AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Har et par spørsmål. Skjønner at hver dag i magen hjelper på, men må spørre likevel. Hvilken uke fødte du i? hvordan var det å føde da? Var det mer oppfølgning av helsepersonell osv? Var du forberedt? hvor lenge måtte dere være på sykehuset etter fødselen? jeg er i starten av uke 34, og har en stygg følelse på at fødselen ikke er så alt for langt unna og kan skje nå i nærmeste fremtid..og det uroer meg. Førstegangs, og har ikke fått noe forbredelseskurs enda.. Anonymkode: 8c284...3da
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 36+1, vi var på sykehuset i 4 dager pga keisersnitt. Baby fikk 10 i apgar og ingen problemer med noe Var ikke på nyfødtintensiv. Litt problemer med å holde seg varm så sendte besteforeldre ut for å kjøpe ull i liten størrelse. Helsestasjon mente vi måtte komme dit 2-3 ganger i uka for å veie, buss med bytte og 1 time reise hver vei så det sa vi var helt uaktuelt. Ekstremt mye mas fra helsestasjon så mitt tips er å bytte helsesøster med en gang om du ikke blir fornøyd. Anonymkode: ed9d4...e73 1
mammahjarte Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Fødte uke 36. Vi ble ei veka fordi vi ikkje vekk til amminga. Sugesvak baby som regulerte temperatur dårlig. Fikk og 10 i apgar og slapp unna nyfødtintensiven. Gjekk over til flaske med utpumpa morsmelk, det fungerte greitt. Veide ein gong i veka på helsestasjonen, fast kvar måndag. Det var heilt greitt. Det var ein veldig liten baby (rundt 2 kilo). Starten var prega av ekstremt forsiktig bæring og lite kjøring fordi bilstolen ikkje passa. Vi gav folsyre, jern (niferex) og multivitamintilskott, tran frå veke 4. Det var ting som var litt annleis, men det ble fort vår kvardag og vår reise. Kanskje neste baby blir 4 kilo ved fødselen og ammer konstant, man veit ikkje. Eg er bare så glad for at barnet mitt viser trivsel og glede over tilværelsen og at ting har gått så bra. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Fødte i uke 36+5 og reiste hjem etter 3 dager. Litt sugesvak baby, men det gikk seg til. Har også født i uke 33+0, det var litt mer "styr" i forhold til pustestøtte, sondemat, kuvøse, lysbehandling og ammetrening. Anonymkode: f693d...037
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #5 Skrevet 29. mai 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et par spørsmål. Skjønner at hver dag i magen hjelper på, men må spørre likevel. Hvilken uke fødte du i? 35/36 20 timer siden, AnonymBruker skrev: hvordan var det å føde da? Var det mer oppfølgning av helsepersonell osv? Var du forberedt? Ble automatisk risikofødsel grunnet prematur, så måtte føde på vanlig avdeling med tilgjengelig utstyr. Hadde spontan vannavgang på kvelden og dro inn til føden med rier neste morgen. Fikk ikke lov til smertelindring/fødsel i badekar. Ingen "spesialbehandling" utover dette. Så forberedt en førstegangs kan være ved hjelp av Google og lydbøker om fødselsforløp. Rakk ikke fødselskurs. Gikk helt fint. Baby måtte ha mme hver 3.time etter prematur prosedyre da de tåler dårligere det "naturlige" vekttapet nyfødte har før melkeproduksjonen kommer. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: hvor lenge måtte dere være på sykehuset etter fødselen? Onsdag morgen til lørdag morgen. Måtte følges med blodprøver for gulsott over noen dager og være sikker på god melkeproduksjon før hjemreise var ok. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er i starten av uke 34, og har en stygg følelse på at fødselen ikke er så alt for langt unna og kan skje nå i nærmeste fremtid..og det uroer meg. Førstegangs, og har ikke fått noe forbredelseskurs enda.. Anonymkode: 8c284...3da Lykke til! Anonymkode: 69877...184
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #6 Skrevet 29. mai 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et par spørsmål. Skjønner at hver dag i magen hjelper på, men må spørre likevel. Hvilken uke fødte du i? hvordan var det å føde da? Var det mer oppfølgning av helsepersonell osv? Var du forberedt? hvor lenge måtte dere være på sykehuset etter fødselen? jeg er i starten av uke 34, og har en stygg følelse på at fødselen ikke er så alt for langt unna og kan skje nå i nærmeste fremtid..og det uroer meg. Førstegangs, og har ikke fått noe forbredelseskurs enda.. Anonymkode: 8c284...3da Fødte 35+4. Jeg var forberedt og hadde fantastisk oppfølging av lege og helsepersonell. De hjalp meg ufattelig mye og fikk en veldig god fødselsopplevelse og oppholdet etterpå. Fikk også god hjelp da jeg kom hjem. 8 dager på sykehus. Anonymkode: 94a96...415
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå