeg matchet med en super kar for et par år siden. Det ble ikke oss, og nå skal han på date med min venninne. Krysser fingrene for de begge to. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sikkert de er spesielt nære venner selv om Berit har like alle bildene Anne har lagt ut. Jeg har flere FB-venninner som er type bekjente som jeg kanskje ser en gang i året som gjerne liker alt jeg legger ut. De vet ingenting om mitt dating liv, og om jeg hadde oppdaget at noen av dem datet en jeg hadde datet før som jeg ikke fant tonen med men tydelig syns var hyggelig (siden dere var på flere dater tross alt), så hadde jeg bare syntes det var superhyggelig!😊 Og om jeg datet en som en venninne hadde datet før, så er nok det eneste som kunne skjedd (om jeg visste det) at jeg hadde spurt hvorfo det ikke funket mellom dem. Så jeg syns ikke du skal tenke på det der i det heletatt. Du kan jo heller nevne det som dere kommer så langt som at Anne legger deg til på fb, at du ser hun kjenner Berit osv. Bare sånn i forbifarten. Så er det nevnt. Siden du har beholdt Berit som venn på FB. (selv legger jeg aldri til folk jeg bare dater på FB, nettopp fordi jeg ikke ønsker å ha de der om det ikke blir noe mer enn dating).

Jeg var forresten på date med en i vår som var venn med en på fb som jeg datet for 1 år siden. Men det ble bare med et par dater med hver av dem, så jeg utforsket heller aldri hvaslags relasjon de har.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Engel skrev:

Det er ikke sikkert de er spesielt nære venner selv om Berit har like alle bildene Anne har lagt ut. Jeg har flere FB-venninner som er type bekjente som jeg kanskje ser en gang i året som gjerne liker alt jeg legger ut. De vet ingenting om mitt dating liv, og om jeg hadde oppdaget at noen av dem datet en jeg hadde datet før som jeg ikke fant tonen med men tydelig syns var hyggelig (siden dere var på flere dater tross alt), så hadde jeg bare syntes det var superhyggelig!😊 Og om jeg datet en som en venninne hadde datet før, så er nok det eneste som kunne skjedd (om jeg visste det) at jeg hadde spurt hvorfo det ikke funket mellom dem. Så jeg syns ikke du skal tenke på det der i det heletatt. Du kan jo heller nevne det som dere kommer så langt som at Anne legger deg til på fb, at du ser hun kjenner Berit osv. Bare sånn i forbifarten. Så er det nevnt. Siden du har beholdt Berit som venn på FB. (selv legger jeg aldri til folk jeg bare dater på FB, nettopp fordi jeg ikke ønsker å ha de der om det ikke blir noe mer enn dating).

Jeg var forresten på date med en i vår som var venn med en på fb som jeg datet for 1 år siden. Men det ble bare med et par dater med hver av dem, så jeg utforsket heller aldri hvaslags relasjon de har.

Har funnet ut at de er naboer og bestevenner. :P

Jeg legger ikke til folk ukritisk på fb, det gjør jeg ikke. Men samtidig har jeg ingenting å skjule. Alle mine ytringer og ting står jeg for så sånn sett trenger jeg ikke å "gjemme" meg. Så synes jeg det er fint å utvide horisonten litt. Det har man bare godt av.

Har uansett en lukket profil av respekt til de rundt meg. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Har funnet ut at de er naboer og bestevenner. :P

Da vet Anne garantert alt om at du har datet Berit. Kan jo faktisk hende at Berit har anbefalt deg for henne.😉 Bare å kjøre på da. Lykke til!😊

Anonymkode: 298f8...9e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2020 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen fare, med mindre Berit ser på deg som en raring og forteller Anne om det. 

Eksempel fra mitt liv:

Kommer i snakk med Nils. Nils gir mange komplimenter og vil møtes. Jeg snakker med min søster om en søt fyr, hun spør hva han heter. Viser seg at hun også har vært i prat med Nils, og viser meg messengersamtalen deres. Han har gitt henne de eksakt samme komplimentene. 

