Gå til innhold

"Dagsrapport" ved henting i bhg, nada


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De siste ukene med kohortinndeling har vi hatt to yngre, mer sjenerte jenter/damer som kontaktperson for barnet vårt. Den ene er utdannet barnehagelærer og den andre barne-og ungdomsarbeider. Vi liker alle de ansatte på avdelingen godt mtp samspill med barnet, men jeg stusser litt på kommunikasjonen ved levering og henting, spesielt sistenevnte. Jeg er ikke veldig utadvent av meg selv men prøver å gi av meg i barnehagen fordi jeg ønsker å ha en god kommunikasjon og at de skal føle på dette og ønsker om et godt samarbeid. Men ved henting så er det ca null prat. Kleine smil i beste fall, og spør jeg hva de har gjort i dag så får jeg spørrende blikk som om jeg spør om hva en smarttelefon er for noe. Jeg ønsker jo å høre om dagen hennes, og hun er bare 1.5 år og kan ikke akkurat fortelle noe selv 🤷🏼‍♀️ Vil jo vite om de har vært ute (de har litt lav terskel for å bli inne...), hva barnet mitt liker å gjøre ute, om de har tegnet, malt, lagd pynt til høytider som er rundt hjørnet etc. Liker hun å huske? Vi har ikke huske hjemme så vi aner ikke. Spiste hun godt til lunsj? Ja, vi sjekker matboksen når vi kommer hjem, men om 2/3 av maten ligger igjen kan det være fint med en samtale rundt det - kanskje de fikk inntrykket av at hun ikke likte pålegget og at jeg bør prøve å legge ved noe annet neste gang? Osv osv... 

Tips til hva jeg kan spørre om/snakke om, for å få dratt en samtale ut av de de få minuttene vi har sammen? :rolleyes:

Anonymkode: 3d14d...933

Hei.  Ta det opp med  pedleder eller styrer.    For meg  som pedagog er det viktig å kunne  si hva ditt barn har gjort på i dag.   Det hjelper lite å si at  i dag  har  vi  hatt utekino   til mammaen til ola normann  og da bildene kommer  så viser de at ola normann ikke var til stede.    Jeg tenker at det er helt greit å ta opp det  at du vet fint lite ka ditt barn gjør på  i barnehagen.    feks kan en si at  truls og trine  gikk i tog og fikk resten av barna med seg.  Eller i dag  kom trine til meg med bok hun satt der og vi leste bok sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket tidspunkt henter du på da? De foreldrene som henter kl 17.00 når barnehagen stenger 17.00 kan ikke forvente å få en lang rapport om dagen.

Anonymkode: ff5d1...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får uoppfordret noen ord om hva barnet har gjort og om det har vært noe spesielt. Bare noen setninger, men såpass at vi får et lite innblikk i dagen. Og min gutt er 6 år og kan fortelle masse selv. Men det at de sier noen setninger gjør at det er lettere å spørre om akkurat det når vi snakker med barnet senere. Dersom jeg har kommet like før stengetid kl 15.30 når det er mange som  henter har jeg bare fått et hei og at alt har gått fint. Jeg synes at du absolutt fortjener noen setninger om dagen! 

Anonymkode: 3e07d...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klager dere ikke? Hvis en på min arbeidsplass hadde pratet i telefon i to timer og tatt en times pause hadde det ikke gått lang Ts før vedkommende ble innkalt til en samtale med sjefen. Det at hun gir blaffen i barna er helt grusomt! Har dere ikke plikt til å melde ifra om sånt? Håper inderlig ikke en sånn en jobber på barnehagen til mitt barn. 
 

Dette gjorde meg faktisk trist 😢

Anonymkode: 776c3...98e

Tror du ikke vi har prøvd?

Dessverre er arbeidstakere ekstremt beskyttet i Norge. Man kan være veldig dårlig til å utføre arbeidsoppgavene sine og likevel beholde jobben, man må gjøre en grov feil før man får sparken. Du må også huske på at slike smiskere også smisker med sjefen, så personen er trygg på at hun ikke får noen konsekvenser.

Jeg håper også at det ikke jobber en sånn hos dere, de er nesten de verste barnehageansatte fordi de føles så falske på et vis samtidig som foreldrene forguder dem... Men prøv å legg merke til hvilke ansatte som bryr seg om de andre barna når du snakker med dem. De som virker distraherte og som ikke holder fokus bare på deg i samtalen i hentesituasjonen er ofte de beste ansatte når du ikke er der. :) De som snakker lenge, tuller og vitser om alt mulig og som ler høyt og sier veldig fine ting til dere og alt dere ønsker å høre, og som står med ryggen til resten av barnegruppa... rødt flagg!

Anonymkode: 3e04c...39c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket tidspunkt henter du på da? De foreldrene som henter kl 17.00 når barnehagen stenger 17.00 kan ikke forvente å få en lang rapport om dagen.

Anonymkode: ff5d1...a0f

Jeg henter i 14:30 tiden når de er ferdige å spise frukt. 

Anonymkode: 3d14d...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider har vi fått beskjed om minst mulig prat med fe ansatte, man skal være rask ved levering ig henting, 

Anonymkode: d5550...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PingPongRosadamm
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I disse tider har vi fått beskjed om minst mulig prat med fe ansatte, man skal være rask ved levering ig henting, 

Anonymkode: d5550...971

Feil

Endret av lamorte
Feil sitert, får ikke slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...