Jeg forteller bestevenninne om dette samme kveld. Hun viser meg en samtale hun også har hatt med Nils, men dette er en upassende samtale med seksuelt innhold, der bestevenninne avviser og håner forslagene hans, og han ikke gir seg. 

Jeg tar dette opp med Nils og sier at jeg derfor ikke vil treffes. Han skjønner ikke problemet. 

Noe så ekkelt. 

Anonymkode: e2d3c...6cb

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke har møtt A gjennom B, så er det jo greit. Eller at du omgås alle samtidig, f.eks. på samme arbeidsplass.

Det skal ganske lite til å ha felles kjente, selv om det kanskje skal litt at de er bestevenner. 

Hvis du og Berit aldri kommet til punktet at dere var intime, så tenker jeg du har ganske friere tøyler enn dersom dere var det.

Anonymkode: 149fd...b87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel her en min: jeg var bestevenn med "kåre" siden vi var barn, så ble vi kjærester i noen mnd. Det fungerte ikke så veldig bra, så vi gikk tilbake til å være bestevenner. Så etter 2 år ble min bestevennine "jane" forelsket i kåre etter at jeg presenterte de for hverandre. Da hjalp jeg henne med å bli sammen med kåre. Jeg synes de passet kjempe bra sammen, og ble veldig glad på deres vegne 🙂

I min vennegjeng/festgjeng var det to bestevenner, "jon" og "tor". Jeg datet jon i et par mnd før vi finner ut at vi ikke vil det samme. 1 mnd etterpå begynner Tor å kontakte meg. Spør meg om jeg er over Jon, og om jeg vil gå på en date med han. Så jeg ender opp med å date Tor i en periode. De synes det var morsomt og når vi var på fester tuller de mye om hvem som er den beste mannen. Så blir det slutt mellom meg og Tor, og da spør Jon meg ut på date igjen. Så her går jeg frem og tilbake, der begge to vet om hverandre, men ingen sier noe negativt om det. 😅 Men dette var veldig useriøse dating forhold tillig i 20 årene, da vi alle 3 var ute etter å leve livet, og feste mye, og bruddene ble tatt på en fin måte🙂😂

Så mitt råd, er å la det være deres problem, og du holder deg til den du vil ha 🙂

Anonymkode: 13756...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Bare spørre den nye om det går greit og at du så vennskapet tilfeldig. :)

Jeg har gjort det før selv og typisk går det greit.

Anonymkode: 1bdaa...42b

AnonymBruker
Skrevet

Opsann, jeg har datet en hel guttegjeng.. likte en av de, som ikke ville ha meg, og fant så tonen med vennene hans, som alle prøvde seg på meg og som jeg har møtt litt her og der.. herregud 🤣

Prøv deg på Anne du.

Anonymkode: 8a4f2...2d4

AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2020 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Eksempel fra mitt liv:

Ja dette er jo en gjenganger. Har ikke tall på de gangene både jeg og søstra mi og venninna mi har hatt samme samtale med samme mann. Bare å slette og blokkere først som sist. Spesielt en var det trist med pga jeg følte vi hadde noe sammen. Når han da begynner å like søstra mi sine bilder og kommenterer samme til henne som til meg og liker alle hennes bilder, var det lett å blokkere og ikke si et ord. Så får han bare lure på hvorfor. Sånne menn vil jeg ikke ha i livet mitt.

En annen gang hadde jeg tastet lenge med en og vi har sendt bilder, møttes osv, så viser det seg at venninna mi har tastet med han også og skulle treffe han . Trodde ikke det var samme før hun viste meg et Bilde av han og jeg fikk sjokK og blokkerte. Han kom på døren min og ropte og skreik fordi jeg ikke tok tlf og hvorfor jeg hadde blokert han . Vi hadde jo så fin kontakt.. jo visst!

Anonymkode: 65ecc...04a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...